reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Vývojáři zneužívají seznam chystaných titulů na Steamu

7.3.2019, Jan Vítek, aktualita
Vývojáři zneužívají seznam chystaných titulů na Steamu
Někteří vývojáři na Steamu našli způsob, jak neustále udržovat své chystané tituly na očích potenciálních zákazníků hledajících herní novinky. Zneužívají tak seznam nadcházejících her, a to vcelku jednoduchým způsobem. 
Zneužívání seznamu populárních nadcházejících titulů ve Steamu se objevovalo už dřív, ale nyní se výrazně rozšířilo. Není ani divu, když každý vývojář hledá cesty, jak v džungli kvalitních, nekvalitních či rovnou podvodných her najít cestu pro tu svou, přičemž zde už dávno ani nezáleží na tom, zda je naše hra lepší než jiné, jako spíše na štěstí, které z ní alespoň na chvíli udělá "virální" produkt.  
 
 
Na problém poukazuje i Mike Rose, zakladatel indie studia No More Robots, přičemž způsob zneužití je velice jednoduchý. Steam sám využívá informace z backendu o plánovaném vypuštění her na trh a s jejich pomocí tvoří seznam, který je v rámci populárních nadcházejících ovlivněn ale ještě tím, co mají uživatelé Steamu ve svých seznamech přání. Vývojáři si tak mohou držet své tituly v popředí prostě tak, že neustále upravují datum jejich vypuštění na trh, a to právě v backendu, zatímco údaje zobrazované uživateli na stránkách Steamu se mohou lišit. A jak je vidět z uvedeného seznamu, vývojáři si tam mohou napsat cokoliv, třeba jen rok, neurčité "brzy", anebo 快了快了, což dle Googlu znamená "rychle rychle". 
 
To samozřejmě samo o sobě nemusí stačit k tomu, aby se do popředí dostala jakákoliv pitomost, i když z uvedeného screenshotu to tak působí. Pokud se ale už něco do předních míst seznamu dostane, znamená to, že titul zaujal a je pak snazší jej udržovat na očích změnou data vypuštění na trh. 
 
Steam přitom ve svých pravidlech aktuálně nemá uveden žádný postih pro vývojáře, kteří se k takové věci uchylují, takže ti oficiálně nedělají nic špatného. A je to pouze přímý důsledek toho, co se ze Steamu v posledních letech stalo. Jistě že je dobré mít na výběr z mnoha různých her, ale pokud je to na platformě, na níž se může zákazník jen těžko orientovat a která už v podstatě rezignovala na téměř jakoukoliv kontrolu kvality a nechává vývojáře soupeřit ve stylu silnější/drzejší vyhrává, pak je tu skutečně prostor pro změnu. 
 
Nicméně zástupci Steamu se už nechali slyšet, že o problému vědí a diskutují o něm už několik týdnů. Ovšem jako obvykle z této diskuze nevznikla žádná pohotová reakce, protože Steam prý nechce postihovat vývojáře, kteří prostě chtějí datum vypuštění svých her odložit. Čili vedení Steamu i v tomto případě ukázalo svou neschopnost rázně reagovat na problém stanovením prostých a jasných pravidel.
 
Zdroj: Mike Rose


reklama