reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Výkon GeForce RTX 2080 Ti analyzován v Battlefield V

30.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Výkon GeForce RTX 2080 Ti analyzován v Battlefield V
Battlefield V bude jednou z prvních her, která přijde s podporou technologií NVIDIA RTX, a to především s ray tracingem. První servery, které přitom mohou mluvit o výkonu těchto karet, nejsou hardwarové, ale spíše herní. 
Právě redaktoři herních webů si totiž mohli vyzkoušet nový Battlefield V, a tak se i podívat na výkon, jaký v něm předvádí grafická karta NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti.
 
 
Ještě do včerejšího dne platilo embargo na některá nová videa ze hry Battlefield V týkající se lokality Rotterdam a s tím spojené informace, takže weby jako Eurogamer mohly přinést podrobnosti o tom, co jejich redaktoři měli šanci si vyzkoušet. Můžeme se také podívat na nová videa i přímo od NVIDIE. 
 
 
Klip od NVIDIE ukazuje rotterdamskou mapu Battlefieldu V a my se z něj dozvíme o tom, že si s RTX zahrajeme na "stabilních 60 FPS" na kartě GeForce RTX 2080 Ti. To je sice hezké, ale mnohé uživatele zajímá spíše to, jak to bude s GeForce RTX 2070 či případnými ještě slabšími kartami s podporou ray tracingu. Budou pak hry jako Battlefield V hratelné alespoň ve Full HD? To se zatím nedozvíme už jen kvůli tomu, že podpora ray tracingu v této hře se stále nachází ve verzi alfa. 
 
Dozvíme se také, že pro zajištění stabilního výkonu se sáhne k některým opatřením. Ray tracing zajistí jen jednorázový odraz objektů, takže budeme moci někoho vidět třeba v odrazu zrcadla, ale pokud by šlo o paprsek odražený postupně ve dvou zrcadlech, na to už aktuální implementace stačit nebude a použijí se staré známé cube mapy. 

Ale zpět k výkonu. Lidé z Digital Foundry měli možnost otestovat si RTX 2080 Ti v Battlefield V a zjistili, že se zapnutými technologiemi RTX běželo v rozlišení 1080p při cca 60 FPS, na 1440p to bylo 40 - 50 FPS a ve 4K mírně nad 30 FPS. Zatím to tedy moc dobře nevypadá. 
 
NVIDIA, EA a DICE budou jistě podporu ray tracingu optimalizovat, ale asi se nemůžeme těšit na to, že se výkon zdvojnásobí, a to by přitom rozhodně bylo zapotřebí už dle těchto specifikací. 
 
 
Dle nich je ray tracingový výkon RTX 2070 na 58 procentech karty RTX 2080 Ti, takže bychom mohli očekávat, že právě RTX 2070 by dokázala rozhýbat Battlefield V v aktuálním stavu na cca 35 FPS. Na to mohou být zvyklí hráči na konzolích, ale pokud si má někdo koupit kartu RTX 2070 v očekávané ceně přes 15.000, nelze čekat, že bude odvařený z hraní ve Full HD při tak nízké snímkovací frekvenci, jen aby si vychutnal ray tracovanou grafiku, to opravdu ne. A stejně tak nelze čekat, že lidé ochotní platit za RT 2080 Ti se spokojí s Full HD, aby dostali plynulý obraz.
 
Nyní tedy můžeme čekat na to, co přinese daná optimalizace hry a ovladačů. Battlefield V přijde na trh 19. října a do té doby už budeme jistě vědět daleko více o tom, jak to s výkonem nových karet ve hrách s podporou ray tracingu je. Jen aby se nám NVIDIÍ nastartovaná grafická revoluce v hrách nezačala kuckat. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama