Občas se u každého výrobku najdou vadné kusy, které musí na reklamaci. To se stalo i jednomu uživateli v Německu, jehož SSD Samsung 980 PRO 2TB velmi rychle zkolabovalo. Diagnostický sken ukazoval spoustu mrtvých buněk a není divu, že chtěl SSD reklamovat. To však mělo háček. Na SSD byla velmi citlivá data, která nechtěl svěřit nepovolaným osobám a riskovat jejich vyzrazení. Výsledkem byla komunikace se zastoupením Samsungu, kde uživatel výsledky z diagnostických aplikací sice prokázal, že je SSD vadné, problémem ale bylo zaslání tohoto SSD s citlivými daty k reklamaci, které vyústilo v kuriózní řešení.
Samsung se se zákazníkem dohodl, že SSD může pře zasláním zničit např. provrtáním nebo rozmlácením kladivem, musí to však zdokumentovat. Tohoto se nakonec zhostil server Igor's Labs, který z toho udělal názorné video na YouTube. Ke zničení nakonec byla využita bruska a je ve videu i dobře vidět jednotlivé vrstvy NAND paměti. Takto data už určitě nikdo nepřečte.
Zdroj: techspot.com, igorslab.de