reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

SpaceX bude s NASA spolupracovat na misi SPHEREx, která prozkoumá historii vesmíru

5.2.2021, Kateřina Hoferková, aktualita
SpaceX bude s NASA spolupracovat na misi SPHEREx, která prozkoumá historii vesmíru
Vypadá to, že NASA je se službami společnosti SpaceX spokojená, protože byla uzavřena dohoda, ve které NASA s firmou Elona Muska počítá při startu mise, jež se bude zabývat odhalením tajemství historie vesmíru.
Americká kosmická agentura NASA se bude za několik let při startu jedné ze svých důležitých vědeckých misí spoléhat na služby soukromé společnosti SpaceX. Firma Elona Muska uzavřela s NASA kontrakt na vynesení projektu SPHEREx do vesmíru pomocí rakety Falcon 9. Tato astrofyzikální mise sice nebude odstartována dříve než v roce 2024, bude ale jedním z nejprestižnějších vědeckých projektů, na kterých SpaceX spolupracovala. 
 
Mise NASA SPHEREx (zkratka pro Spectro-Photometer for the History of the Universe, Epoch of Reionization, and Ices Explorer) je plánována na dva roky a vesmírný spektrofotometr se bude zaobírat zejména sbíráním historických poznatků o nejstarším období našeho vesmíru a také období reionizace. 
 
 
V rámci tohoto projektu NASA bude vytvořena 3D mapa blízkého infračerveného záření, která může poskytnout zajímavé informace o událostech v opravdu malých zlomcích sekundy po velkém třesku a o vzniku hvězd v nejranějších galaxiích. Součástí mise SPHEREx bude také pátrání po vodě v podobě ledu a po organických molekulách v oblacích kolem galaxií, což jsou stavební kameny života na naší planetě. 
 
Smlouva mezi NASA a soukromou společností SpaceX je dalším kontraktem, který americká kosmická agentura s firmou Elona Muska uzavřela. Minulý rok mohla SpaceX oslavovat úspěšnou certifikaci NASA pro pravidelné lety s astronauty na palubě kosmické lodi Crew Dragon a raketě Falcon 9. 
 
Zdroj: engadget.com


reklama