reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Streamování hudby poprvé překonalo zisky ze stahování

24.3.2016, Milan Šurkala, aktualita
Streamování hudby poprvé překonalo zisky ze stahování
Podle posledních dat agentury RIAA se stalo streamování hudby poprvé nejvýznamnějším zdrojem příjmů v prodeji hudby. Překonalo tak nejen fyzické nosiče, což se povedlo už v roce 2014, ale také digitální stahování.
Hudební trh se vyvíjí a jde to vidět i na struktuře prodejů. Fyzické nosiče už tolik netáhnou a již loni byly překonány streamovacími službami jako jsou Spotify, Tidal a další. Letos ale příjmy ze streamovacích služeb stouply o 28,8 % na celkových 2,4 miliardy dolarů. To znamenalo 34,3 % veškerých příjmů za prodej hudby a poprvé v historii to stačilo na překonání digitálního stahování. To má lehce nižší 34,0% zastoupení a příjmy 2,38 miliardy dolarů.


Vinylová deska

Mariush [Public domain], Wikimedia Commons


U digitálních downloadů přinesly prodeje singlů 1,23 miliardy dolarů, prodeje alb pak 1,09 miliardy. Pokud jde o streamování, placená předplatná šla nahoru o více než polovinu na 1,22 miliardy dolarů. Přehrávání hudby zdarma placené reklamou (YouTube, Spotify Free) ale přineslo jen 385 milionů dolarů, což je dokonce méně než prodej vinylů(!). Zbytek v podobě zhruba 800 milionů dolarů jsou SoundExchange distribuce, což znamená internetová rádia a služby jako je např. Pandora.

Fyzické nosiče zůstaly na třetím místě s 28,8% zastoupením a 2,02 miliardy dolarů. Z tohoto množství tvoří prodeje CD celých 1,52 miliardy dolarů, což je ale o 332 milionů méně než před rokem. Naopak boom zažívají vinylové desky, které se dostaly na 416 milionů dolarů.

Zdroj: riaa.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama