Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Snapdragon X Elite rozjede více než 1000 herních titulů, některé důležité ale chybí

27.5.2024, Milan Šurkala, aktualita
Snapdragon X Elite rozjede více než 1000 herních titulů, některé důležité ale chybí
Procesory Qualcomm Snapdragon X Elite byly představeny v prvních noteboocích a pomalu se zahajuje jejich prodej. Seznam kompatibilních otestovaných her se už dostal přes tisícovku a výkon zvyšuje také funkce Auto SR.
S uvedením procesorů Qualcomm Snapdragon X Elite se objevila zajímavá alternativa klasickým procesorům x86. Jsou zde ale oprávněné obavy z kompatibility se softwarem napsaným pro x86. Každopádně Windows on ARM, který na noteboocích s těmito procesory obvykle běží, má svou emulační vrstvu, která umožňuje běh x86 aplikací na ARMu, tedy není nutné mít nativní aplikaci pro ARM. Množství aplikací je tak už nyní velmi bohaté, přesto nemusí být vše ani tak černé, ale ani tak růžové, jak se někteří snaží tvrdit. Např. na stránce www.worksonwoa.com je seznam her, které běží na platformě Windows on ARM (tedy jak Snapdragonech 8cx, tak i nových X Plus a X Elite) a už nyní čítá přes 1000 her, které jsou na nových systémech hratelné podle testů prvních uživatelů. Jde i o velmi staré tituly, které se jistojistě nedočkají své nativní verze.
 
 
Jsou zde mnohé starší hry, u kterých bychom asi už čekali problém, ale ty přesto běží, jenže je tu také naopak spousta nových, kde problémy jsou. Mezi nehratelnými hrami se objevilo např. Diablo Immortal, DiRT 5, Fortnite, Hogwarts Legacy,League of Legends, Metro Exodus, NBA 2K23 i 2K24, PUBG: Battlegrounds a mnoho dalších. Mnohé hry jsou pak hratelné, ale někdy s jistými problémy, např. se nedá plně nastavit grafika.
 
Microsoft pak ukázal technologii Auto Super Resolution pro upscaling videa, něco jako vlastní verzi DLSS. Demonstrováno to bylo na hře Borderlands, která nativně v rozlišení 1440p běžela při 26 fps, což není zrovna perfektně plynulé. S Auto SR se už snímkovací frekvence vyšplhala na slušnějších 41 fps.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.