reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Steam přidá možnost hrát online lokální multiplayer

11.10.2019, Jan Vítek, aktualita
Steam přidá možnost hrát online lokální multiplayer
Společnost Valve přidala svému Steamu do vínku novou službu, která jen dokazuje vyspělost této prodejní a herní platformy. Jedná se o možnost hrát hry pro více hráčů přes Internet, což nezní zrovna převratně, ale jde o původně lokální multiplayer.
V době, kdy se jen největší šťastlivci mohli pravidelně pracovat s Internetem, aktuální byly BBS sítě a nadšenci využívali domácí vytáčené připojení, jsme mohli jen matně tušit, v co se nakonec vyvinou hry pro více hráčů. Pokud jsme si tehdy chtěli zahrát s kamarády, pak přes sériový či paralelní kabel, z nichž se plynule přešlo na sběrnicové sítě a řešily se zatoulané (a ukradené) terminátory. Ovšem když nebylo ani to, pak se mohl za multiplayer označovat prostě režim rozdělené obrazovky či případně ovládání jednoho počítače ve dvou lidech, kteří se mačkali u jedné klávesnice, nebo se podělili o různé periferie. 
 
 
Ostatně na herních konzolích byl tento multiplayer v původním významu naprosto běžný a i dnes se samozřejmě najdou hry, které to umožní. A do toho nyní vstupuje Valve se svým Steamem, který podporuje novou funkci Remote Play Together.
 
Ta nám tedy umožní si zahrát hru pro více hráčů, která obvykle vyžaduje jejich přítomnost na stejném místě u lokálních periferií, aby si ji zahráli přes Internet z různých míst. Zatím nejsou známy technické podrobnosti, takže nevíme přesně, jak by Remote Play Together měla fungovat. 
 
Víme ale, že má být využitelná pro hry nabízející lokální multiplayer včetně kooperace, a to na celé obrazovce nebo na rozdělené (split screen). Uplatní se zde Steam Overlay, pomocí nějž po spuštění dané hry můžeme pozvat vybraného pomocníka. Z našeho počítače, kde bude běžet samotná hra, tak bude hra servírována přes Internet do druhého počítače, takže to celé bude logicky fungovat podobně jako při využití funkce Steam Link. Z počítače druhého hráče se stane jen terminál, na němž se bude zobrazovat herní stream a jehož periferie se využijí pro ovládání. 
 
Čili klávesnice a myš na druhém PC se budou chovat tak, jako by byly připojeny k prvnímu PC, přičemž hostitel bude moci určit, co může připojený host využít, takže mu povolí třeba jen klávesnici. 
 
Remote Play Together je skutečně postavena na Steam Play a podporuje až čtyři hráče se streamováním ve Full HD při až 60 FPS. Valve pro tento účel doporučuje propustnost 10 až 30 Mb/s, přičemž hráči budou muset samozřejmě myslet i na to, zda mají dostatečně rychlý upload, takže pro ADSL/VDSL to zrovna vhodné nebude. Na druhou stranu nám Steam umožní alespoň to, aby danou hru musel mít ve své knihovně pouze hostitel a nikdo jiný. 
 
Remote Play Together odstartuje v rámci otevřeného betatestování 21. října. Zvědaví můžeme být především na to, jak se tato funkce popere s neodmyslitelným zpožděním, na které dané hry logicky vůbec nemyslí. Možné tak je, že i na hostitelském počítači v podstatě pojede také stream, který bude synchronizovaný s odezvou od druhého počítače. 

Zdroj: PC Gamer


reklama