reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Quake II nyní i s ray tracingem pod Vulkanem

19.3.2019, Jan Vítek, aktualita
Quake II nyní i s ray tracingem pod Vulkanem
Christoph Schield si vzal do parády klasiku z 90. let, a sice Quake II, který obohatil o ray tracing v reálném čase, a to s využitím kombinace karty ze série NVIDIA GeForce RTX 2000 a API Vulkan. Co z toho vylezlo? 
Quake II by na první pohled mohla být jedna z her, na kterou by s ray tracingem měly stačit právě i slabší GeForce GTX, ovšem alespoň prozatím budeme určitě potřebovat jednu z karet RTX 2000 s nejnovějšími ovladači a k tomu si pak můžeme stáhnout Q2VKPT. Ovšem z dostupných informací to vypadá, že GTX ani na Quake II nebudou mít dost výkonu vzhledem k tomu, že jde o hru plně vykreslovanou pomocí ray tracingu, takže to není žádný mix s rasterizací. A především zde hraje důležitou roli AI. 
 
 
Quake II RTX byl vytvořen s přispěním společnosti NVIDIA a využívá rozšíření VK_NV_ray_tracing. Veškerá světla, stíny, odrazy a vizuální efekty jsou tak ray tracované a následně zbavené šumu pomocí umělé inteligence, takže jádra Tensor vypadají jako nutnost. 
 
  
Hra ale přesto nevypadá z dnešního pohledu zrovna úžasně, ostatně jednoduché modely a textury v nízkém rozlišení žádný ray tracing nevylepší. Ale posuďte sami: 
 
 
 


reklama