www.svethardware.cz
>
>
>

Acer Predator XB273K: 4K při 144 Hz plus HDR

Acer Predator XB273K: 4K při 144 Hz plus HDR
, , aktualita
Rostoucí zájem firem o oblast herních monitorů nám nyní může dobře ilustrovat model Acer Predator XB273K, který ukazuje, jaké peníze se na tomto trhu mohou roztočit. Však jde o velký panel s rozlišením 4K, obnovovací frekvencí 144 Hz a podporu HDR.
K oblíbeným
reklama
Takový monitor přijde na velké peníze, z čehož pro výrobce koukají i vysoké výdělky. Acer Predator XB273K je přitom typický zástupce nových herních hi-end monitorů pro uživatele vyzbrojené velice výkonnými sestavami a v tomto případě konkrétně s kartami GeForce vzhledem k podpoře G-Sync. 
 
 
Nicméně nový Predator XB273K nebude úplný hi-end, takže svými vlastnostmi a ani cenou nepřekoná známého Predatora X27. Toho můžeme u nás sehnat za cenu od cca 60 tisíc korun, zatímco XB273K se bude v Evropě prodávat za 1499 eur, čili cca 39 tisíc.
 
Acer Predator XB273K tak na svém 27palcovém panelu s rozlišením 4K a obnovovací frekvencí až 144 Hz disponuje maximálním jasem 400 cd/m2, což znamená podporu pouze základního HDR 400, zatímco X27 dosahuje 600 cd/m2. U nového monitoru také nenajdeme funkci FALD (Full Array Local Dimming), která navyšuje celkový kontrast díky rozdělení obrazovky na zóny se samostatně řiditelnou intenzitou podsvícení. Pozorovací úhly jsou samozřejmě 178 ° horizontálně i vertikálně. 
 
 
Otázky se točí kolem použitého panelu. Zdroj nejdříve mluví o IPS, aby pak mluvil o VA, a to konkrétně o AU Optronics M270QAN02.2 AHVA, což je aktuálně jediný známý 27" LCD panel se 4K a 144 Hz. Pokud je tomu skutečně tak, můžeme očekávat odezvu 4 ms. 
 
Nový Predator také nenabízí podsvícení s využitím Quantum Dot, ale i tak je gamut slušný a Acer mluví o 90% pokrytí barevného prostoru DCI-P3, což pak bohatě stačí na 100% sRGB. Nelze si také nevšimnout štítu kolem obrazovky, jaký známe především z profesionálních monitorů, kde se tak bojuje proti nežádoucím odleskům. 
 
Dále je třeba si uvědomit, že pro co nejlepší využití možností tohoto monitoru bude třeba využít moderních a výkonných karet od NVIDIE, které však přinejlepším nabídnou rozhraní DisplayPort 1.4 a ani jeho propustnost nestačí na plné zaměstnání 144Hz obnovovací frekvence při rozlišení 4K s plným 4:4:4 subsamplingem. Pak můžeme mluvit maximálně o 98 Hz, anebo 120 Hz s v konfiguraci 4:2:2. 
 
Zdroj: Anandtech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem Britská MET hackerovi zabavila Bitcoiny za 920.000 GBP, vrátí je obětem
Mladý hacker Grant West souhlasil s tím, aby se jemu zabavené Bitcoiny prodaly a s jejich pomocí vyplatily prostředky zpět obětem, které hackersky napadl. Jinak by totiž ve vězení strávil ještě několik let navíc.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080 Čínská společnost chystá vlastní GPU s PCIe 4.0 a cílí na výkon GeForce GTX 1080
Ze všemožných výrobců grafických čipů pro PC nám zůstaly už jen dvě společnosti, které udávají krok a ty zde není třeba jmenovat. Nicméně jedna čínská firma se bude snažit o to, aby se mezi ne protlačila. 
Včera, aktualita, Jan Vítek4 komentáře
Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň Lian Li TU150: vskutku přenosná skříň
Společnost Lian Li specializující se na hliníkové skříně nám přináší v obvyklém černém a stříbrném provedení nové skříně, a to TU150. Jde o základ pro skutečně přenosné počítače, což poznáme dle vestavěného madla. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů UniverseMachine na superpočítači simulovala vývoj 8 milionů vesmírů
Superpočítač Ocelote na Univerzitě v Arizoně posloužil pro vytvoření tzv. Universe Machine. Ta vytvořila miliony virtuálních vesmírů a sledovala jejich vývoj, aby se výsledky daly porovnat s tím, co můžeme vidět na vlastní oči. 
Včera, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém? Partneři Microsoftu naslouchali záznamům pořízeným Xboxy, je to ovšem problém?
Už od roku 2014 dodavatelé společnosti Microsoft, kteří měli co do činění s Xboxem, nahrávali audio záznamy pořízené v domácnostech herními konzolemi. To probíhalo ve snaze vylepšit funkce hlasových příkazů, ovšem ne vždy.
Včera, aktualita, Jan Vítek