reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Spotify plánuje vylepšit bezplatnou variantu služby

12.4.2018, Milan Šurkala, aktualita
Spotify plánuje vylepšit bezplatnou variantu služby
Spotify je nejúspěšnější streamovací služba, nepřekvapí však, že chce ještě více růst. K tomu jí má dopomoci stravitelnější bezplatná verze, která odstraní některá z omezení nynější varianty a měla by znatelně rozšířit posluchačskou základnu.
Streamovací služba Spotify je nejúspěšnější na trhu a v posledním čtvrtletí skončila na číslu 169,5 milionů uživatelů celkově, z čehož 74,5 milionů bylo platících (to je zhruba 44 %). Procentuálně se tak zastoupení platících lidí značně zvýšilo (před pár lety to byla sotva čtvrtina). Aby však služba mohla dále růst, chystá mírné uvolnění reklamou placené verze, kde by v budoucnu mělo být u mobilní bezplatné varianty možné rychleji spouštět playlisty a mít větší kontrolu nad tím, která písnička bude zrovna hrát.
 
Spotify logo
 
Méně otravná bezplatná verze tak určitě zvýší členskou základnu, patrně ale bude méně motivovat k přechodu na tu placenou (ta je k dispozici za 5,99 EUR měsíčně). Přesto Spotify odhaduje, že koncem roku by mohlo překonat 200 milionů lidí (hovoří se o 203 milionech) a z toho by mělo být 94 milionů platících. Připomeňme, že z celkových příjmů 4,09 miliardy EUR v roce 2017 se platící uživatelé podíleli na 90 % z této částky. Mírně nadpoloviční většina u bezplatného modelu tak vygenerovala pouze 10 % příjmů. To se pochopitelně stále nelíbí hudebním nakladatelstvím, která by ráda viděla více peněz i od těch, kteří neplatí. Po tlaku na Spotify se tak dnes např. neuvolňují některé novinky hned po uvedení.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama