Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Xbox 1,5 nebude, Microsoft se zaměří na ekosystém s Windows

5.4.2016, Jan Vítek, aktualita
Xbox 1,5 nebude, Microsoft se zaměří na ekosystém s Windows
Nedávno se objevily zajím ještě fámy, že Sony chystá výkonnější verzi konzole PlayStation 4, která se pracovně označuje jako PlayStation 4.5. Přirozeně se začalo řešit, co na to konkurenční Microsoft, který jako jediný má konkurenční konzoli.
PlayStation 4.5 tak možná přijde stejně jako podpora headsetu PlayStation VR, který bychom mohli využít i na PC jako levnější model v porovnání s Oculus Rift a HTC Vive. Microsoft ale ústy šéfa xboxové divize Phila Spencera sdělil, že nic jako Xbox jedna a půl se nechystá. Namísto toho se Microsoft zaměří na vytvoření společného ekosystému PC a Xbox, jehož spojovacím článkem budou Windows 10.




Phil Spencer


Phil Spencer na otázku o případném Xbox 1.5 odpověděl, že není velký fanoušek takové myšlenky a uvedl, že pokud by se chtěl hnout kupředu, muselo by jít o něco velkého. Rozumí prý motivaci jiných výrobců, ale pro Microsoft je stávající Xbox ještě aktuální a dobrý produkt, který je výkonný a spolehlivý. Nakonec ještě zdůraznil, že pokud se hnou dopředu, chce, aby to byla výrazná změna. Jinými slovy Microsoft neuvažuje o tom, že by stávající Xbox One nějak vylepšoval, to už si raději přichystá další plnohodnotnou generaci.

Nicméně vyjádření Spencera můžeme pochopit i tak, že se zatím vyhýbá přímé odpovědi i na spekulace o vylepšené konzoli PlayStation 4. Ty zatím přišly z celkem důvěryhodných zdrojů, ale zcela chybí podrobnosti o tom, co by měl takový upgrade obnášet. Nakonec může jít třeba jen o menší verzi standardní PS4 se sníženou spotřebou a podporou 4K Blu-ray videa, nebo může jít o výkonnější konzoli, která lépe zvládne VR a nabídne vyšší rozlišení a framerate.

Microsoft se také již v roce 2013 spálil, když originální verze Xbox One nesplnila obecná očekávání zákazníků a není divu, že teď Spencer navenek zaujal spíše vyčkávací pozici a chce sledovat, co chce Sony letos na E3 představit. Bylo by naivní si ale myslet, že Microsoft by nechtěl na případný výrazný upgrade konzole PS4 reagovat, neboť už dnes je PlayStation 4 výrazně výkonnější než Xbox One (1,31 vs 1,84 TFLOPS), ovšem tento rozdíl zatím moc lidí nepálí. Ale pokud by se prohloubil, už by to mohlo být zcela jiné, čili taková vylepšená PS4 schopná poskytnout 60 FPS na 1080p by už donutila uživatele přemýšlet, zda se chtějí spokojit se 720p a 30 FPS.

Co se týče obchodu Windows Store a jeho využití pro distribuci her, Spencer přiznal, že komunikace Microsoftu nebyla tak dobrá, jak mohla být. Jedná se o už tolikrát propírané téma distribuce her v rámci platformy UWP a z toho vyplývajících problémů jako stále zapnutého V-Sync, nulové možnosti moddingu či podpory SLI/CrossFireX. Slíbil přitom, že se Microsoft těmito problémy začne brzy zabývat. V květnu má přijít na řadu možnost vypnutí V-Sync a podpora G-Sync či FreeSync a poté se začne pracovat na možnosti upravovat hry, tedy využití modů. Právě modifikace by se také mohly dostat do nabídky Windows Store, alespoň tedy některé z nich. Největší problém bude s těmi modifikacemi, které v případě Win32 her zasahují přímo do hlavního spustitelného souboru a není jisté, jestli Microsoft něco takového v rámci UWP umožní. Spencer totiž vidí sandboxing aplikací jako důležitou bezpečnostní funkci, které se nechce zbavovat.

Zdroj: Extremetech