Uživatelé YouTube v USA ke sledování používají nejvíce TV, nikoli mobilní telefon
13.2.2025, Milan Šurkala, aktualita

YouTube zveřejnil zajímavou statistiku. Podle jeho dat uživatelé v USA už nepoužívají mobilní telefon jako nejčastější zařízení, na kterém sledují YouTube. V počtu přehraných hodin už vedou televize.
Video platforma YouTube slaví své 20. narozeniny a nyní vydala zajímavé statistiky a předpoklady k novému roku. Podle dat platformy nyní v USA lidé více sledují YouTube na televizi než na mobilním telefonu. To ale neplatí pro počty přehrání nebo počty lidí, nýbrž pro délku přehrávání (tedy doba spuštění a přehrávání aktivní aplikace). Podle tohoto si to můžeme přeložit i tak, že stále více lidí sleduje YouTube na telefonech, ale tam jde v průměru o kratší časové úseky. Časově ho ale déle sledují na TV.
YouTube věří, že zůstane kulturním epicentrem. Nabízí hudební videa, stále populárnější Shorts, různé epizody i hodinové streamy. V USA je nejčastěji používanou platformou pro podcasty. Firma také zmiňuje, že v těchto volbách např. interview Joea Rogana s Donaldem Trumpem získalo už přes 55 milionů zhlédnutí a stále to roste. I proto někteří říkají, že šlo o "YouTube volby". Také umožňuje tvůrcům překonávat hranice. Např. francouzská tvůrkyně Sarah Lezito má přes 95 % sledujících mimo Francii.
Platforma se také stává odrazovou rampou pro mnohé, kteří mají nyní produkci jak v Hollywoodu. Spousta kdysi malých youtuberů nyní staví obrovská produkční studia. Také polovina z účtů, které vydělávají pětimístné částky v dolarech, mají větší příjmy mimo reklamy a YouTube Premium. Velkým zdrojem jejich příjmů jsou např. provize z doporučení pro nákup, za loňský rok se také o 40 % zvětšil objem předplatných kanálů.
YouTube také říká, že se stává novou televizí, což souvisí s prvním. Před 1 miliardu hodin denně je YouTube na velkých obrazovkách TV a YouTube přichází s funkcemi, které telefon staví do role druhé obrazovky. Zatímco primární video běží na TV, na telefonu mohou lidé třeba komentovat nebo nakupovat. Stoupá také počet předplatitelů. YouTube TV má 8 milionů sledujících, YouTube Music & Premium pak přes 100 milionů (včetně těch, kteří mají zkušební dobu).
Mluví se také o tom, že AI bude mít stále větší roli, např. pro vytvoření automatického dabingu. Např. u videí, které jsou k dispozici ve variantě nadabované pomocí AI, tato přehrávání tvoří 40 %.
Zdroj: blog.youtube