Ještě, že existuje rodinný tarif YT premium a těch 35 kč co na mě vychází mi neutrhne hlavu a nemusím se vztekat v diskuzích na netu. :D
Odpovědět0 0
Good bye YT. Uz bolo na case za to co narobili v poslednych 5tich rokoch. Najde sa ina platforma.
Odpovědět5 1
Adblock uz na YT nefunguje a ked sa musim nejako dostat cez tie reklamy ,vacsinou vypinam zvuk, som na reklamy alergicky. Ale vdaka tym reklamam tak nejak podvedome uz zacinam menej pozerat YT a viac Rumble.
Odpovědět3 0
Adblock na YouTube stále funguje, len treba používať ten správny: buď uBlock Origin alebo AdGuard.
Odpovědět3 0
Obyčejný AdBlock v kombinaci s Firefoxem funguje pořád, jediný den u mě neměl problém ani na jednom z PC. Na Chrome který je od Google a používá většina lidí to může být horší, aspoň co mi referují kámoši.
Odpovědět1 0
Tak kdyby v jednom 5minutovym videu nebylo reklam jak ve filmu na nově, tak bych tu reklamu neblokoval že jo, kdo chce moc, ten nemá nic.
Odpovědět10 0
Osobně mam taky ad-block, ani ne tak kvuli tomu ze by mi reklama vadila(i když jejich množství a načasování začíná být šílené), ale o jaky druh reklamy se jedná. Když mi během jednoho videa nejdřív Pavel nabídne neodolatelnou nabídku pasivního příjmu 200000, o deset minut pozdějš mi Babiš nabídne miliony v kryptomnenach a na závěr mi Lucie Bílá prodá zázračný lék na rakovinu... Tak je neco sakra špatně, pokud google vynakládá naprosto NULOVOU snahu reklami ověřovat a čistit ty které jsou jednoznačně proti TOS a kdyz už je člověk nahlásí tak dostane AI email o tom ze reklama je naprosto v pořádku... Sorry, za tohle nebudu platit sni ve formě reklam ani ve formě premium, dokud si to google neuklidí...
Odpovědět11 1
Někteří lidé ještě pořád nechápou, že reklamy jsou cílené a dva lidé sledující stejné video ve stejném čase, mohou mít úplně jiné šoty, protože jejich digitální životy mají internetu zcela odlišné otisky.
Podobné reklamy, které popisujete, jsem v životě neviděl a není to zásluhou blokátorů, nebo předplatného, ale preferenci - co mě zajímá a co ignoruji. Můžu se bránit buď pasivně, nebo dám googlu rovnou vědět že mě jeho návrh nezajímá...
Odpovědět2 0
Proti reklamám bych tolik toho zase tolik neměl. Ale, když v 30 minutovém videu vás nacpou 5x dvojitých reklam to už je pomalu vydírání. Hlavně, že 15 let se používali blokátory a všem to bylo fuk. Najednou za stejnou službu musíš platit. A co z toho budeme mít ?
Odpovědět2 1
Asi chcu predbehnuť v zisku Nvidiu tak potrebuju poriadne videlavat :D a najlepšie sa zdieraju obyčajný ludia :D
Ked ti počas pol hodiny pustia 10x 15s reklam a furt je im malo ešte chcu poplatky :D
Odpovědět0 0
Jako celkově jít na net bez blokátoru je neskutečnej kulturní šok, většinou to vydržim tak 5 vteřin a hned ho zase zapnu abych viděl to co si chci přečíst.
Odpovědět8 1
Nejhorší je to na telefonech. Člověk si fakt nemůže přečíst nic nebo se bojí vůbec srolovat stránku, aby mu náhodou v ten okamžik neskočila reklama.
Odpovědět5 0
AdGuard funguje ako lokálne VPN a všetko filtruje.
Odpovědět0 0
18. 4. 2024 11:41 na PCT článek o tom jak YT tvrdě zakročil proti blokátorům.
V komentářích není žádná zmínka o tom že by někdo nezaznamenal problém s blokováním reklam a to platilo dodnes.
Dnes po přečtení článku jsem hned spustil několik videí, nejdřív bez blokátorů abych si ověřil že je tam autor videa má zapnuté 💰💰.
Potom s blokováním reklam,..... A výsledek je že se mi 20min a 44min video přehrálo bez problému až do konce.🤣
Potvrzuje se zajetý precedent, kdy se blokátory dokáží rychle přizpůsobit.
Google půl roku pracuje na reklamách a po nasazení do přehrávače se blokátory dokáží přizpůsobit tak rychle že mnozí si ani nevšimnou že se Google o něco snažil 🤣💪🏻
Odpovědět3 1
Ono to také může být specifické pro některé trhy a postupně se to může nasazovat na další.
Odpovědět2 0
Zatim se youtube asi tolik nesnaží, jsou weby kde už blokátory dávno nefungujou a vývojáři řeklamy vyhrávaj.
Odpovědět0 0
Uz je to trapne, ale viva la Vivaldi + uBlock Origin, hooodne obcas se mi snazi zobrazit reklama pred videem, "ALT+F4" a "Win + Viv + Enter", akce na 1-2 vteriny, a uz YT zase bezi bez problemu, navic to skoci do posledniho okna, rozumej videa, na ktere jsem se chtel podivat ;-)
Odpovědět1 0
To množství reklam je tam NESNESITELNE, to je nenažranost, nic jiného... Za snad x desítek let jsem NIKDY nepoužíval NIKDE na internetu blokátory reklamy (a ty co je používají jsem považoval za "autisticky přecitlivělé"... ale díky youtube jsem začal i já nedávno (!). Good job. Keep it up guys!
Odpovědět6 0
YouTube Premium nie je bez reklamy. Nikdy nebol a ani nikdy nebude. A to ani nehovorím ako Google vôbec nerieši podvodné až nebezpečné reklamy, propagáciu kanálov psychopatov, či problém s botmi a ako bonus odstránili dislike. Takže za čo vlastne chce Google peniaze? Reklám sa zaplatením predplatného nezbavím, boti budú stále spamovať diskusie, nebezpečných cvokov z platformy nevyhodí a ešte k tomu mi oseká funkcionalitu. Za toto pýtať peniaze ja drzosť najhrubšieho zrna.
Odpovědět7 2
"Takže za čo vlastne chce Google peniaze? "
To je napsáno v článku. Přestože ta služba má problémy, jaké píšete, její provoz stojí šílené peníze. A nějak se to zaplatit musí.
Odpovědět2 1
Komentátor se neptá, z čeho má Google náklady. Komentátor se ptá, proč by Googlu platil namísto sledování reklam zadarmo, když stejně i s placeným tarifem bude dál muset sledovat reklamy.
Odpovědět4 0
Protože jich bude mít méně. Předplatné nemusí automaticky znamenat, že reklamy půjdou na nulu. Nicméně je pravdou, že YouTube tvrdí, že Premium bez reklam je, takže pokud tam jsou, tak lže (není-li ďábel skrytý zase v nějakém detailu a poznámce pod čarou).
Odpovědět0 0
Mám půl roku YT Premium a za tu dobu jsem neviděl jedinou reklamu (PC, telefon) takže žádný ďábel.
Odpovědět2 1
Vážne? Žiadnu? Žiadne promo vo videách, žiadny merchandise pod videom? Vážne absolútne žiadna reklama nikde?
Odpovědět2 2
Jestli jsi dá nějaký autor videa nějaké promo do svého videa a pod video dá odkazy na Merch, tak s tím už youtube nemá nic společnýho a nmůže to ovlivnit.
Ty si na youtube Premium platíš to, že ti Youtube nebude pouštět reklamy, za které mu inzerenti platí, aby je zobrazoval. Jestli se koukáš na nějakého autora, který si do videa dává promo a pod merch, tak si běž stěžovat jemu, youtube ti to nedělá.
Odpovědět4 0
Google hlási, že YouTube Premium je úplne bez reklám. Ako platiaceho zákazníka ma absolútne nezaujíma kto tam tie reklamy dáva. Ja si platím za to, aby tam žiadne neboli. Tvorcovia len robia to, čo im dovoľuje Google a ten teda svojim vyhlásením, že na YTP žiadne reklamy nie sú, zavádza a klame.
Odpovědět0 9
Přečti si ty podmínky pořádně, když chceš slovíčkařit. 100% tam NENÍ napsáno, že nikde nenarazíš na žádnou reklamu. Bude tam pouze napsáno, že jejich reklamní systém systém ti nebude žádnou reklamu zobrazovat.
Už tady řešíš úplný absurdnosti a jen hledáš na co by si asi tak ještě mohl nadávat. Já si Premium platím a vlastně to je fajn... nemusím řešit takovéhle kauzy, dobře mi funguje i YT Music a celkově jsem spokojený.
Chtějí za to nějaké 3 stovky mesíčně za rodinný tarif pro 5 lidí.. to je asi 60 korun na osobu... jako promiň, ale za tu cenu jim to klidně budu akceptovat, protože ten komfort, klid a celý obsah za to prostě stojí.
Že si radši nejdeš stěžovat na Seznam, který chce zaplatit 75 korun měsíčně a přitom ti stejně bude dál zobrazovat reklamy...
Odpovědět4 1
"YouTube Music Premium and YouTube Premium members may still see branding or promotions embedded in podcasts by the creator. If added or turned on by the creator, you may also find promotional links, shelves, and other features in and around content."
https://support.google.com/youtube/answer/6305537?sjid=13577885156626424862-EU#zippy=%2Cyoutube-premium-benefits
Google nikde neslibuje že to bude zcela bez reklam, jasně to píše. A když si pak přečteš případné smluvní podmínky, tak to tam jistě bude uvedeno také. Ale to musíš vědět, protože paradoxně ty jsou ty nejpodstatnější.
Navíc videa, které obsahují autorem vloženou placenou propagaci musí být označena (už při zadávání). Někteří označují jako sponzorovaná i ty, které nikdo nesponzoruje ale mluví o nějakém produktu.
Ale to zase budeš vědět, pokud si přeteč smluvní podmínky pro tvůrce obsahu.
Odpovědět0 0
Tak to sa ospravedlňujem, túto vetu na konci som si nevšimol. Nič to však nemení na tom, že Google zakaždým prezentuje službu ako úplne bez reklám. A to je proste lož. Fakt, že ešte aj v platenej službe musím používať adblock, je fakt choré.
Odpovědět0 0
Asi nechápu jakou reklamu myslíte. Používám Premium bez uBlocku a reklamy vidím jen ty, které má autor jako nedělitelnou součást videa. Jak by uBlock proti takovým reklamám mohl fungovat?
Odpovědět0 0
Na tento účel slúži SponsorBlock.
Odpovědět0 0
Stále se nechytám. Je myšleno následující?
Autor videa na jeho začátku řekne.: "Tuhle pánvičku jsem koupil na xxx.is spolu s tímto nožem a jsem s kvalitou zboží spokojen. S mým promo kódem Jirka25 budete vy mít slevu 25% na celý nákup a já obdržím 1Kč za každý kus. A teď již k věci...."
Jiné reklamy na YT Premium si opravdu nejsem vědom. Jen mne štve, že musím každý měsíc vypínat zobrazování Shortů.
Odpovědět0 0
Je tam Ad Free, ale jasná poznámka že propagace apod vložená do osahu tam být može. Čistě popsáno v Premium Benefits
Odpovědět0 0
Čiže inými slovami to Ad Free nie je.
Odpovědět0 0
"Ja si platím za to, aby tam žiadne neboli."
Ne, neplatíte si to, aby tam nebyly žádné reklamy. Platíte si, aby tam nebyly žádné reklamy vložené Googlem. Že má youtuber nějakou placenou spolupráci a vloží to natvrdo do videa, to už není reklama v režii Googlu. A důvody se stále točí kolem téhož, co se tu zmiňovalo už mnohokrát.
Odpovědět0 0
Absolútne nikdy Google nepíše, že iba ich reklamy budú odstránené. Na svojej stránke píše jasne:
"With YouTube Premium, members can enjoy watching YouTube ad-free."
To "sledovať YouTube bez reklám" je bohapusté klamstvo. Bodka.
Odpovědět0 3
Ale nikde se to nepíše. Ty totiž přečteš jen A ale ne B. To je jako kdejaká infromace v propagačních materiálech, kde někde v poznámce pod čarou malým písmem bude vysvětleno přesněji, nebo bude odkázáno že si máš přečíst kompletní znění podmínek. Přímo na stránkách ze kterých si citoval vede odkaz na další stránku kde jasně říkají že vložený obsah autorem může obsahovat propagaci.
Že si přečteš jen číst informací a ještě svou neznalost takhle hulákáš do světa je tvůj problém
Odpovědět0 0
Takže Google protirečí sám sebe. Ale to už hádam dnes neprekvapí naozaj nikoho; že Google klame je stará známa vec.
Odpovědět0 0
Není to lež, v podmínkách YouTube je napsáno, že ve videích a podcastech stále mohou být reklamy samotných tvůrců. Jde o YouTube bez reklam Googlu, ať se Vám to líbí nebo ne.
Odpovědět0 0
Google neprezentuje YouTube Premium ako službu bez reklám od Googlu (a ak už chcete byť naozaj pedantný, tak nie sú to reklamy od Googlu, ale od ich zadávateľov), on ju prezentuje bez reklám. A bodka.
Odpovědět0 0
Bodka nebodka, říkáte nesmysly. Zkusím Vám to vysvětlit na jiných příkladech. Product placement ve filmech a seriálech. Budete si platit třeba Disney Plus bez reklam. Co má Disney dělat, abyste tam neměl reklamu, kterou tvůrci zabudovali přímo do filmu? To má třeba se Sběratelů kostí vystřihnout každou scénu, kde se objevila Toyota? Nebo to mají tvůrci natáčet dvakrát, jednou s Toyotou a jednou s generickým autem pro Vás, abyste tam neměl vůbec žádnou reklamu, až si to budete pouštět na streamovací platformě bez reklam? Jak si to vlastně prakticky představujete? Z Já robot vystřihnete všechny scény s audinou, z Jurského parku vystřihnete všechny scény s Mercedesy, v podstatě zakážete celý film Muž jménem Otto, který se celý točí kolem lásky k Chevroletu, v plánu bez reklam se nebudete moci podívat na celý seriál Zmije s Dodge Viper (protože je to v podstatě jedna obří reklama na Viper), ale v plánu s reklamou ano?
Nebo hokej, fotbal, jakýkoli jiný sport. Budete si třeba platit sportovní kanál bez reklam, takže to tam chcete mít šmouhy přes škodovky v rozích stadionu, abyste tam neměl reklamu? Formule 1 bude celá zakostičkovaná od předního spoileru po zadní křídlo, abyste tam neměl vloženou reklamu? Nebo jak si to představujete? Jedna věc je, zda sama služba dává do obsahu reklamu a jiná věc je, zda ji tam dává tvůrce toho videa nebo se tam objeví jinak jako přímá součást videa.
Odpovědět1 0
Asi platí divné premium, reklamy na YT nemám a je irelevnatní na jaké platformě, zda WIndows, MacOS, Android, iOS, iPadOS, WebOS, Tizen....
Hlavně když je to zadarmo, kdybych neměl YT Premium budu platit Spotify, rodinný tarif stojí víc než rodinný Premium, takže mám za tu celu alternativní YT Music a jako bonus bez reklam na YT.
Odpovědět1 0
Lenže financovanie je problém Googlu, nie používateľov, na ktorých plecia tento problém hádže. Namiesto toho, aby pridával pridanú hodnotu za Premium, tak ide psychologicky terorizovať tých, ktorí platiť nechcú. Inými slovami, zaplatením služby nezískam výhody, ale použiteľný produkt. Google nevylepšuje službu pre platiacich zákazníkov, ale zhoršuje ju pre neplatiacich. To Google nemá schopných manažérov, ktorí by pochopili, že benefity, nie represia je cieľ k ziskovosti? Že je YouTube stratový je 100% ich vina a nevidím žiadny principiálny a už tobôž nie morálny dôvod prečo by sa mali obyčajní ľudia skladať na ich neschopnosť celú platformu finančne ozdraviť.
Odpovědět2 1
"Lenže financovanie je problém Googlu, nie používateľov, na ktorých plecia tento problém hádže. "
No však ho také Google řeší. Uživatelům nabídl možnost "neplatit" a mít to jen za reklamy. Ti se mu na to vykašlali, vysmáli se mu do tváře, nadále instalovali adblocky, tak teď reaguje. Kdyby nevznikl problém s blokátory a snahou o co největší soukromí (která zasadila smrtelnou ránu sledovacím cookies, a tedy výrazně snížila efektivitu reklam), takové množství reklam by nebylo. Vy si to pořád neuvědomujete, ale byly to tlaky proti Googlu, které tuto situaci způsobily, Google zde především reaguje. Zaměňujete příčinu a následek.
Přesně před tímto jsem varoval už roky a roky zpět v mnoha novinkách ohledně boje pro zvýšení soukromí (což je nyní i politický problém) nebo s blokováním reklamy. Dávno, roky předtím, než jsme se dostali do dnešního stavu, jsem varoval před tím, že tyto snahy natřít to Googlu a jiným, které tak moc vítáte, jsou ve skutečnosti naší prohrou, povedou k tomu, že to nebudeme mít levnější, ale naopak dražší. Nevěřili jste mi. A stalo se to. Větší množství reklam, bulvarizace a paywally.
"To Google nemá schopných manažérov, ktorí by pochopili, že benefity, nie represia je cieľ k ziskovosti?"
Tak benefity tam jsou, jenže jak už historie ukázala (např. exkluzivním obsahem pro Premium), cesta k ziskovosti to nebyla. To se už zkoušelo.
"prečo by sa mali obyčajní ľudia skladať na ich neschopnosť celú platformu finančne ozdraviť."
Ale vždyť přece přesně tohle dělají. Finančně ji ozdravují. Když to nedokážou pořádně zaplatit reklamy (viz výše, konec sledovacích cookies s blokátory výrazně snížil výkonnost reklam), tak musí nastoupit buď ještě větší množství reklam nebo peněženky. Nějak se to zaplatit musí. Jak jinak to chcete řešit?
Odpovědět5 0
Uživatelé se budou Googlu smát do ksichtu tak dlouho, dokud jim budou blokátory fungovat. No a pak nebudou na YT.
Odpovědět2 2
"No a pak nebudou na YT."
Což může být YT tak trochu jedno, možná to spíš uvítá. Ti uživatelé mu přináší náklady navíc, zatěžují infrastrukturu. Jestli na tom nakonec neprodělá více ten uživatel než YT. Uživatel se nepodívá na video, které chtěl vidět, YT bude mít stejné příjmy (ten uživatel mu totiž nic nepřinášel) a nižší náklady (ten uživatel mu nebude přinášet zvýšené zatížení infrastruktury).
Odpovědět5 1
Takže je to win-win.
Odpovědět1 1
No nějak tam nevidím ten "win" pro uživatele. Ten přece na YT šel kvůli tomu, že chtěl něco vidět, ne? Co je tedy "win" na tom, že neuvidí to, co chtěl vidět?
Odpovědět4 1
Jen mala, ale casto opomijena poznamka. YT, potazmo vsechny sluzbu google NEJSOU zadarmo, at uz si je naprimo platite, mate reklamy nebo pouzivate blokator. YT vyuziva uzivatelska data ke sve obchodni cinnosti a je to velmi vydelecny bussines. To ze mu jedna cast jeho portfolita (YT) nevynasi tolik, kolik by si pral, opravdu neni problem uzivatele. Google ma samozrejme jako soukroma firma pravo zasrat videa tolik reklamou, kolik uzna za vhondre Stejne tak ma uzivatel pravo, pokud to neni v rozporu se zakonem (at uz jej zlovovany nebo ne) , se jeho reklamam, potazmo 'deblokovani' vyhybat.
Odpovědět2 3
"Stejne tak ma uzivatel pravo, pokud to neni v rozporu se zakonem (at uz jej zlovovany nebo ne) , se jeho reklamam, potazmo 'deblokovani' vyhybat. "
Stejně tak má ale Google právo se bránit tomu, aby někdo využíval jeho služby jinak, než byly stanoveny podmínky a cena. Zajímavé, že v tištěné formě by nikoho nenapadlo vytrhávat z časopisů nebo novin stránky s reklamou, ale tady to skoro každému přijde normální.
Odpovědět3 1
Uplne stejne NENORMALNI se da oznacit chovani google jakym zpusobem reklamy cpe. Jen Vam to prijde normalni :)
A opet Vam zopakuji, at si to zapamatujete, ze zadna ze sluzeb NEBYLA NIKDY ZADARMO. To ze Google nevychazi bussines case YT, jak by si predstavoval, je keho problem, ne problem uzivatelu.
:)
Odpovědět2 3
Předně je normální, že provozovatel nějaké služby (v tomto případě Google) stanovuje pravidla pro zájemce o využívání jím provozované služby (v tomto případě YouTube). Pokud byste se Vy sám rozhodl začít provozovat nějakou internetovou službu, taky byste stanovil její pravidla podle toho, aby Vám její provozování dávalo smysl. A v průběhu času je přizpůsoboval podle toho, jak se vyvíjí situace.
Je už pouze na konkrétním uživateli, zda ta pravidla bude akceptovat (pravidla mohou mít různou formu včetně přímé platby za cash). Pokud je ovšem uživatel nechce akceptovat a přesto chce službu využívat, je naprosto normální, že se provozovatel bude snažit takovémuto užívání jím provozované služby zamezovat, pokud jde o užívání v rozporu s jejími platnými pravidly.
Je naprosto nenormální představa, že pokud chci nějakou službu využívat, ale nechci přistoupit na platná pravidla jejího provozovatele, tak že mám jakýsi nárok na využívání té služby jen proto, že prostě chci, nebo že to šlo nějakou dobu jednoduše obcházet.
Co je na tom stále tak složitého na pochopení? On snad Google někoho nutí, aby na ten jeho web jménem YouTube chodil? Protože stejně jako uživatele nemusí zajímat, pokud business case YT nevychází, tak daná věc má dvě strany, tzn. že provozovatele zároveň nemusí zajímat, že někdo chce jím provozovanou službu využívat v rozporu s jím stanovenými pravidly. Pokud ta pravidla někomu tak moc vadí, nebude prostě na web jménem YT chodit a je vyřešeno. Obě strany nechť si vyhodnotí, co je pro ně nejlepší.
Odpovědět5 1
Vz odpoved nize, nicmene, lepsi bude, kdyz si dalsi odpoved usetrite..
Odpovědět1 4
"Jen Vam to prijde normalni :) "
Mně přijde normální, že někdo chce dostat zaplaceno za službu, kterou nabízí. A přijde mi normální, když si nastaví cenu, jakou chce. Trh mu to totiž může, ale také nemusí akceptovat. Reklama na YT mě štve stejně jako Vás. Problém je v tom, že na rozdíl od Vás vidím, kde ten problém vznikl.
"A opet Vam zopakuji, at si to zapamatujete, ze zadna ze sluzeb NEBYLA NIKDY ZADARMO. "
A dokážete mi vysvětlit, proč mi to tu říkáte jako nějakou nebetyčnou novinku, když přesně na tohle se tu vás všechny snažím upozornit já??? Tak jsem aspoň rád, že se na něčem shodneme.
"To ze Google nevychazi bussines case YT, jak by si predstavoval, je keho problem, ne problem uzivatelu."
Je to jeho problém. Tak se ho také snaží řešit. Problém je v tom, že uživatelé sami svým tlakem proti Googlu způsobili to řešení, které nyní Googlu vytýkají. Sám jste ostatně zmínil. Byznys Googlu stojí nejen na reklamách, ale i na datech o uživatelích. A protože uživatelé tak tlačili na navýšení soukromí, což se přetavilo i na tlak politický, začalo se bránit sledovacím cookies, takže to zasadilo ránu hned dvěma monetizačním prvkům YT (nižší účinnost reklam a horší profilování uživatelů obecně), tak co ten YT má proboha dělat, když mu těmito kroky pořád házíte klacky pod nohy? Nějak se to zaplatit musí.
A když to nejde daty uživatelů, a když to nejde stávajícím počtem reklam (protože jsou kvůli výše zmíněným změnách méně účinné), tak jak? Logicky se musí navýšit počet reklam nebo tlačit k přímé platbě. Jak jinak to chcete řešit?
Odpovědět4 0
"když přesně na tohle se tu vás všechny snažím upozornit já???"
.. ne, tak jak jsem to chapal, vy jste celou dobu tvrdil, ze je nefer blokovat reklamy google, protoze google pak z toho nema prijem. To ale jednoduse neni pravda. Ja nevim, jestli si jen nerozumime nevite to a nebo jestli zamerne pisete neco jineho. Google vyuziva veskera uzivatelska data, ktere nasbira za ucelem zisku (ted neni dulezite jak) a to i dokonce bez tech reklam. To znamena, kazde Vase, moje a kohokilov dalsiho prihlaseni na YT a nejen tam. To co jeste tady i v minulych diskusich tvrdil jednoduse neplati. Proto znovu plati, ze pokud Google nevychazi jeho "preprodej nasbiranych dat", jeho spiclovani vicemene cehokoliv, aby z toho ufinancoval YT (cemuze neverim), je to jeho problem. Ne problem uzivatelu YT. Nicmene google je tak pokrytecky, ze nerekne..YT je ode dneska za predplatne, protoze ma strach, ze by mel vetsi odliv uzivatelu. Takze vas postupne natlaci do predplatneho tim, ze tu sluzbu udela tak spatnou, ze se neda vlastne bez predplatneho pouzit. Je to normalni natlakova metoda a pokrytectvi.
Dal se mi to rozebirat nechce, talk si to neberte osobne, pokud na dalsi kolecko neodpovim.
Odpovědět1 3
" Takze vas postupne natlaci do predplatneho tim, ze tu sluzbu udela tak spatnou, ze se neda vlastne bez predplatneho pouzit. Je to normalni natlakova metoda a pokrytectvi. "
Ale co jiného má dělat? Já vás varoval, že ta zdánlivá (naivní) vítězství nad tím "zlým" Googlem, který nás nebude moci pořádně špehovat, se nakonec obrátí proti uživatelům. A stalo se. Podívejte, čísla střelím od boku, ale snad konečně pochopíte koncept, protože mi pořád přijde, že vůbec nechápete, o co tady jde.
Máte určitý počet návštěvníků a vyděláte na nich třeba 1000 Kč. 20 % jich použije blokátory, takže jste na 800 Kč. Abyste se dostal zpět na 1000 Kč, musíte těm 80 % navýšit reklamy o 25 %, abyste se dostal tam, kde jste byl, ne tam, abyste měl víc.
A teď do toho přijde zdánlivé vítězství, kdy prohlížeče a vše možné zakáže sledovací cookies, telefony v aplikacích mohou požádat o nesledování. Všichni jásají, ale současně si stěžují, že jim Google ukazuje debilní reklamy. No aby nebyly debilní, když má ztížen přístup k datům, a když neví, co přesně vás v danou chvíli zajímá. Vždyť jste to sami chtěli, aby vás nesledoval, tak proč si stěžujete, když teď ukazuje blbosti?
Jenže co to způsobí? Když to Marušce ukáže místo reklamy na odličovač ve slevě reklamu na vrtačku a Pepíkovi místo reklamy na vrtačku reklamu na odličovač, tak na to ani jeden z nich neklikne. Takže už nemáte z těchto uživatelů 1000 Kč (a ani těch 800 Kč), ale třeba jen 400 Kč. Takže navýšíte počet reklam na 2,5násobek, abyste měl větší šanci, že se Pepíkovi ukáže vrtačka a Marušce odličovač. Je to snad "kdo chce víc, nemá nic"? Ne nutně. Jen se primárně chce dostat tam, kde už dávno byl, tedy na 1000 Kč. Jenže poněvadž někteří vítězoslavně blokují a naivně si myslí, jak to Googlu natřeli, poněvadž zaklikávají nesledování a naivně si myslí, jak to Googlu natřeli podruhé, ten je nyní přinucen hledat cesty, aby se dostal tam, kde byl.
A řešení? Dělání tu službu tak nepoužitelnou, aby lidé platili přímo, když nechtějí platit nepřímo a když je to nepřímé placení teď kvůli výše zmíněnému tak neefektivní.
Opravdu jste si nevšiml, jak se s rozmachem "žádosti o nesledování" zhruba 2-3 roky zpátky naprosto brutálně v této době rozšířilo množství služeb, které se schovaly za různé paywally, Patreony a kdo ví co ještě? Fakt tam nevidíte tu souvislost? Opravdu tam nevidíte, jak ty paywally najednou skokově všude možně vyskákaly poté, co se rozmohlo nesledování? To není nutně o tom chtít více, ale primárně o tom vyrovnat ten obrovský propad, který kvůli snížené efektivitě reklam (kvůli obtížnějšímu sledování) nastal, ty už přestávají být schopné to zaplatit. Takže se stalo přesně to, co jsem říkal, že se kvůli tomuto "naivnímu" vítězství nad Googlem a jinými stane. Více reklam, více bulvarizace a paywally. Já vás varoval, že se radujete předčasně a že to budete vy, kdo ve skutečnosti prohraje.
Odpovědět2 1
A jinak Vas primer ristene reklamy v casopisech je kulantne receno mimo. Reklamu v casopisech nemusite cist, proste preskocite, co nechcete. V ramci reklam na YT a jinde, nemate casto tuto moznost. Tudiz jste NUCEN sledovat neco co nechcete.
Odpovědět3 2
Vy jste nucen chodit na web jménem YouTube, abyste tam musel sledovat nějaké reklamy, které sledovat nechcete? Kdo konkrétně Vás nutí k tomu, abyste na YT chodil?
Odpovědět4 2
Heledte lidi, mozna uplne mimo comment (v dubnu jsem se zapojil, ted to neudelam)..
Dlouho se mi nestalo, ze bych procital debaty lidi, co spolu nesouhlasi a skoro u kazdeho (byt opacneho) nazoru mi v hlave cinkala hlaska "ma pravdu, predsedo". Jako fakt Bozi. Tak jsem to opalcoval vsem.
:o)
Odpovědět0 0
Teď jste to ovšem, ačkoli ne záměrně, výborně vystihl - já taky v zásadě rozumím odpůrcům reklam a sám bych byl raději, kdyby jich bylo na YT méně. Zároveň ale mám do této problematiky vhled i z pozice někoho, kdo se v této oblasti už 20 let profesně pohybuje, takže to v roli uživatele YT beru prostě tak, jak to je a nemám s tím problém. Spíše si říkám, kdy Google opravdu pořádně přitvrdí, protože se zatím drží hodně zpátky v rámci možností, které má.
Je ovšem naprosto absurdní představa, že zrovna právě Google tento boj vzdá a že v důsledku toho bude reklamy méně s ohledem na všechna možná nařízení, která postupně vstupují v platnost v rámci boji proti technologickým gigantům jako Google, Facebook, Microsoft a dalších. Jistá je pouze jedna věc - tyto společnosti se budou nadále přizpůsobovat a měnit parametry svých služeb tak, aby bylo pro ně nadále zajímavé dané služby provozovat. A ano, mnohdy kvůli tomuto přizpůsobování na to doplatí uživatelé těchto služeb, ať už ve formě omezení jejich funkčnosti, nebo v nutnosti za jejich užívání platit, což bude mít za následek i jejich menší dostupnost (provozovatele počet uživatelů jeho služeb zajímá jen do té chvíle, kdy to má nějaký vliv na financování - pokud ten vliv zmizí kvůli nutné změně business modelu, přestane pro něj být tohle číslo relevantní v jeho dalším rozhodování).
Odpovědět2 0
YouTube má monopol. To je ako ako tvrdiť "Núti vás niekto chodiť do jediného obchodu v dedine?"
Odpovědět0 0
Jakože YouTube poskytuje něco, bez čeho se člověk nemůže obejít? Já nevím jak Vy, ale pokud bych třeba i celý měsíc z nějakého důvodu neměl přístup na YouTube, sice by mi chyběla možnost podívat se na nějaká videa o tématech, co mě zajímají, ale zcela normálně bych se bez toho obešel (koneckonců kolikrát tam třeba nezavítám x dní po sobě, když na to nemám kvůli něčemu čas nebo chuť a jindy tam strávím až příliš mnoho času, než kolik bych chtěl). Ale pokud bych bydlel v nějaké dědině, kde by jediná možnost nákupu zboží, které bych potřeboval k životu, byl jeden jediný obchod a neexistovala by ani možnost nějakého dovozu odjinud, tak obejít se bez možnosti nákupu právě v něm by šlo hodně těžko. Neměl byste nějaké jiné přirovnání, které by srovnávalo srovnatelné?
Odpovědět0 0
No a nutí někdo někoho chodit nakupovat do obchodu na vesnici? Pokud to neprovozuje asiec, je to otevřené v době kdy v té vesnici není ani noha, a když náhodou člověk stihne otvíračku, nic tam nekoupí, zvláště pokud jde o čerstvé potraviny. Takže lidi jezdí nakupovat do měst a ty krámy se zavírají jeden za druhým, protože když do něj přijde 5-10 lidí denně, koupí mlíko a pět rohlíků, tak ten obchod se neuživí a to i když leckdy bere dotace. Ale zajistit chod obchodu i přes 100-120 tisícovou dotaci ročně znamená vydělat dalíšho půl milionu, Když ten obchod ale nemá půl milionu ročně ani tržby, natož marži...
Můžeš sledovat obsah jinde než na YT. Třeba mnoho autorů má Patreon nebo využívá i jiné platformy, kde je možné sledovat stejný a často i extra bonusový obsah bez reklam. Světe div se, je to čistě na bázi placeného přístupu.
Jak tu padlo, až se divím že YT netlačí anti blokátorovou kampaň daleko více.
Odpovědět0 1
Ne, YouTube nemá monopol. Možností, kde publikovat videa (a to mluvím i o obřích serverech), je více. Namátkou TikTok, Instagram nebo X.
Odpovědět0 0
Ani jedna z platforiem nie je priamou konkurenciou, keďže sa sústreďujú na iný typ video obsahu.
Odpovědět0 0
Hlavně, že každá kopíruje tu druhou, aby nabídla tu samou funkčnost. TikTok prodlužuje videa, YouTube zavedl formát TikToku, X přetahuje youtubery,...
Odpovědět0 0
Vy chápete význam slova monopol? OK, napíšem to ešte jednoduchšie: ekvivalentná alternatíva k YouTube neexistuje. To je ako tvrdiť, že X je alternatíva k Redditu.
Odpovědět0 0
Na tak hloupou otazka snad ani nejde normalne odpovedet. Lepsi proto vubec neodpovidat.
Odpovědět1 3
Tak to napište rovnou, že na to odpověď nemáte a nezkoušejte takovéto rádoby úhybné manévry. Takže znovu - pokud si stěžujete, že Vás Google nutí sledovat na jeho webu jménem YouTube nějaké reklamy, které sledovat nechcete, tak se naprosto logicky ptám, kdo Vás nutí na YouTube chodit? Odpovím za Vás - nikdo Vás k tomu nenutí, je to jen Vaše vlastní svobodné rozhodnutí, že na ten web, který provozuje Google, z nějakého důvodu chodíte, protože prostě chcete konzumovat obsah, který se na něm nachází. V takovém případě by Vás zcela logicky mělo zajímat, jaké jsou podmínky provozování tohoto webu.
Odpovědět3 1
"Tak to napište rovnou, že na to odpověď nemáte a nezkoušejte takovéto rádoby úhybné manévry."
.. jste uplne mimo, stejne jako Vase "korektne politicke odpovedi".
Mne nebavi ztracet cas v diskusich, ve kterych nevidim smysl. Ve vasem prispevku smysl nevidim. Apriori byl tak hloupy, ze mi nestalo za to, napsat vic nez tech par slov.
Nalozte si s tim, jak uznate za vhodne. Zamyslete se ale, jestli neni lepsi usetreny cas venovat necemu jinemu..
Odpovědět1 5
Takže odpověď na jednoduchou otázku stále žádná a pouze jste napsal další ukázku snahy zahrát diskuzi do outu, když nemáte protiargument. Prostě se argumentace druhé strany označí za hloupou a že za to nestojí. Ale hlavně že jste si našel čas na to, abyste napsal, že Vás nebaví ztrácet čas v diskuzích, v kterých nevidíte smysl. To už tak bývá, když diskuzní protistrana vidí danou věc jinak než Vy. Já taky nevidím smysl ve Vašich komentářích, v kterých zohledňujete pohled pouze jedné strany - sebe coby uživatele/konzumenta obsahu, ale vůbec nezohledňujete pohled druhé strany, v tomto případě provozovatele internetové služby.
Odpovědět3 1
Podivejte se, ja jsem Vam to napsal tak nejak, aby jste to pochopil. Zkusim Vam to napsat jeste jinak, jednoduseji.
Proste mne nebavi odpovidat na vase posty. Z meho pohledu neobsahuji nic, co by tady davno v diskusi s P. Surkalou uz nepadlo, jsou apriori "politicky korektni", coz je uz z principu pro mne nezajimave. Nevnasite do te diskuse nic, co by pro mne bylo zajimave a ja nemam tolik volneho casu, abych se tu s Vami (potazmo nekym jinym s podobnym ladenim), dokolecka dohadoval a ve vysledku to nemelo to zadny smysl. Vic v tom nehledejte. Pokud jste to schopen akceptovat, super. Pokud ne a prelozite si to zase po svem, to je uz na Vas.
Treba si zkuste si najit nekoho, se kterym to muzete rozebirat dale, mne to jednoduse nebavi.
Hezky vecer
Odpovědět1 3
To je možné, nicméně když uvidím, že v diskuzi na tomto webu napíšete komentář, který obsahuje pouze jednostranný pohled na nějakou věc, tím spíše, pokud se to týká něčeho, s čím mám vlastní zkušenosti z praxe, nebo se o to z nějakého důvodu více zajímám, tak pokud uznám za vhodné reagovat, budu reagovat. Pokud o mé komentáře nestojíte, nikdo Vás nenutí na ně odpovídat. Já si konkrétně s Vámi taky psát nepotřebuji a věčné diskuze na téma reklamy na internetu mě taky nějak zvlášť nebaví, protože ta argumentace odpůrců je v zásadě stále stejná, aniž by se zohledňoval i pohled druhé strany nebo postupný vývoj během času.
Odpovědět3 0
Stačilo odpovědět proč chodíš na web sledovat něco co nechceš, někdo ti stojí s pistolí u hlavy že musíš?
Všechno ostatní jsou jen výmluvy proč si obhájit že nechceš za službu platit.
Odpovědět1 1
Tohle bych netvrdil. Problém je že nejde jen o přímou finanční část, ale i o to aby nebyla konkurence. Pokud ty lidi půjdou jinam, může to oslabit pozici google na trhu, víc tvůrců začne uploadovat i jinam protože to jinde bude více významné. A tady se to nepřímo dotkne i googlu, protože tam se můžou pak přesouvat i platící zákazníci když už tam bude víc obsahu než dřív.
Odpovědět0 0
Však o to YT jde, když nechceš platit, ať premium nebo sledováním reklam, nesleduj vůbec, budou rádi až nebudou na YT. Budou mít menší náklady na infrastrukturu, která nepoveze černé pasažéry
Odpovědět0 1
No ono to ale může fungovat tak, že lidé si aplikují filosofii, že kvalitní produkt reklamu nepotřebuje. Tudíž každý produkt v reklamě je šmejd. Netvrdím že to platí na 100%, ale je větší šance když reagujete na reklamu, tak koupíte šmejd a nebo podprůměrný produkt, než kvalitu. Vždy to tak v obchodním marketingu bylo, snažit se prodat to co nikdo nechce a co je takzvaný regálový ležák. O agresivních reklamách ani nemluvím, ty vyvolávají už přímo averze a tam je účinnost reklamy zaokrouhleno nulová.
Odpovědět1 0
A co když to je reklama která neprodává žádný produkt? Drtivá většina reklamy neprodává konkrétní produkt, ale dává do povědomí značku. A abys prodal dobré zboží musí někdo vědět že takové zboží existuje.
Odpovědět0 0
Podle mého názoru tento problém vznikl dávno a naráží na to nejen Google. Pamatuji si, když se začal formovat veřejný internet a začaly se objevovat služby všeho druhu zdarma. A na to si lidi zvykli celkem snadno. To co následovalo, do jakého stavu se to dostalo, to celkem dobře všichni víme.
Osobně nepovažuji za přípustné narušování soukromí a je tedy naprosto jasné, že si firmy musí poradit sami a jinak. Mohou natvrdo vyžadovat poplatky nebo mohou mít spoustu reklam. Uživatel si vybere, jestli chce platit nebo sledovat reklamy a nebo jestli nechce službu využívat. Poslední možností se nebál třeba Seznam, když nedávno proběhla jeho intervence, kdy vadil adblock jen nainstalovaný v prohlížeči, ač byl vyplý. Někdo blokátor odinstalovat, jiný na Seznam přestal chodit. Skoro bych se vsadil, že druhou možnost zvolilo více lidí a tak po 2 týdnech se vše vrátilo do starých kolejí. Ano, potvrdíte, že "chcete reklamy", ale již akceptuje blokátory. YT a další mohou zajít dál a nastavit to natvrdo (není problém detekovat, zda-li se reklamy zobrazí) a uživatel se pak rozhodne. Není to přeci neřešitelný problém. Není třeba "promlouvat uživatelům neustále do duše". Nastav to na tvrdo a ukáže se, jestli jsi pro uživatele tak zajímavý, že na to přistoupí nebo ne. Přemlouvat lidi nikam nepovede. Mně pobavila kampaň Seznamu, že internet zadarmo končí. Tyhle kampaně, domlouvání a hra na city nikam nepovedou. Viděli jsme to u hudby i filmů. Proč by to mělo u služeb na síti dopadnout jinak? Prostě musí všichni, kdo mají pocit, že vydělávají málo k tomuto přistoupit. Byť s rizikem, že skončí. Tak to je, prostě to rozhodne uživatel/zákazník.
Ke Google tu toho zaznělo již mnoho, ale pár věcí mi tu chybí. V první řadě to, že postavili impérium na OSS, tedy na práci jiných, která Google nestála nic. Když to velmi zjednoduším, Linux a OSS využívá celá Googlí infrastruktura, Android je na něm postaven. A další věc, kolik byl Google v čistém zisku třeba za minulý rok? Pokud se jim YT nevyplácí, proč neudělají to co jindy, prostě tu službu neškrtnou? Přesně tak korporáty fungují...
Významná služba se nemusí bát toho, že přijde o všechny zákazníky a tak se nemusí bát přijít s nabídkou skutečného "bezšmírujícího a bezreklamního" tarifu. Zúží se počet uživatelů, sníží se zátěž HW a infrastruktury a otevře se prostor pro dalšího poskytovatele. Wi-win-win situace.
Odpovědět0 0
A kde tam jsou reklamy? YT premium mám už nějaký rok a nějak si nevzpomínám, že by mne tam někde otravovaly
Odpovědět3 1
Promo vo videách a merchandise pod videom. Takže aj keď mám YouTube Premium, tak stále musím používať AdGuard a SponsorBlock. A taktiež aj Return Youtube Dislike.
Odpovědět0 3
Jak AdGuard a SponsorBlock můžou pomoci proti reklamě přímo ve videu? Nehoupeš nás tady trochu? Používám YT Premium a o merchandise pod videom nevím - možná proto, že tam nelezu a jedinou reklamu vidím , když přímo autor ve videu řekne: "Tohle jsem koupil u Pepy a i vy tam máte díky mému kódu 90%slevu."
Odpovědět1 0
AdGuard blokuje aj merchandise pod videom a SponsorBlock automaticky preskakuje všetky promócie (ale dokáže toho preskočiť omnoho viac, ako napríklad intro, vlastnú promóciu, hluché miesta a pod.). A keďže používam AdGuard ako systémovú aplikáciu, tak zablokuje reklamy aj tam, kde YouTube Premium nefunguje: vo webovom prehliadači v Steam Overlay.
Odpovědět0 0
čo maju vysoku sledovanosť tak potrebuju to znižiť na 1/4? :D
Odpovědět4 1