Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Logitech G502: laditelná myš

26.6.2014, Jan Vítek, recenze
Logitech G502: laditelná myš
Od společnosti Logitech k nám doputovala nedávno představená myš G502, která dle označení patří mezi herní modely a nabídne nám neuvěřitelné rozlišení 12 000 dpi. To ovšem není vše, takže se na ni podívejme zblízka.
Kapitoly článku:
Pro odemčení všech možností myši Logitech G502 je určen jako v jiných případech Logitech Gaming Software, který dokáže pracovat s různými periferiemi řady G. V našem případě jsme zkoušeli verzi Logitech Gaming Software 8.53.154, která přinesla právě podporu myši G502. Spuštění softwaru se však dlouho nedařilo, neboť aplikace LCore.exe stále padala a snažila si z operační paměti ukrojit více jak 2 GB. Jak už to bývá, řešení tohoto problému bylo snadné. Stačí smazat soubor settings.json (C:UsersvášúčetAppDataLocalLogitechLogitech Gaming Software), který v mém případě zabíral přes 1,3 GB, a problém byl vyřešen. Po spuštění aplikace se onen soubor smrskl na 2300 B. A teď si představte, že by něco takového aplikace tropily v době 10GB disků.

Podporované a právě připojené periferie se objeví v hlavním okně na spodní liště, která pak nabídne i možnost přepínání mezi jednotlivými záložkami. Ta první záložka zde zobrazí pouze samotnou myš, na níž jsou zdůrazněny oblasti, s nimiž budeme moci dále něco provést. O to se ale postarají až další záložky.





Již na druhé narazíme na možnost tvorby profilů, které mohou být v paměti myši uloženy maximálně tři, ale aktivovat si můžeme třeba jen jeden. V paměti počítače pak můžeme mít uloženo i více profilů v souborech .xml, takže pokud víte, že s myší nebudete nikam cestovat a nebudete s ní hrát i na jiných počítačích, není v podstatě důvod používat interní paměť. Výhodou režimu, kdy myš využívá profily uložené v počítači totiž je, že aplikace sama detekuje spuštěnou hru a automaticky nastaví ten správný profil. Jinak se ale oba režimy mezi sebou významně neliší.



- klikněte pro zvětšení -

Nejdůležitější obrazovka je tedy ta druhá, kde můžeme jednotlivým tlačítkům přiřazovat různé funkce, přičemž ty výchozí jsou zobrazeny na screenshotu. Mezi tyto funkce patří jednak klasické, které jsou spojeny s myší (viz obrázek dole), pak můžeme přiřazovat jednotlivé klávesy nebo kombinace kláves s přepínači a nakonec tu jsou makra. Tato makra mohou být velmi dlouhá, takže ani dvěstěznakové není problém. Ovšem vměstnat do nich můžeme jen klávesy či jejich kombinace a už ne tlačítka či funkce myši a jedinou dodatečnou volbou je, zda se mají při záznamu maker brát v ohledu také prodlevy mezi stisky. Specialitkou je pak funkce G Shift, kterou můžeme přiřadit některému z tlačítek, které se pak chová stejně jako klávesa Shift. Kombinací stisku onoho tlačítka s některým dalším tak můžeme využít alternativní funkce, které jsme tlačítkům předem nastavili.

V nastavení ukazatele pak volíme úrovně citlivosti, přičemž ta je vždy stejná pro obě osy, každý profil může mít v paměti jednu až pět úrovní, které si můžeme nastavit po krocích 50 dpi od 200 do 12 000 dpi a poslední možností je změna dotazovací frekvence, kterou zde Logitech pojmenoval jako frekvenci hlášení. Dobré je, že při změnu rozlišení ihned poznáme na pohybu ukazatele, takže máme okamžitou odezvu.





Další obrazovka nabídne ladění povrchu, a to s třemi předvolbami. Z nich se jako nejlepší ukázalo výchozí nastavení a jako nejhorší paradoxně nastavení pro tvrdou herní podložku, protože právě na tvrdé podložce jsme myš testovali, i když ne přesně na G440. Pak se ale objevil jiný problém. Myš má být schopna se automaticky vyladit na povrch, na němž ji budeme používat, k čemuž slouží jednoduchý proces. Ten vyžaduje, abychom stiskli levé tlačítko a s myší pár sekund opisovali ležatou osmičku, přičemž její senzor se přitom sám kalibruje.

Nicméně tento proces se nedařilo nastartovat, ale řešení bylo opět jednoduché. V tu dobu byla G502 zapojena k USB hubu v monitoru, přes což se aplikace nedokázala přenést, takže bylo nutné myš zapojit přímo k jednomu z USB 2.0 na základní desce. Ne USB 3.0, protože na tom ladění také nefunguje. Logitech o problému ví, ovšem už dva měsíce, takže se teprve uvidí, kdy přijde na svě nová verze Gaming Software.



- klikněte pro zvětšení -

Po přepojení se tedy myš dokázala vyladit a subjektivně mohu říci, že se snímání opravdu zpřesnilo. Naše podložka CM Storm Weapon of Choice totiž má trošku lesklý stříbrný potisk, který občas myším dělá problémy a i G502 z něj předtím byla trošku zmatená. Po vyladění se ale už ani jednou nestalo, že by ukazatel poskočil, takže lze říci, že ladění skutečně má smysl.





Nakonec se podívejme na to, co nám umožní nastavení softwaru.





Vedle něj je tu také pár voleb týkajících se samotné myši, u níž si můžeme vypnout podsvícení (písmeno G na hřbetě myši), aktualizovat firmware (verze 88.0.5012 byla nejnovější) a povolit "snímání úhlů". Pod tímto zvláštním termínem se skrývá známý Angle Snapping, čili vyrovnávání vertikálního a horizontálního pohybu myši. Pokud tedy chcete, aby myš věrně snímala svůj pohyb po podložce, nechte tuto funkci vypnutou.