reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Toshiba rozšíří výrobu velkých HDD, spotřebitelský trh ovšem zaniká

3.12.2019, Jan Vítek, aktualita
Toshiba rozšíří výrobu velkých HDD, spotřebitelský trh ovšem zaniká
Společnost Toshiba se rozhodla, že celkově rozšíří výrobu svých pevných disků, ačkoliv už je zřejmé, že zájem běžných spotřebitelů bude za několik let na bodu mrazu. Toshiba ale také nepočítá s nimi. 
Už delší dobu je jasné, že během příštích několika let nastane na trhu situace, kdy skutečně jen málokterý běžný zákazník bude mít zájem o koupi klasického pevného disku. Jsou za tím především dvě věci. Jednak jsou SSD stále levnější, i když s jejich výdrží je to všelijaké a potom tu máme vysokorychlostní připojení k Internetu a různé streamovací služby, kvůli nimž už není obvyklé, že bychom si na disky syslili multimédia. Řada uživatelů tak pamatuje doby, kdy se řešila kapacita pevných disků a vítala se každá novinka, která ji zvyšovala. Dnes už tu dávno máme více než 10TB modely a mezi nejoblíbenější na trhu se stejně proderou spíše jen 4TB. 
 
 
I projekce společnosti Toshiba do budoucna počítá s tím, že prodej běžných (Client) pevných disků do roku 2021 klesne rovnou o polovinu, a to ve prospěch podnikových modelů (Enterprise), z nichž více než polovina bude navíc nearline modelů. 
 
 
Toshiba se tak chystá zvyšovat kapacitu jedné své filipínské továrny, ovšem pouze v případě produkce hi-end heliem plněných podnikových a nearline disků.  
 
 
Ostatně prodeje heliem plněných pevných disků mají stoupat, což automaticky znamená, že bude růst i počet prodaných vysokokapacitních disků Toshiby, neboť ty s nízkou kapacitou pochopitelně nemá smysl plnit tímto plynem. Ten se používá v případě, kdy je třeba do disku nacpat více ploten a v roce 2020 to mají být konkrétně 20TB modely s deseti plotnami. 
 
Toshiba také chce do této doby získat více než pětinový podíl na celosvětovém trhu s enterprise/nearline pevnými disky a udržet si svůj čtvrtinový podíl s disky pro spotřebitele. Znamená to nejen investice do výroby, ale také do výzkumu a vývoje, přičemž my můžeme zmínit především technologie EAMR, čili buď mikrovlnnou MAMR nebo laserovou HAMR. Jedná se o technologie využívající nový materiál pro plotny umožňující magnetický zápis, ovšem s předpokladem zahřátí zapisované plochy, což může zajistit právě buď laser, anebo mikrovlny. 
 
Zdroj: Anandtech


reklama