reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Příští Xbox nabídne rychlejší načítání her, 60 FPS a zpětnou kompatibilitu

15.8.2019, Jan Vítek, aktualita
Příští Xbox nabídne rychlejší načítání her, 60 FPS a zpětnou kompatibilitu
Microsoft nám potvrdil, že jeho příští herní konzole řady Xbox bude dostatečně výkonná pro hraní při 60 snímcích za sekundu a zvládne také hry rychleji načítat. Nabídne i zpětnou kompatibilitu pro aktuální hry. A kdy přijde?
Dle dostupných informací je příští Xbox vzdálená méně než rok a půl, takže můžeme očekávat, že si ji Microsoft chystá na předvánoční nákupní horečku příštího roku. Microsoft má přitom za prioritu jednak vysokou snímkovací frekvenci a vedle toho pak celkovou "hratelnost" a zpětnou kompatibilitu. Do oné hratelnosti patří i třeba to, aby uživatelé nemuseli dlouho civět na nahrávací obrazovky a lze si dobře představit, že za tím bude stát jednak více paměti a pak i rychlejší úložné zařízení pro data, čili prostě SSD. 
 
 
Vedle toho bude nová konzole samozřejmě zaměřena už na 4K, takže to bude 4K při 60 FPS. Dané rozlišení platí i pro přehrávání filmů s využitím Blu-ray médií a také pro video streaming. Ostatně 4K už podporuje dnešní Xbox One X a příští generace z toho jistě nesleví, to bylo předem zřejmé. 
 
Dříve se přitom objevovaly fámy, že Xbox Next bude využívat až 240 FPS, což bylo nepravděpodobné i vzhledem k tomu, že těžko ji bude někdo napojovat na rychlý herní monitor, jako spíše na prostý domácí televizor, který zpravidla nabídne právě 60 Hz obnovovací frekvence. Phil Spencer, šéf xboxové divize, který přinesl výše zmíněné informace, také neříkal nic o rozlišení 8K, o kterém se také spekulovalo. Ostatně Zen 2 s Navi sice nabídne jistě velice slušný výkon, ale na 8K by to těžko stačilo. 
 
Spencer také konkrétně uvedl, že příští Xbox bude zpětně kompatibilní s hrami pro Xbox One, Xbox 360 (ty, které fungují na Xbox One) a hry pro původní Xbox. Zpětná kompatibilita platí i pro staré ovladače. 
 
Microsoft si tak uvědomuje, že snímkovací frekvence 60 FPS (či více) je pro PC obrovská výhoda, přičemž Xbox One a PS4 s něčím takovým nepočítaly a existuje jen málo her, které něco takového zvládnou. Novější Xbox One X a PS4 Pro tento okruh značně rozšířily díky svému výkonu a v rámci nových generací by tak 60 FPS na konzolích už mělo být běžné. 
 
Otázka je, jak se Microsoft a potažmo Sony postaví k podpoře stále velice rozšířeného rozlišení Full HD či 1080p. V tomto případě by to mohlo být provedeno jednoduše, a sice renderováním her interně v rozlišení 4K a pak jejich převodem do 1080p. To možná vypadá jako plýtvání výkonem, ale znamenalo by to možnost využití supersamplingového antialiasingu, který by velice výrazně vylepšil kvalitu obrazu právě i na panelech s nižším rozlišením. 
 
Zdroj: Gamespot 


reklama