Připojování nabíjecích kabelů není zrovna oblíbená činnost při provozování elektromobilů. Mnohem komfortnější je bezdrátové nabíjení, na kterém pracuje mnoho společností, mezi nimi např. i WiTricity. Její řešení už dnes mohou využívat majitelé vozů HongQi E-HS9 nebo Genesis GV60. Zkouší se také u některých taxislužeb a dalším nasazením bude autonomní elektrická doprava v čínském městě Čeng-čou. Zde na tom bude spolupracovat s firmou YuTong Bus.

U nových minibusů Xiaoyu 2.0 bude totiž použita právě technologie pro bezdrátové nabíjení od WiTricity. Tyto malé autobusy budou autonomní, tedy bez řidiče, a provozovány mají být v režimu SAE Level 4, což je v podstatě už plná autonomie (s několika málo výjimkami). Minibus pobere 10 sedících pasažérů a má dojezd 150 km. Vůz se pak pravidelně přijde nabít do depa, kde to zvládne sám bez cizí pomoci díky bezdrátovému nabíjení. Řešení nicméně umožňuje i klasické drátové nabíjení, kdyby byl s tím bezdrátovým nějaký problém.
Zdroj: electrive.com, prnewswire.com