reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Aktualizováno: 3DMark získá příští měsíc podporu ray tracingu

28.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Aktualizováno: 3DMark získá příští měsíc podporu ray tracingu
Byla to pouze otázka času, než Futuremark, respektive nyní už UL Benchmarks, vyrukuje s novým testem, který bude podporovat ray tracing na kartách NVIDIA. Získáme tak do ruky syntetický test pro srovnání jejich výkonu, ovšem nebude to Time Spy. 
Společnost UL se nyní nechala slyšet, že její nový benchmark založený na DirectX Raytracing (DXR) od Microsoftu a možnostech grafických karet NVIDIA GeForce RTX 2000 nebude modifikovaný Time Spy. To by si prý vyžádalo jeho celkové přepracování a dříve naměřené hodnoty by nešly dohromady s novými testy, takže to, co můžeme vidět na videu dole, nebude zakomponováno do nabízených testů. 
 
V UL Benchmarks se namísto toho rozhodli vytvořit zcela nový a samostatný ray tracingový test, který přijde jako aktualizace pro 3DMark. Podrobnosti o něm zatím nejsou známy a dozvíme se jen to, že se jej dočkáme někdy v době, kdy přijdou na trh první GeForce RTX, čili někdy v druhé polovině září. 
 
Dále zpráva pokračuje v původním znění: 
 
Společnost Futuremark už nějaký ten pátek patří pod UL, a tak má i nový název UL Benchmarks, ale jinak bude dělat to samé, co doposud. Připraví tedy i nový benchmark schopný využít technologií karet NVIDIA GeForce RTX 2000 a jde konkrétně o novou podobu testu Time Spy s podporou ray tracingu. 
 
 
Půjde zde především o výkon v tzv. RTX-OPS, čili operacích spojených s ray tracingem, přičemž NVIDIA vedle toho mluví také o "paprscích za sekundu" (ray/s). Otázka je, zda tu půjde také o využití jader Tensor pro nový typ anti-aliasingu, neboť to také patří mezi technologie RTX.
 
 
Nicméně nám zbývá zjistit především to, jaký výkon podají karty NVIDIA v opravdových hrách s podporou ray tracingu, protože dosavadní informace nebyly zrovna povzbudivé. Pokud totiž bude zapotřebí mít GeForce RTX 2080 Ti pro rozumné rozpohybování takových her alespoň ve Full HD, bude to pro celou novou generaci asi mít zásadní a pro NVIDII velice nemilé důsledky, ale doufejme, že tomu tak nebude. 
 
Dá se ale očekávat, že většinu hráčů bude zajímat nárůst výkonu klasických jader SM, respektive CUDA. Zde se dá předpokládat, že nové karty by k uspokojení zákazníka měly nabídnout alespoň takový výkonnostní nárůst, aby vyvážily své vysoké ceny. Pak si alespoň budeme moci říci, že to sice není takové terno, jak bychom mohli čekat, ale na druhou stranu se jedná v porovnání se starší generací o výhodnější kup právě kvůli dalšímu výkonu jader RT a Tensor ve vybraných hrách.
 
Na druhou stranu je tu i otázka, na jaké ceny nyní klesnou starší GeForce, ale lze očekávat, že ani ceny těch nových se postupem času nebude zvyšovat, což ale bude záviset především na zájmu zákazníků a kadenci výrobních linek pracujících pro NVIDII. 
 
Když se ještě vrátíme k nové verzi Time Spy, pak ta využije ray tracing pro nově ztvárněné stíny, ale více patrné budou všudypřítomné odrazy v lesklých materiálech. Co se týče výkonu, dozvíme se pouze to, že "demo pracuje v reálném čase na jednom moderním GPU". Dočkáme se pravděpodobně na konci září, protože v tu dobu má přijít nová velká aktualizace Windows 10 a UL Benchmarks uvádějí, že Time Spy bude vypuštěn společně s ní. Čeká se tak očividně na novou verzi DirectX. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama