www.svethardware.cz
>
>

Švédové zvýšili hustotu Li-Ion baterií o 70 %, jednají i s Teslou

Švédové zvýšili hustotu Li-Ion baterií o 70 %, jednají i s Teslou
, , aktualita
Christine Lampe-Önnerud a její společnost Cadenza Innovation před časem přišla s upravenými Li-Ion články, které mají mít o 70 % vyšší hustotu energie než ty klasické. Jednání s průmyslem už jedou a možná se jich skutečně dočkáme i v praxi.



reklama
Nové technologie baterií se představují takřka bez přestání, ale jen málo z nich se skutečně objeví na trhu. Dnes se tak stále nejčastěji setkáváme s Li-Ion články nebo nověji s Li-Pol bateriemi. Švédská společnost Cadenza Innovation a její zakladatelka Christine Lampe-Önnerud už v minulém roce prezentovala nový typ Li-Ion baterie, která slibuje o 70 % vyšší hustotu energie než standardní Li-Ion články. Tentokrát to nicméně vypadá, že se opravdu něco děje a mnoho společností je s Cadenzou v jednáních. Inovované baterie se tak možná skutečně dostanou do konečných produktů.
 
Baterie Cadenza
 
Cadenza nechce zveřejňovat, se kterými společnostmi už jednala, nicméně na adresu Tesly se společnost vyjádřila, že Elon Musk má hodně práce s rozběhnutím produkce Modelu 3 a zatím nechce zavádět novou technologii. Každopádně pokud by se zde nové baterie použily, při stejných rozměrech by bylo možné prodloužit dojezd základního verze Modelu 3 ze 354 na zhruba 600 kilometrů, v případě modelu s vyšším dojezdem ze 499 na téměř 850 kilometrů. To už by byla opravdu velmi pěkná porce. Údajně měly proběhnout jednání i s dalšími velkými hráči na poli EV a ti měli vyjádřit velký zájem. Nové baterie by ale nemusely využít jen společnosti vyrábějící elektromobily.
 
Pouzdro baterie Cadenza
 
A v čem jsou tyto baterie vlastně přelomové? V podstatě jde pořád o tytéž Li-Ion články, které už známe, Cadenza ale zapracovala na jejich uložení. Nová struktura využívá těsnějšího uložení článků k sobě, takže do stejného objemu se jich vejde více. Články jsou uloženy v keramické kapsli s teplotní a protipožární izolací. To vše je v hliníkovém obalu, který slouží nejen jako další ochrana, ale jako velký chladič. Díky tomuto řešení má celá baterie méně součástek a při stejném objemu může mít již zmíněných 70 % kapacity navíc. Vedle objemu se hovořilo i hmotnosti a na kilogram hmotnosti by se hustota měla zvýšit údajně o 30-100 %. Uvidíme však, zda tato čísla nebudou až příliš optimistická.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
EA možná v Battlefront II mikrotransakce už ani neaktivuje EA možná v Battlefront II mikrotransakce už ani neaktivuje
Electronic Arts po nebývalé vlně nevole proti způsobu, jakým byly nastaveny mikrotransakce v novém Battlefrontu II, je dočasně pozastavila. Nyní to vypadá, že už je možná ani neaktivuje, za čímž může stát více skutečností. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
V ovladačích Synaptics se našel zapomenutý keylogger, HP už aktualizuje V ovladačích Synaptics se našel zapomenutý keylogger, HP už aktualizuje
Máme tu nový bezpečnostní problém. Vývojáři ovladačů touchpadů Synaptics, které jsou použity ve většině notebooků, totiž v kódu zapomněli keylogger, tedy software, který může monitorovat stisky kláves a ukrást tak např. hesla. 
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
AMD potvrzuje, že další várka CPU Ryzen přijde v prvním čtvrtletí AMD potvrzuje, že další várka CPU Ryzen přijde v prvním čtvrtletí
Podle samotného AMD asi rok po představení první generace procesorů Ryzen nastoupí druhá generace. Dle očekávání půjde o procesory Ryzen série 2000, ovšem ty budou sérii 1000 spíše doplňovat, než aby ji nahrazovaly.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Smrt z přepracování? V Japonsku to vyřeší vyhrávajícími drony Smrt z přepracování? V Japonsku to vyřeší vyhrávajícími drony
Drony mohou sloužit i k poněkud netradičním účelům. V Japonsku je chtějí používat k tomu, aby pomocí vyhrávání hudby a také hlasitého bzučení ukončili pracovní dobu zaměstnanců, kteří by jinak trpěli přepracovaností, což může mít neblahé důsledky. 
9.12.2017, aktualita, Kateřina Hoferková6 komentářů
Tesla si postaví vlastní AI čip pro autopilota Tesla si postaví vlastní AI čip pro autopilota
Tesla znovu změní dodavatele hardwaru pro systém zpracování dat ze senzorů, tedy čipy, na kterých běží systémy umělé inteligence. Elon Musk prohlásil, že si tyto čipy navrhne sama Tesla, aby lépe odpovídaly požadavkům automobilky. 
9.12.2017, aktualita, Milan Šurkala