reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Šéf Xboxu vyzývá herní společnosti k zachování starých her

22.11.2021, Jan Vítek, aktualita
Šéf Xboxu vyzývá herní společnosti k zachování starých her
Phil Spencer z Microsoftu oslovil obecně herní společnosti a vyzval je k tomu, aby se snažily o zachování starých her, a to tak, že umožní jejich další život prostřednictvím emulace. Právě o to se snaží i xboxová divize.
Phil Spencer (vice president of gaming, Microsoft) svou výzvu adresoval celému hernímu průmyslu, aby ten myslel i na staré hry, které mizí ze scény společně se starým hardwarem, přičemž na vině mohou být i různé online DRM ochrany, které mohou hru znepřístupnit v případě, že je ukončen jejich provoz a autoři her přitom danou ochranu ze svých titulů neodstraní. 
 

 
Především jde ale o otázku kompatibility starých her a nového hardwaru, na kterou se právě Microsoft zaměřil i v nejnovějších konzolích Xbox Series X a S, které umožňují provozovat staré hry určené původně pro první Xbox. 
 
Spencer přitom vyzývá k tomu, aby se využívala softwarová emulace, která umožní novému hardwaru provozovat starší hry. To by se pochopitelně neslo v legální rovině a ani není zapotřebí, aby se v rámci emulace daly hrát skutečně všechny staré hry. Postačí takové, v jejichž případě to bude rozumným způsobem možné.
 
Emulátory všeho druhu přitom už dávno existují, ale v mnoha případech jsou tvořeny fanoušky a nepohybují se ve zcela legálním prostoru. Dle Spencera by tak herní průmysl měl postupovat koordinovaně a konzistentně, ostatně v nabídce starších her leží i příležitost k dalšímu výdělku. Jde například o různé emulátory Game Boye pro Android, které ale samotné Nintendo nenabízí, a tak pro ně nenabízí ani hry. 

"Každý by měl mít možnost si koupit jakoukoliv hru, vlastnit její kopii a bez omezení pokračovat v jejím hraní", což je dle Spencera cíl, ke kterému by herní průmysl měl směřovat. 


reklama