Web dává čtenářům na výběr, reklamy nebo těžba kryptoměn?
21.2.2018, Milan Šurkala, aktualita

Blokování reklamy je pro online weby velkým problémem. Snižuje výdělky a redakce pak často končí nebo nabídnou placený přístup. Web salon.com má ale na problém jiný lék. Pokud detekuje blokování reklam, ukáže články jen tehdy, když mu budete těžit kryptoměny.
Online weby většinou žijí ze zobrazování reklamy čtenářům a prokliků na ně. Blokování reklam je tak velkým existenčním problémem, neboť nabourává tuto metodu placení za obsah a stránky pak hůře financují svůj chod, nezřídka i končí. Mnoho z nich tak ze zavedeného online modelu placení (relativně zdarma, platba reklamou) přechází na klasický model známý z papírových médií, kdy čtenáři musí vytáhnout své peněženky a zaplatit reálné peníze. Server salon.com se s tímto fenoménem blokování reklamy rozhodl bojovat jinak.

Místo paywallu (placeného přístupu penězi) na to šel podstatně moderněji. Pokud detekuje blokátor reklamy, čtenáře vyzve k jeho zapnutí, ale nabídne mu i možnost ponechat reklamy blokované za předpokladu, že na svém počítači nechá těžit kryptoměny, konkrétně jde o Monero. Zátěž má být dynamicky nastavována tak, aby se procesor příliš nezadýchal a počítač až tak dramaticky nezpomalil, stále by ale měl být zatížen dostatečně dost na to, aby i něco vytěžil. Uživatel bude moci své rozhodnutí přehodnotit (systém se navíc po 24 hodinách ptá znovu).