reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Steam zabíjel hraní na PC, říká bývalý zaměstnanec Valve

9.4.2019, Jan Vítek, aktualita
Steam zabíjel hraní na PC, říká bývalý zaměstnanec Valve
Bývalý zaměstnanec a vývojář firmy Valve se veřejně vyjádřil o tom, co si myslí o platformě Steam. Ta dle něj svými podmínkami zabíjela PC jako herní platformu. Vedle toho se můžeme podívat, jak si právě dle Steamu vede AMD. 
Společnost Valve letos dostala velkou konkurenci v podobě Epic Games Store, který jí začal přetahovat hity a nabízet je jako své exkluzivity. Vývojáře zaujal především mnohem výhodnějšími podmínkami, a sice jen 12 % podílem z prodeje her, které si Epic nechává pro sebe na rozdíl od 30 % a v nejlepším případě 20 % pro Valve. Samotní hráči by asi většinou spíše uvítali, kdyby zůstalo vše při starém a hry byly nabízeny i na Steamu, ale to vychází vesměs z toho, že si nechtějí kouskovat svou herní knihovnu. Je však pravda, že platforma firmy Epic je teprve v plenkách a oproti samotnému prodeji her nenabízí v podstatě nic dalšího, když pomineme už spíše zamlčené otázky kolem bezpečnosti. Co ale k tomu může říci bývalý vývojář firmy Valve? 
 
 
Richard Geldreich přímo napsal, že Steam zabíjel hraní na PC a představoval v podstatě 30% daň, což nebylo udržitelné. Pro Valve byl dle něj Steam v podstatě strojem na peníze, čímž pokřivil celou tuto společnost. 
 
 
Dále pokračuje, že v době svého vzniku byl 30% podíl ještě dobrý v porovnání s 50 % z prodeje her v kamenných obchodech, ale nyní je situace zcela jiná. Firma Valve se také měla ke svým partnerům a zaměstnancům chovat špatně a brala je a jejich (spolu)práci za jistou věc. 
 
 
Dle Geldreicha také Epic určitě nehodlá brzy skončit se snahou přetahovat k sobě vývojáře a exkluzivně nabízet jejich tituly. Steamu zůstane jen druhořadé zboží a na Epic Store se budou prodávat AAA tituly, či alespoň do této podoby to nyní spěje. 
 
Možná, že Geldreichovy tweety ukrývají jistou frustraci či pocity uraženého člověka, ale s lecčím se dá souhlasit. Valve si prostě zvyklo na naprosto dominantní pozici a zatím to vypadá, že pokud svůj přístup nezmění, opravdu může snadno přijít o všechny důležité vývojáře, což se může s rozvojem platformy Epic pouze zhoršovat. Společnost Epic začíná na zelené louce a může svůj byznys přizpůsobit svému 12% podílu, zato firmě Valve se ze svých 30 % evidentně moc ustupovat nechce, však už na takovou reakci měla dost času, ale uvidíme. 
 
 
Nakonec se ještě podívejme na to, jak dle Steam Survey vypadají podíly firem AMD, NVIDIA a Intel na herním trhu. Nejpopulárnější kartou je stále GTX 1060 a vedle toho vedou 4jádrové procesory a kapacita RAM 8 GB. Pro AMD je tu v podstatě dobrá zpráva, že podíl jeho karet se oproti NVIDII výrazně nezměnil. Ovšem očekávali bychom také, že Intel začne ztrácet ve srovnání podílu procesorů, ale ani v této oblasti se nic zásadního neděje. Celkově ale přibývá vícejádrových procesorů a také karet s podporou DX12. 
 
 


reklama