Reklamace SSD Samsungu s citlivými daty? Zákazník měl SSD provrtat nebo rozmlátit
26.8.2022, Milan Šurkala, aktualita
V Německu se přihodila kuriózní situace. Zákazník chtěl reklamovat vadné SSD, na něm ale byla extrémně citlivá data, která nechtěl svěřit žádnému servisnímu technikovi. Výsledkem bylo, že měl zdokumentovat destrukci SSD.
Občas se u každého výrobku najdou vadné kusy, které musí na reklamaci. To se stalo i jednomu uživateli v Německu, jehož SSD Samsung 980 PRO 2TB velmi rychle zkolabovalo. Diagnostický sken ukazoval spoustu mrtvých buněk a není divu, že chtěl SSD reklamovat. To však mělo háček. Na SSD byla velmi citlivá data, která nechtěl svěřit nepovolaným osobám a riskovat jejich vyzrazení. Výsledkem byla komunikace se zastoupením Samsungu, kde uživatel výsledky z diagnostických aplikací sice prokázal, že je SSD vadné, problémem ale bylo zaslání tohoto SSD s citlivými daty k reklamaci, které vyústilo v kuriózní řešení.
Samsung se se zákazníkem dohodl, že SSD může pře zasláním zničit např. provrtáním nebo rozmlácením kladivem, musí to však zdokumentovat. Tohoto se nakonec zhostil server Igor's Labs, který z toho udělal názorné video na YouTube. Ke zničení nakonec byla využita bruska a je ve videu i dobře vidět jednotlivé vrstvy NAND paměti. Takto data už určitě nikdo nepřečte.
Zdroj: techspot.com, igorslab.de