
Hlavním důvodem je dle WSJ to, že většina uživatelů si prohlíží videa s pomocí přímých odkazů, díky nimž ani nemusí navštívit samotné stránky YouTube. Však dnes si můžeme přehrát video z YouTube třeba i přímo v okně IM klienta a je zřejmé, že pokud nenarazíme na reklamu přehrávanou před samotným videem (kterou lze vzápětí přeskočit), žádná jiná se nezobrazí. Deník také poukazuje na to, že YouTube nemá zrovna široký záběr. Dle jeho zdrojů jde celých 85 procent zhlédnutých videí na vrub pouhým 9 procentům uživatelů, čili tu existuje minorita, která je velmi aktivní a valná většina uživatelů si videa prohlíží jen sporadicky. Kvůli tomu je YouTube pro inzerenty relativně nezajímavý a ti si mnohem raději vyberou klasické televizní vysílání.
Google nyní vkládá naděje do nových služeb, jako je Music Key, která bude placená. Jde o nový hudební portál, který nám za 10 liber/euro/dolarů poskytne přístup k celé hudební databázi Google Play Music Library, a to bez reklam. Vedle toho by mohly pomoci cílené reklamy, které budou zákazníkovi nabízet produkty, na něž se dříve díval třeba na Amazonu. Je tedy pochopitelné, že Google bude hledat nové cesty, jak z YouTube udělat výdělečný server, však dnes se nedá mluvit o tom, že by šlo o reklamami zahlcenou službu.
Zdroj: engadget