reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

World of Warcraft nabízí podporu DirectX 12 pod Windows 7

13.3.2019, Jan Vítek, aktualita
World of Warcraft nabízí podporu DirectX 12 pod Windows 7
Pokud jsme si dosud chtěli vyzkoušet nějakou hru pod API DirectX 12, museli jsme si nainstalovat Windows 10, tečka. Nicméně Blizzard nyní přidává podporu DirectX 12 pro World of Warcraft běžící na Windows 7. Jak je to možné? 
Poslední dobou se dějí zajímavé věci. NVIDIA si osvojila technologii Adaptive Sync, Intel uvolnil pro volné využití Thunderbolt 3 a nyní tu máme Microsoft, který umožnil využít DirectX 12 pod Windows 7. A to bychom řekli, že bude dělat naopak vše pro to, abychom měli co nejvíce důvodů přejít na Windows 10. 
 
 
Na konci předchozího roku přišel patch pro World of Warcraft, který přinesl podporou DirectX 12 a s ní i celkem slušný nárůst výkonu. Blizzard se rozhodl, že zkusí tuto výhodu zprostředkovat i uživatelům Windows 7, aby ti nebyli na rozdíl od lidí s nainstalovanými desítkami o výkon navíc ochuzeni. 
 
Blizzard tak začal jednat s Microsoftem a byl vyslyšen. Microsoft se rozhodl, že do Windows 7 portuje D3D12 runtime, což vývojářům umožní využít výhody moderního API, aniž by to negativně ovlivnilo kompatibilitu. 
 
World of Warcraft ve verzi 8.1.5 je tak první hra, kterou si můžeme zahrát na Windows 7 pod DirectX 12 a skutečně není divu, že když tato věc byla umožněna firmě Blizzard, můžeme očekávat další hry se stejnou nabídkou. Vývojáři si je už chystají, i když Microsoft sám nezapomněl všechny upozornit, že pro hraní pod DirectX 12 stále vřele doporučuje systém Windows 10, který je pro to nejlépe optimalizovaný. 
 
Tato novinka ovšem přichází už poněkud pozdě vzhledem k tomu, že do konce rozšířené podpory Windows 7 nezbývá už ani rok. Microsoft možná právě s tím počítá, když na poslední chvíli takovou věc umožnil, ale na druhou stranu nám náhlá podpora DX12 pod sedmičkami dává více nadějí v prodloužení životnosti tohoto systému. Pro API DirectX 12 to také může představovat menší vzpruhu, protože tomu se zrovna nedostává zájmu, jaký jsme si před několika lety představovali. Po slušné úrodě titulů z roku 2016 se počet nových titulů s podporou DirectX 12 rapidně snížil. 
 
Zdroj: Microsoft


reklama