reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Valve zcela přestane kontrolovat hry směřující do prodeje na Steamu

7.6.2018, Jan Vítek, aktualita
Valve zcela přestane kontrolovat hry směřující do prodeje na Steamu
Společnost Valve se odhodlala k důležitému kroku, který zůstal mnohými nepochopen. Přestane totiž kontrolovat hry, které jdou do prodeje v obchodě Steam, takže do něj se už může dostat v podstatě cokoliv, co neodporuje zákonu. 
Valve se v posledních letech snažil regulovat obsah, který jde na Steam, a to kvůli problémům s podvodnými hrami, které se snaží vydělávat buď rovnou na svém prodeji a nachytávat přitom zákazníky nebo jde o hry navržené tak, aby vydělávaly na Steam Cards. Společné mají především to, že jde o narychlo spíchnuté tituly ze zdarma dostupných enginů a základních textur, modelů, prostě "assets". Do nich jejich tvůrci nevkládají zhola nic a jejich záměrem není vytvořit dobrou hru, ale chrlit kvanta titulů čistě za účelem zisku bez ohledu na kvalitu.
 
 
Jde v podstatě o takový herní spamming a Valve se snažilo jej regulovat nejdříve programem Greenlight, který pak byl nahrazen programem Direct. Ten však nezměnil v podstatě nic, jak napovídají statistiky, neboť za poslední rok se počet nově zveřejněných her oproti roku předtím téměř zdvojnásobil. A pokud by si někdo myslel, že to je především díky prudce se zvyšujícímu počtu vývojářských týmů či jednotlivců, kteří produkují kvalitní hry, tak si to může zase rozmyslet. 
 
Společnost Valve přitom nedávno vyvolala pozdvižení, když na Steamu zakázala prodej jistých her z žánru "vizuálních novel pro dospělé". Dočkala se kritiky od komunity a její reakce byla překvapivá. Erik Johnson na oficiálním blogu firmy uvedl, že se obsah na Steamu přestane zcela regulovat a sledovat se bude jen to, zda nejde o ilegální obsah, nebo "vyložený trolling". Jinými slovy: "Máte, co jste chtěli". 
 
Johnson ve svém vyjádření uvedl, že lidé z Valve by neměli být ti, kdo bude určovat, co si můžeme a nemůžeme koupit a co vývojáři mohou a nemohou vyvíjet a nabízet. Úkolem firmy odteď bude to, aby nám poskytla vhodné nástroje pro výběr kýžených her. Umožní nám i to, abychom mohli vyřadit algoritmy, jež nám dnes doporučují hry na základě toho, co máme v knihovně a co hrajeme a poskytne více nástrojů, jimiž si budeme moci výběr doporučovaných her značně upravit dle libosti. 
 
Je to tak i reakce právě na zmíněné hry pro dospělé, jež si každý uživatel bude moci ve svém výběru zakázat, pokud vyloženě nechce, aby se mu nabízely. Valve se tak stahuje do ústraní a regulaci obsahu na Steamu vzdává. Je to však dobrý krok? Více nástrojů pro výběr her, které si budeme moci sami nastavit, jistě lze uvítat. Jenomže zároveň se do nabídky bude moci dostat nevídané množství "her" mezi nimiž bude už v podstatě nemožné se orientovat a tím budou biti především poctiví malí vývojáři, jejichž tituly mezi vším tím plevelem mohou snadno zapadnout. Není divu, že provozovatel serveru Itch.io, který pomáhá indie hrám ke zviditelnění, tento krok firmy Valve označil za absurdní. Pod příspěvkem na blogu jsou však spíše pozitivní komentáře.
 
Zdroj: Steam


reklama