reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Teenageři opouští Facebook, už není cool

10.7.2019, Milan Šurkala, aktualita
Teenageři opouští Facebook, už není cool
Může to znít překvapivě, ale Facebook už dávno není sociální sítí pro mladé. Právě naopak. Nejmladší generace si Facebook často už ani nezakládá a pokud ho má, mnohdy ho podle poslední studie opouští.
Sociální síť Facebook značně mění svého typického uživatele. Už to zdaleka není univerzitní síť pro mladé, dnes se jí tato skupina včetně teenagerů naopak spíše vyhýbá. Facebook už prostě není cool a mnoho teenagerů si ho často ani nezakládá, případně jej nezřídka opouští, pokud ho už měli. BusinessInsider spolu s partnery provedli průzkum mezi 1884 Američany ve věku 13 až 21 let a zeptali se jich, které sociální sítě denně navštěvují, a které v minulosti používali, ale už opustili. A právě v této statistice Facebook vede. 30 % respondentů totiž řeklo, že už s Facebookem seklo a tuto sociální síť už nepoužívají.
 
Logo Facebooku
 
Na druhém místě byl messenger Kik s 29,7 %. Poměrně velký pokles zaznamenal i Skype s 24,6 %. Na čtvrtém místě se umístil Twitter s 21 % a pátá příčka patří Instagramu s 20,3 %. Ten je ale současně jednou ze sítí, která nabírá velké množství nových uživatelů. Mezi sociálními sítěmi, které u dnešní mladé generace ve velkém nahrazují Facebook, patří vedle Instagramu Snapchat (ten opustilo 18,2 % dotazovaných) a ke konzumaci obsahu pak slouží starý známý YouTube (ten přestalo používat jen 9,4 % dotázaných).
 
Zajímavé jsou pochopitelně i čísla o tom, které sociální sítě respondenti denně používají. Zde se Facebook zmohl jen na čtvrté místo s pouhými 34,2 %. Ostatně, když jsem tento průzkum prováděl i sám ve věkové skupině okolo 17-18 let v několika českých třídách, k používání Facebooku se skoro nikdo nepřihlásil. Messenger a Instagram, to ano, ty jsou populární, stejně jako Snapchat. Právě Snapchat měl v americkém průzkumu třetí pozici s 51,3 %. Na druhém místě byl YouTube, který dosáhl na 62,5 %, první je pak Instagram se 64,6 %.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama