reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Xbox One X: pro hraní ve 4K při 60 FPS

12.6.2017, Jan Vítek, aktualita
Xbox One X: pro hraní ve 4K při 60 FPS
Microsoft se po vzoru Sony chystá vyslat na trh hardwarově podstatně vylepšenou verzi stávající herní konzole. V jeho případě už nemusíme mluvit o projektu Scorpio, ale o nové konzoli Xbox One X. 
Microsoft včera prozradil další informace o své nové konzoli Xbox One X, v jejímž případě je nejdůležitější fakt, že nám umožní hrát v rozlišení 4K, a to při cílových 60 snímcích za sekundu. Tomu by tak měl automaticky odpovídat i její hardware a Microsoft nezapomíná uvést, že pro hraní v takovéto kvalitě dnes potřebujeme v případě PC stroj za cca 1200 dolarů, přičemž Xbox One X bude výrazně levnější. 
 
 
Z uvedených obrázků je zřejmé, že Microsoft zatím nechce (nebo nemůže) ukázat nic konkrétního, neboť jde evidentně o renderované snímky a ne o fotografie. Co nám ale prozradí o hardwaru této konzole? 
 
 
Jejím mozkem bude stejně jako dříve specializované SoC, které Microsoft vyvinul společně s AMD. To však nebude vyráběno 14nm procesem v GlobalFoundries jako aktuální GPU a procesory AMD, ale v TSMC pomocí 16nm procesu, který využívá NVIDIA pro výrobu grafických čipů generace Pascal. 
 
Co se týče výkonu, máme očekávat téměř čtyřnásobek toho, co nabídla původní Xbox One, což znamená pod 5,24 TFLOPS (nová PS4 Pro má 4,2 TFLOPS). Microsoft toho docílí využitím celkem 40 CU (Compute Unit) s 2560 Stream procesory architektury Graphics Core Next (a to pravděpodobně generace Polaris, čili 4. verze GCN). GPU je taktováno na 1172 MHz a pak tu máme v daném SoC také 8 procesorových jader neuvedené architektury vycházející z Jaguarů. Ta budou uspořádána ve dvou čtyřjádrových jednotkách se 4 MB L2 cache a pracovat budou na 2,3 GHz. 
 

Další hlavní částí nové konzole bude 384bitové rozhraní pamětí GDDR5, jejichž kapacita bude 12 GB a půjde o jeden pool paměti pro celý systém i GPU, to díky implementaci architektury AMD hUMA (heterogeneous unified memory architecture). Propustnost bude velice slušných 326 GB/s. 
 
Pak se počítá se 7.1kanálovým audiem na HDMI s podporou Dolby Atmost a HRTF, což je nový audio formát od Microsoftu pro Hololens a AR/VR obecně. Data se budou ukládat na 1TB a 2,5" disky, které přijdou jako standard. Namísto nich bude možné využít větší disk nebo i SSD a podporováno bude externí úložiště připojené přes USB 3.0. Xbox One X bude mít také svůj interní napájecí zdroj, který bude mít výkon 275 W. 
 
reklama