reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Spotify bojuje s Applem o 30% provizi v App Store, láká zákazníky na přímou platbu

9.7.2015, Milan Šurkala, aktualita
Spotify bojuje s Applem o 30% provizi v App Store, láká zákazníky na přímou platbu
Pokud si platíte měsíční předplatné služby Spotify přes App Store společnosti Apple, pak na vás čeká nemilý 30% příplatek v podobě provize pro samotný Apple. Spotify se problém snaží vyřešit podporou přímého prodeje předplatného.
Společnosti Spotify a Apple se nemají zrovna v lásce kvůli svým konkurenčním streamovacím službám. Applu se nelíbí neplacená verze Spotify, naopak Spotify se nelíbí, že jejich aplikace je při prodeji předplatného Premium přes Apple App Store pro iOS o 30 % dražší. Apple si totiž bere 30% provizi, takže Spotify sice získá svých $9,99, ale k předplatnému musí přidat další 3 dolary na výsledných $12,99, aby Apple získal také své peníze. Díky tomu je pak Spotify ve srovnání s Apple Music v nevýhodě a mnohem dražší.


Spotify logo


Proto Spotify láká rozesíláním informačních e-mailů zákazníky na to, aby při příštím objednávání předplatného nevyužívali nákup přes prostředí Applu, ale objednali si předplatné přímo přes stránky Spotify. Díky tomu jim může být nabídnuto předplatné za standardní cenu $9,99 měsíčně (resp. u nás 5,99 EUR měsíčně). Další možností by bylo snížit cenu na $9,99 na Apple App Store, což by ale pro Spotify znamenalo pouze $7,7 za měsíc.

Zdroj: theverge.com, phonearena.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama