reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Wolfenstein 2 se blíží a tvoří politické vlny

11.10.2017, Jan Vítek, aktualita
Wolfenstein 2 se blíží a tvoří politické vlny
Bethesda už ke konci tohoto měsíce vypustí na trh nový Wolfenstein 2: The New Colossus, který se zabývá alternativním scénářem, v němž Německo vyhrálo druhou světovou válku a dobylo USA. Kontroverze pak tvoří nejen upravený citát Donalda Trumpa. 
Jde o slogan "Make America Nazi-Free Again", čili Učiňme Ameriku opět prostou nacistů, vedle čehož může řadu lidí pobuřovat také ten samotný fakt, že ve hře (či alespoň v dostupných materiálech) se v plné kráse ukazuje nacistická symbolika, jako třeba na rukávu následujícího fešáka. To je ale ostatně spíše otázka toho, co v jednotlivých zemích povolí regulační orgány a ostatně jako obvykle není žádný problém upravit "problematické" textury, které se až příliš drží historie. 

 
Wolfenstein 2: The New Colossus už je v podstatě dokončen a na trh přijde 27. října a i když existuje dost informací a videí dokazujících to, že ve hře budeme proti nacistům bojovat, řadě lidí se přesto nelíbí, co vidí. Reakce vyvolal především upravený citát Donalda Trumpa, v němž někteří vidí snahu zařadit jej právě po bok nacistů a obviňují Bethesdu ze stranění SJW, antify, atd. Ono to ale není poprvé, co při probírání kontroverzích témat dostává logika řádně na frak a smysl pro humor a nadhled jde zcela stranou. 
 
 
Lidé také vývojářům vyčítají jejich slova, že tato hra se nijak nesnaží reagovat na aktuální politické dění, ale jde jí o vyobrazení alternativní historie a to je vše, což jde na vrub samotným MachineGames. Bethesda, v tomto případě jako distributor, však uvedla, že si je vědoma možného spojování Wolfensteinu 2 se vzrůstem "bílého nacionalismu" v Americe. 
 
Je přitom jasné, že MachineGames a Bethesda chtěli s využitím tématu nacistů v USA zabrnkat právě i na nacionalistickou strunu američanů, podobně jako tomu bylo v případě série Homefront. To se jim podařilo, ale vyloudili z toho poněkud jiný tón, než očekávali. Připomínají ale, že scénář hry se začal psát v roce 2014 hned po vypuštění prvního dílu, a tak v žádném případě nemůže být brán jako popis příběhu reagující na aktuální události v USA. 
 
Zdroj: KitGuru
reklama