www.svethardware.cz
>
>
>
>

Steam zabíjel hraní na PC, říká bývalý zaměstnanec Valve

Steam zabíjel hraní na PC, říká bývalý zaměstnanec Valve
, , aktualita
Bývalý zaměstnanec a vývojář firmy Valve se veřejně vyjádřil o tom, co si myslí o platformě Steam. Ta dle něj svými podmínkami zabíjela PC jako herní platformu. Vedle toho se můžeme podívat, jak si právě dle Steamu vede AMD. 
K oblíbeným
reklama
Společnost Valve letos dostala velkou konkurenci v podobě Epic Games Store, který jí začal přetahovat hity a nabízet je jako své exkluzivity. Vývojáře zaujal především mnohem výhodnějšími podmínkami, a sice jen 12 % podílem z prodeje her, které si Epic nechává pro sebe na rozdíl od 30 % a v nejlepším případě 20 % pro Valve. Samotní hráči by asi většinou spíše uvítali, kdyby zůstalo vše při starém a hry byly nabízeny i na Steamu, ale to vychází vesměs z toho, že si nechtějí kouskovat svou herní knihovnu. Je však pravda, že platforma firmy Epic je teprve v plenkách a oproti samotnému prodeji her nenabízí v podstatě nic dalšího, když pomineme už spíše zamlčené otázky kolem bezpečnosti. Co ale k tomu může říci bývalý vývojář firmy Valve? 
 
 
Richard Geldreich přímo napsal, že Steam zabíjel hraní na PC a představoval v podstatě 30% daň, což nebylo udržitelné. Pro Valve byl dle něj Steam v podstatě strojem na peníze, čímž pokřivil celou tuto společnost. 
 
 
Dále pokračuje, že v době svého vzniku byl 30% podíl ještě dobrý v porovnání s 50 % z prodeje her v kamenných obchodech, ale nyní je situace zcela jiná. Firma Valve se také měla ke svým partnerům a zaměstnancům chovat špatně a brala je a jejich (spolu)práci za jistou věc. 
 
 
Dle Geldreicha také Epic určitě nehodlá brzy skončit se snahou přetahovat k sobě vývojáře a exkluzivně nabízet jejich tituly. Steamu zůstane jen druhořadé zboží a na Epic Store se budou prodávat AAA tituly, či alespoň do této podoby to nyní spěje. 
 
Možná, že Geldreichovy tweety ukrývají jistou frustraci či pocity uraženého člověka, ale s lecčím se dá souhlasit. Valve si prostě zvyklo na naprosto dominantní pozici a zatím to vypadá, že pokud svůj přístup nezmění, opravdu může snadno přijít o všechny důležité vývojáře, což se může s rozvojem platformy Epic pouze zhoršovat. Společnost Epic začíná na zelené louce a může svůj byznys přizpůsobit svému 12% podílu, zato firmě Valve se ze svých 30 % evidentně moc ustupovat nechce, však už na takovou reakci měla dost času, ale uvidíme. 
 
 
Nakonec se ještě podívejme na to, jak dle Steam Survey vypadají podíly firem AMD, NVIDIA a Intel na herním trhu. Nejpopulárnější kartou je stále GTX 1060 a vedle toho vedou 4jádrové procesory a kapacita RAM 8 GB. Pro AMD je tu v podstatě dobrá zpráva, že podíl jeho karet se oproti NVIDII výrazně nezměnil. Ovšem očekávali bychom také, že Intel začne ztrácet ve srovnání podílu procesorů, ale ani v této oblasti se nic zásadního neděje. Celkově ale přibývá vícejádrových procesorů a také karet s podporou DX12. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko" NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko"
Beresheet narazil do Měsíce rychlostí, že neměl šanci přežít v celku, ovšem NASA předpokládá, že zařízení Lunar Retroreflector Array (LRA) přežít mohlo. Jeho úkolem je odrážet laserové paprsky a přesně tak se jej NASA pokusí najít.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání
Nedávno byly představeny nové mini-retro konzole Sega Mega Drive Mini, které mají dorazit na trh během letošního září. Sega přitom změnila vývojářský tým, který na nich pracuje a slíbila další hry nad rámec těch původně slíbených. 
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru
Už dlouho se předpokládá, že pravděpodobně nejstarší typ molekul ve vesmíru byla HeH, čili prostý dvouprvkový hydrid helia. Je to celkem logické uvažování, když helium a vodík jsou nejstarší prvky. Až nyní to ale máme potvrzeno pozorováním.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer? Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer?
YouTube je sice coby platforma pro upload videí nadále velmi populární, ale v případě pravidelného streamování (živého vysílání i několik hodin v kuse) se těší větší oblibě Twitch.tv. Přinášíme vám tak rozhovor s někým, kdo se tomu už delší dobu věnuje.
19.4.2019, rozhovor, Karel Polívka
Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák? Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák?
Společnost Boston Dynamics, která je známá svými pokročilými roboty, zveřejnila na YouTube krátké video, ve němž předvádí další kousky, které jsou její stroje schopné vykonat. Tentokrát se zaměřila na celou smečku robotů SpotMini. 
18.4.2019, aktualita, Kateřina Hoferková