www.svethardware.cz
>
>

VESA uvádí standard DisplayHDR True Black pro monitory s nejčernější černou

VESA uvádí standard DisplayHDR True Black pro monitory s nejčernější černou
, , aktualita
Organizace VESA si připravila nový standard DisplayHDR True Black, který navazuje na původní DisplayHDR, jehož certifikace je výrobci monitorů prý velice vyhledávaná. O čem tedy je nový standard? Přeci o černé. 
K oblíbeným
reklama
Výrobci monitorů tak mají evidentně za to, že certifikace VESA DisplayHDR vyvolává zájem zákazníků, jinak by ji logicky nevyhledávali. Tento standard se týká především toho, jaký jas dokáže daný monitor poskytnout a vedle toho je také spojen s bitovou hloubkou barev. Zbrusu nový standard DisplayHDR True Black se zaměřuje na "black level performance" a samotné monitory mohou získat buď certifikaci DisplayHDR 400 True Black nebo DisplayHDR 500 True Black. Krom toho k základnímu DisplayHDR přibyla také nová úroveň, a sice DisplayHDR 500. 
 
 
Zde pak máme základní přehled toho, co oba nové standardy pro True Black od monitorů vůbec vyžadují. Je toho více (viz zdroj), ale následující tabulka je zásadní. 
 
 
Zjednodušeně na to můžeme pohlížet jako na opak různých HDR standardů. Zde tak nejde o maximální jas, ale naopak o minimální jas, a tedy možnost dosáhnout té nejhlubší černé barvy. V tom obvykle excelují displeje typu OLED, AMOLED či budoucí microLED a právě jim je nový standard uzpůsoben. Můžeme to říci už jen díky tomu, že 0,0005 cd/m2 je nejnižší hodnota, kterou dokáží průmyslové kolorimetry spolehlivě naměřit. 
 
Pokud nějaký monitor dosáhne na standard VESA DisplayHDR 500, pak aby získal rovněž DisplayHDR True Black, musí mít ve všech částech obrazu 200x tmavší černou právě dle měření hodnoty cd/m2. VESA také uvádí, že standard DisplayHDR True Black se bral v úvahu už při vývoji prvních standardů DisplayHDR. Monitory díky tomu mají poskytnout velice kvalitní zobrazení tmavých odstínů a až padesátinásobný dynamický rozsah, nicméně abychom se na něco takového mohli těšit, potřebujeme právě panely schopné zobrazit černou srovnatelně s technologií OLED. Uvidíme tak, které monitory dokáží něco takového vůbec nabídnout. Co se týče nového DisplayHDR 500, tento standard bude dle VESA "ideální pro ultratenké notebooky", ale i monitory pro PC. 
 
Zdroj: VESA


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek