Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Prodeje Battlefield V nedosáhly předpokladu EA

6.2.2019, Jan Vítek, aktualita
Prodeje Battlefield V nedosáhly předpokladu EA
Společnost Electronic Arts sice dokázala prodat 7,3 milionu kopií hry Battlefield V, ale i to pro ni znamená zklamání, protože předpokládaná cifra byla vyšší. Firma to přitom svádí především na "intenzivní konkurenci". 
My si můžeme ale vzpomenout také na doporučení Electronic Arts hru nekupovat, pokud se někomu snad nelíbí, že se v ní téma druhé světové války ohýbá dle potřeb a možná že za tím stojí také šířící se nespokojenost s tím, co EA vůbec představuje, jak se chová a kam tlačí trh s AAA hrami. V souvislosti s Battlefieldem V také Alan Kertz, který obhajoval Patricka Soderlunda z EA a nazval fanoušky nevzdělanými, když odmítají vidinu ženských bojovnic v druhé světové. Zde je třeba poznamenat, že ani tak nejde o boj o historickou přesnost, jako spíše o to, kam se posunula dnešní společnost a všeobecné snahy o rovnoprávnost kohokoliv.
 
Pak už nic nebrání tomu, aby se i v americké či britské armádě druhé světové války objevily bojovnice v první linii, do níž jednoduše nepatří. Nicméně o to nejde. Hlavní zástupci vždy mohli říci, že připravili fikci s tématem druhé světové, spíše než aby poučovali a oháněli se vzděláním. Na druhou stranu, řadoví zaměstnanci měli více rozumu a herní komunita zase také nebyla tak hysterická, jak by se mohlo zdát. Ale zpět k prodejům.
 
 
Dá se říci, že z prodeje 7,3 milionu kopií za pouhé dva měsíce by byl každý vývojář či herní distributor přímo nadšený, ale pro moloch typu EA s jeho náklady na vývoj a reklamu to evidentně není dost. Dle svých projekcí EA očekávalo alespoň o milion více. 
 
Electronic Arts přitom chtěli Battlefield V vypustit na trh už v říjnu, ale ten nakonec přišel až 20. listopadu, a to i kvůli snaze ladit podporu ray tracingu, který podporuje jako vůbec první hra v historii. Mezitím se na trhu objevily tituly Call of Duty: Black Ops 4 a Red Dead Redemption 2, které už do konce roku vedoucí pozici v prodejích nepustily, takže EA může říci, že jeho Battlefield V padl za oběť i silné konkurenci. 
 
Vedle kontroverze ohledně historické přesnosti a nepřesnosti Battlefieldu a zda se o ni tvůrci snaží nebo nesnaží je tu i přístup EA k nabízení samotné hry. Tato firma rozhodně není sama ve snaze propagovat model předplatného, který už běžně znamená to, že lidé s předobjednanou a předem zaplacenou hrou jsou odsunuti na druhou kolej a zahrají si později než lidé s pravidelným předplatným, ale zase ne tak pozdě jako "plebs", který si hru prostě koupí až poté, co vyjde na trh.
 
K tomu se ještě přidává postupné zveřejňování herních režimů. První singleplayerová epizoda Tides of War přišla týdny po vypuštění hry a na režim Firestorm (battle royale) se ještě stále čeká. To hráči také nenesou lehce, však nejde o DLC, ale o součásti verze hry, za niž si už zaplatili. 
 
EA tak na základě prodejů Battlefieldu V snížili předpokládané tržby na tento kvartál. Zahojit se mohou na titulu Anthem od BioWare (nástup 22. února), což bude ostře sledovaná hra, která by mohla zpečetit osud svých vývojářů. 
 
Zdroj: Kitguru