reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Spotify testuje přeskakovatelné reklamy pro uživatele Free verze

15.8.2018, Milan Šurkala, aktualita
Spotify testuje přeskakovatelné reklamy pro uživatele Free verze
Spotify můžete mít zdarma nebo si jej měsíčně platit. V takovém případě vás např. nebudou obtěžovat reklamy. V Austrálii však tato streamovací služba u neplatících uživatelů testuje i reklamy, které se dají libovolně přeskakovat.
Obsah se může platit různými způsoby. Stále si jej můžete koupit za jednorázový poplatek (jako např. CD, knihu, hru...), případně si lze platit měsíční předplatné (streamovací služby jako Netflix, Apple Music, Spotify) nebo je na první pohled zdarma a placeno je posloucháním nebo shlédnutím reklam (většina webových stránek a opět třeba právě to Spotify). Pokud jde o zmiňované Spotify, společnost využívala docela otravné často se opakující reklamy, které nešlo přeskakovat, což nejednoho posluchače vedlo k placené verzi. Nyní však na australském zkouší novinku, kdy uživatelé, kteří mají tzv. Free verzi, budou moci přeskakovat reklamy jak je jim libo.
 
Spotify logo
 
Na první pohled to vypadá jako nesmysl, neboť se tím do značné míry setře rozdíl mezi plnou a bezplatnou verzí. Bude však vyžadována interakce od uživatele a právě na ni Spotify sází. Předpokládá, že posluchač bude aktivně přeskakovat reklamy, které ho nezajímají, ale nepřeskočí tu, která jej nějakým způsobem zaujme. Díky tomu získá Spotify cenné informace o uživateli a může si vytvořit jakýsi jeho profil. Následně může vědět, které reklamy se každému uživateli líbí (resp. které toleruje) a v budoucnu pak lze lépe cílit reklamu, čímž se zvýší její účinnost.
 
Rozhodně lze očekávat, že se přehraje méně reklam, nicméně právě díky tomu, že budou lépe cílené než dnes, si Spotify slibuje větší efektivitu těch, které budou přehrány. Zadavatelé reklamy nebudou muset platit za ty, které byly přeskočeny, ale pouze za ty, které byly přehrány celé (zatím se nemluví o tom, že by platili třeba za ty, u nichž byla přehrána nějaká větší část). Test zatím probíhá v Austrálii, která má pro takové testování ideální velikost (je dostatečně velká, aby to už mělo nějaký průkazný výsledek, ale není až tak velká, aby to nějak moc ublížilo, kdyby to nevyšlo). Pokud vše půjde dobře, přeskakovatelné reklamy by se dostaly do Spotify po celém světě.
 
Streamovací služba Spotify má dnes zhruba 180 milionů aktivních uživatelů, z čehož 101 milionů využívá bezplatnou verzi. Poměr platících zákazníků Spotify Premium je tak solidních 44 %. Příjmy z reklamy za poslední čtvrtletí vzrostly o 20 % na 158 milionů dolarů.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama