WD nabídne svou verzi MACH.2 a pro výrobu 18TB disku ještě využije SMR

WD nabídne svou verzi MACH.2 a pro výrobu 18TB disku ještě využije SMR
, , aktualita
Dvě nezávislé skupiny ramen se čtecími a zapisovacími hlavičkami, tak můžeme charakterizovat technologii Seagate MACH.2, kterou se chystá napodobit také společnost WD. Ta také hodlá pro 18TB stále ještě využívat ne moc oblíbené SMR. 
K oblíbeným
reklama
Dalo se očekávat, že technologie Seagate MACH.2 nezůstane bez odezvy ostatních zbylých výrobců pevných disků. V případě firmy Seagate se tato technologie uplatní v modelech Exos X14, které díky ní nabídnou přenosové rychlosti až 480 MB/s. Jde v podstatě o interní RAID 0, kde se využívají dvě individuálně vystavitelné skupiny hlaviček pro zápis a čtení dat. Disk tak může zapisovat nebo číst ze dvou míst zároveň, takže je to obdoba dvou současně pracujících disků v režimu striping. 
 
 
Western Digital je ve vývoji této technologie pozadu za Seagate, protože se teprve chystá předvést svůj prototyp tento týden na Open Compute Project. WD slibuje, že jeho technologie dosáhne propustnosti cca 500 MB/s, takže půjde v podstatě o to samé jako MACH.2 i z hlediska výkonu. Mluvit pak můžeme o technologii TCO. 
 
 
Dá se očekávat, že TCO zvedne spotřebu jednoho disku, ovšem ta bude i tak o cca čtvrtinu nižší, než kdyby pracovaly disky dva. Je však logické, že ty by zase mohly nabídnout dvojnásobnou kapacitu, takže závěr prostě je, že za zvýšenou propustnost se zaplatí vyšší spotřebou i výdejem tepla a na tom bude záležet především provozovatelům serverů a datových center, kam tyto disky míří především, ostatně i pro běžné uživatele jsou HDD jako řešení pro rychlé datové úložiště dávno pasé. 
 
 
WD vedle toho chce v dohledné době nabídnout technologii MAMR jako obdobu seagatovského HAMR. Jako první by se měly na trh dostat 16TB disky s MAMR, ale my se nyní dozvídáme, že v případě prvních 18TB disků se MAMR ještě nepoužije a WD se spolehne místo toho na SMR v kombinaci s klasickým způsobem záznamu. 
 
MAMR je určena k podstatnému zvýšení hustoty záznamu na diskových plotnách, stejně jako HAMR. Dosud používané klasické technologie zápisu nepotřebující asistenci laseru či mikrovln přitom musejí být ve vysokokapacitních discích doplněny o speciální formy zápisu. PMR pro kolmý zápis už je klasika a dobře známá je také SMR (Shingled Magnetic Recording) využívající částečně se překrývající stopy, jež si můžeme představit jako šindele na střeše. 
 
Pokud se stopy částečně překrývají, pak to znamená, že když má hlavička něco uprostřed takového záznamu změnit, přepisem jedné stopy ovlivní i další. Řeší se to souborem překrývaných stop, které se musí celé přepsat i pro provedení sebemenší změny, a to je samozřejmě neefektivní a znamená to velice pomalý zápis, a to především ten náhodný. Není tak zrovna pozitivní, že 18TB disky od WD nebudou využívat kombinaci MAMR a původního CMR (Conventional Magnetic Recording) s nepřekrývanými stopami, ale prostě SMR. 
 
Plány z ledna se tak ve firmě WD změnily, takže je otázka, co to bude znamenat pro slíbené 16TB disky s MAMR, protože když mají i 18TB modely nabídnout stále SMR, mělo by to platit i pro 16TB. Asi tu tak je s vývojem MAMR nějaký zádrhel. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GeForce GTX 1650 ukázala výkon blízký modelu GTX 1050 Ti, je to reálné? GeForce GTX 1650 ukázala výkon blízký modelu GTX 1050 Ti, je to reálné?
Výsledky spojené s grafickou kartou GeForce GTX 1650 se objevily v benchmarku Final Fantasy XV a vyhrabal je jako obvykle TUM APISAK. Hlavní informace je, že GTX 1650 by měla mít víceméně stejný výkon jako GTX 1050 Ti. Je to dost? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Valve konečně ukázali novou podobu Steamu Valve konečně ukázali novou podobu Steamu
Ve světle zpráv o nástupu obchodu Epic Games Store působí Steam jako platforma, jejíž provozovatel se ještě nevzpamatoval z utrženého šoku. Nicméně my bychom se brzy měli dočkat alespoň přepracovaného rozhraní slibovaného už řadu let. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Volvo bude od roku 2020 šmírovat řidiče kamerami Volvo bude od roku 2020 šmírovat řidiče kamerami
Automobilka Volvo oznámila, že od roku 2020 bude do vozů instalovat systémy, které budou rozpoznávat chování řidiče. Kamery budou snímat, zda se nedívá např. na mobil a systém bude i vyhodnocovat, zda není opilý.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala