Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

WSJ: YouTube nevydělává ani na miliardě uživatelů

, , aktualita
WSJ: YouTube nevydělává ani na miliardě uživatelů
The Wall Street Journal se podíval na službu YouTube z finančního hlediska. Dle jeho informací YouTube není výdělečnou službou, ačkoliv jde o bezpečně největší portál svého typu, na který měsíčně zabrouzdá více než miliarda lidí.
WSJ: YouTube nevydělává ani na miliardě uživatelů
YouTube tedy není ani přes svou velkou oblíbenost dle deníku The Wall Street Journal výdělečným podnikem. Má ve svém portfoliu sice hity, které se mohou pyšnit i více než dvoumiliardovým počtem zhlédnutí a každý měsíc se na videa z YouTube podívá miliarda uživatelů, ovšem Google prý není schopen tento potenciál proměnit ve finanční zisk.





Hlavním důvodem je dle WSJ to, že většina uživatelů si prohlíží videa s pomocí přímých odkazů, díky nimž ani nemusí navštívit samotné stránky YouTube. Však dnes si můžeme přehrát video z YouTube třeba i přímo v okně IM klienta a je zřejmé, že pokud nenarazíme na reklamu přehrávanou před samotným videem (kterou lze vzápětí přeskočit), žádná jiná se nezobrazí. Deník také poukazuje na to, že YouTube nemá zrovna široký záběr. Dle jeho zdrojů jde celých 85 procent zhlédnutých videí na vrub pouhým 9 procentům uživatelů, čili tu existuje minorita, která je velmi aktivní a valná většina uživatelů si videa prohlíží jen sporadicky. Kvůli tomu je YouTube pro inzerenty relativně nezajímavý a ti si mnohem raději vyberou klasické televizní vysílání.

Google nyní vkládá naděje do nových služeb, jako je Music Key, která bude placená. Jde o nový hudební portál, který nám za 10 liber/euro/dolarů poskytne přístup k celé hudební databázi Google Play Music Library, a to bez reklam. Vedle toho by mohly pomoci cílené reklamy, které budou zákazníkovi nabízet produkty, na něž se dříve díval třeba na Amazonu. Je tedy pochopitelné, že Google bude hledat nové cesty, jak z YouTube udělat výdělečný server, však dnes se nedá mluvit o tom, že by šlo o reklamami zahlcenou službu.

Zdroj: engadget
reklama