www.svethardware.cz
>
>
>
>
>
>

Prodeje herních monitorů se zdvojnásobily, dominují zahnuté modely

Prodeje herních monitorů se zdvojnásobily, dominují zahnuté modely
, , aktualita
Podle prognóz analytiků se letos prodá celosvětově dvakrát více herních monitorů s vysokou obnovovací frekvencí než vloni. Trhu přitom stále dominují taiwanské značky. A výrazně roste zájem o zahnuté monitory.
K oblíbeným
reklama
Analytická společnost TrendForce zveřejnila pár týdnů před koncem roku své odhady týkající se trhu s herními monitory. Zájem o modely zaměřené na hry, které se vyznačují vysokou obnovovací frekvencí (nad 100 Hz), roste už několik let. A v roce 2018 by se mělo celosvětově prodat 5,1 milionu těchto monitorů. Vloni to přitom bylo jen 2,5 milionu kusů, takže očekáván je meziroční nárůst o více než 100 %. Anita Wang ze společnosti WitsView naznačuje, že za růstem prodeje stojí hlavně asijské trhy. Hry byly letos vůbec poprvé součástí Asijských her, i když zatím jen jako ukázkový sport bez medailí započítávaných do celkových výsledků. Už v roce 2017 potom rozvoj herních monitorů odstartovaly internetové kavárny v Číně po vydání populární hry  PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG). Obnovovací frekvence 144 Hz se od té doby stala standardem v tomto segmentu trhu.
 
 
Nejúspěšnějším výrobcem na poli herních monitorů zůstává Asus, který investuje velké prostředky do vývoje i své herní značky ROG. I druhé místo si udržela taiwanská firma, tentokrát Acer. Ta sice do herního průmysl vstoupila později než konkurence, ale svou nabídkou pro profesionální i běžné hráče dokázala zaujmout zákazníky. Rozdíl mezi první a druhou pozicí se tak dokonce meziročně snížil. Třetí zůstaly značky AOC/Philips (patřící stejnému vlastníkovi), které těží i ze své nabídky zahnutých monitorů. Jejich popularita je patrná hlavně v Číně. Letos by zakřivené modely měly tvořit 54 % celosvětového trhu s herními monitory, zatímco vloni to bylo jen 23 %. Těží z toho i dodavatelé panel, především společnost SDC.
 
 
Ke změně mezi nejúspěšnějšími výrobci herních monitorů došlo na čtvrté příčce. Místo BenQ tam najdeme Samsung, který rovněž využil ve svůj prospěch zvyšující se popularitu zahnutých monitorů. Okolo 95 % všech prodaných herních modelů od Samsungu mělo mít zakřivený panel.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek