www.svethardware.cz
>
>
>
>

Ryzen 9 3900X a výkon v herních testech s SMT i bez něj

Ryzen 9 3900X a výkon v herních testech s SMT i bez něj
, , aktualita
S růstem fyzických jader výrazně roste i počet logických jader, ovšem jaký mají praktický význam, to mohou nejlépe odhalit testy. Server TechSpot se zaměřil na to, jak se v tomto ohledu předvede 12jádrový Ryzen. 
K oblíbeným
reklama
Je jasné, že ve vícevláknových aplikacích, které umí efektivně pracovat i na 24 jádrech, bude procesor jako Ryzen 9 3900X prostě lepší a výkonnější. Ovšem co když jej pustíme na aplikaci, která umí využít nižší počet jader a SMT u něj vypneme? Neodmění se třeba vyšším taktem? A co operační systém, umí v případě takového procesoru s SMT efektivně rozdělovat jeho hardwarové prostředky? Právě ve hrách, které dnes rozhodně neumí běžně využívat 24 jader nebo byť jen jejich polovinu, by to mohlo mít smysl. 
 
 
Není tak divu, že Ryzen 9 3900X byl v testu serveru TechSpot postaven proti procesoru Core i9-9900K, který si udržel titul jako nejlepší herní CPU současnosti, ale už moc nezbývalo. Právě v testech TechSpotu byl 12jádrový AMD v průměru o 6 % pomalejší, ale v některých titulech svého soka překonal a v řadě případů nestál rozdíl za řeč. Pak je skutečně možné uvažovat o tom, že by vypnutí SMT pomohlo, přičemž to z 12C/24T procesoru udělá prostě 12C/12T model.
 
Ryzen 9 3900X byl v testu chlazen pomocí boxového chladiče Wraith Prism RGB a až na přepínání mezi SMT on a off bylo veškeré nastavení vždy stejné. Škoda jen, že se to samé nevyzkoušelo také s procesorem od Intelu, který má tak svůj Hyperthreading stále zapnutý. 
 
Co se v herních testech ukázalo? To si můžeme ukázat na třech různých grafech. 
 
 
 
Výkon procesoru Ryzen 9 bez SMT se mohl jako v Prey celkem slušně zvednout a dostat se velice blízko k tomu, co předvádí Core i9. Případně mohl jako ve Forza Horizon 4 naopak spadnout, anebo mohl být jako v The Witcher 3 víceméně stejný. 

Na konci odkazovaného článku pak máme shrnutí, dle nějž tak je i není o co stát, to záleží na konkrétních titulech. V případě průměrné snímkovací frekvence převažuje počet titulů, které ocení vypnuté SMT a zajímavé je, že to platí zvláště pro hry s DirectX 12. Pouze dvě s tímto API vychází lépe se zapnutým SMT, ale rozdíl je zanedbatelný 1 snímek za sekundu. Naopak všechny tři hry s API Vulkan ocení zapnuté SMT. 
 
Pokud jde ovšem o minimální 1% FPS, pak v jejich případě je to dle počtu her zhruba půl na půl. Zde už navíc ani neplatí, že by pro hry s DirectX 12 bylo lepší spíše vypnuté SMT. Z celého testu tak vyplývá, že v případě herního výkonu nelze jednoznačně doporučit vypnutí SMT u Ryzenu 9. Kdo chce, může si to určit dle konkrétních testovaných titulů, ovšem není vůbec jisté, zda se výkon v nich později nezmění po aktualizaci hry, systému Windows či ovladačů.  


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NVIDIA si zaregistrovala značku Hopper, bude to další generace? NVIDIA si zaregistrovala značku Hopper, bude to další generace?
Opět se objevilo příjmení Hopper, které patřilo Grace Hopper, americké průkopnici počítačových věd. Je tak velice pravděpodobné, že takto se bude označovat příští generace NVIDIE po Ampere. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Chystá se PlayStation 5 Pro a mluví se o PS6 v roce 2026 Chystá se PlayStation 5 Pro a mluví se o PS6 v roce 2026
Společnost Sony naznačila, že nastoupí i konzole PlayStation 5 Pro, která bude pro pátou generaci znamenat nejspíše to, co PlayStation 4 Pro ve čtvrté generaci. Vedle toho už se také mluví o PS6. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Začnou roboti opravovat a tankovat satelity ve vesmíru? Začnou roboti opravovat a tankovat satelity ve vesmíru?
Výzkumníci z University of Cincinnati vyvíjejí základ nové sítě robotických zařízení, která by byla schopna opravovat satelity na nízké orbitě a také jim zajišťovat doplňování paliva. Kdo za tímto projektem stojí? 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Cougar Conquer 2: skříňová extravagance Cougar Conquer 2: skříňová extravagance
Počítačová skříň Conquer 2 od společnosti Cougar se dá označit za čistou extraganci a protipól designově minimalistických modelů. Ostatně vypadá jako součást duhovkami vybarveného transformera. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Preferred Networks MN-Core: čtyřdílný čip s plochou 3000 čtverečných milimetrů Preferred Networks MN-Core: čtyřdílný čip s plochou 3000 čtverečných milimetrů
V poslední době se můžeme kochat pohledem na stále větší počítačové čipy, ale to především díky tomu, že jsou tvořeny více monolity. Jeden takový s plochou přes 3000 milimetrů čtverečných využívá i karta od Preferred Networks. 
Včera, aktualita, Jan Vítek