Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

PUBG ve verzi pro Xbox One je nedodělaný a pomalý

14.12.2017, Jan Vítek, aktualita
PUBG ve verzi pro Xbox One je nedodělaný a pomalý
Tvůrci jednoho z nejúspěšnějších letošních titulů pro PC, indie hry PlayerUnknown’s Battlegrounds slibovali, že ještě do konce roku přijde vedle finální PC verze také konzolová mutace pro Xbox One. Přišla, ale je velice problémová.
PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) byl pro korejské vývojářské studio takový úspěch, že si kvůli tomu vytvořilo celou vedlejší společnost nazvanou PUBG Corporation. Tato hra láme rekordy v počtu najednou hrajících lidí na Steamu a řada jiných firem se začala po ní opičit a vydávat své hry či modifikace na hlavní téma Battle Royale, neboť kolem nápadu z tohoto snímku se celý svět PUBG točí. 
 
 
Očekávalo se tak, že PUBG bude i velký hit na konzoli Xbox One a Xbox One X, ovšem to může předem zazdít nekvalita konzolové verze hry, kterou popisuje i server Eurogamer. Ten mluví o vpravdě příšerném výkonu, kdy snímkovací frekvence někdy padá i pod 15 FPS, některé textury vypadají jak z éry PS2, náhle a neočekávaně se v záběru objevují stíny či rostliny a také má být velice citelný input lag, čili zpoždění mezi vstupem na ovladači a výstupem na televizoru. Závěr Eurogameru tak je, že co se týče prvních zkušeností, PUBG na Xbox One je v aktuálním stavu naprosto úděsný.
 
To ostatně nejlépe ukáže následující video of Digital Foundry, kde je vidět i verze pro Xbox One X, která běží lépe a s kvalitnější grafikou, ovšem stále v naprosto nedostačující snímkovací frekvencí. 
 
 
Hra také v sobě zahrnuje i menu pro nastavení kvality, ovšem to nyní nefunguje, ale ukazuje, že vizuální kvalita je v případě verze pro Xbox One nastavena většinou na velmi nízké detaily. Xbox One X má nastavenou kvalitu odpovídající střední kvalitě na PC. V každém případě je hlavním problémem fakt, že průměrný framerate na Xbox One je 25,6 FPS a i mnohem výkonnější Xbox One X dosahuje 27,6 FPS. 
 
Konzolová verze PUBG jen zvýrazňuje dnešní stále více palčivější problém vztahu herních vývojářů a hráčů. Na jedné straně jsou nabízeny nehotové hry, zatímco druhá strana funguje v podstatě jako armáda neplacených testerů, ba co víc, testerů, kteří si musí za nedodělek ještě zaplatit. To se dá do jisté míry brát v případě PC her, neboť ty musí pracovat na astronomickém počtu možných hardwarových konfigurací, ovšem konzole by měly mít tu výhodu, že mají jednotnou platformu a identický hardware, i když v tomto případě tu tedy máme dvě - Xbox One a novou Xbox One X. V každém případě to znamená, že tvůrci naprosto vědomě vypustili do světa hru, o jejíchž zásadních problémech museli dobře vědět. 
 
Zdroj: Eurogamer