reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce RTX 2080 Ti a reálný výkon ve hrách s ray tracingem

22.8.2018, Jan Vítek, aktualita
GeForce RTX 2080 Ti a reálný výkon ve hrách s ray tracingem
NVIDIA prezentovala výkon nových GeForce RTX 2000 čistě jen ve spojení s ray tracingem, i když informace to byly chabé. Na ray tracing se zaměříme i nyní. Jaký výkon lze očekávat ve hrách, které toto vykreslování obrazu budou podporovat?
Aniž bychom znali výkon, mohli bychom předpokládat, že grafické karty NVIDIA podporující ray tracing budou schopny uspokojivě rozpohybovat moderní hry s jeho podporou. Je otázka, zda a jaké budou možnosti nastavení kvality grafiky, aby to alespoň nějak zvládly i ty slabší ale jedno je jisté. Pokud na nich budou hry s ray tracingem nesnesitelně pomalé, že to bude znamenat jeho praktickou nevyužitelnost, snese se na NVIDII oprávněná kritika. Jádra RT by totiž pak v podstatě jen zbytečně zabírala místo CUDA jádrům, o něž by mohla být grafika výkonnější.
NVIDIA zatím představila tři karty s podporou ray tracingu, a sice GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 a RTX 2070. Prezentován byl také mimo jiné i titul Shadow of the Tomb Raider (SOTTR), na němž byly ukázány všemožné vymoženosti ray tracingu a také vyhlazování hran pomocí DLSS a jader Tensor. 
 
 
Tato hra je k vidění právě na Gamescom 2018, kde se o její vykreslování stará právě Nvidia GeForce RTX 2080 Ti na odpovídající sestavě, a to v rozlišení 1080p se zapnutým ray tracingem (RTX). A jak si můžete všimnout, v horním levém růžku se ukazují aktuální snímky se sekundu, a tak si mohl každý všimnout, že FPS oscilovaly mezi 30 a 70. To vskutku není mnoho na absolutní hi-end generace Turing a rozlišení 1080p a pokud by to mělo odpovídat tomu, co získají koncoví zákazníci, neznamenalo by to nic jiného než naprosté fiasko. 
 
 
Vývojáři SOTTR však hned přispěchali s vyjádřením, že na implementaci ray tracingu se ještě pracuje a jde pouze o ranou verzi. To by vypadalo celkem podivně vzhledem k tomu, že hra má přijít na trh už 14. září, ale uvedeno bylo rovněž to, že podpora RTX přijde až někdy později. Krom toho lze očekávat, že vylepšení a vyladění se dočkají také ovladače pro nové GeForce, které ostatně ještě nejsou na trhu a budou od 20. září. 
 
Pokud jde však o hraní s technologií RTX, doufejme, že výsledné FPS budou mnohem a mnohem vyšší, než dnes ukazuje SOTTR. 
 
Mimochodem, do českých obchodů se už dostávají první karty série RTX 2000, takže jaké jsou ceny? Obecně lze očekávat, že RTX 2080 budou stát od 20.000 Kč výš a RTX 2080 Ti přijdou alespoň na 30.000 Kč, a to nereferenční a často přetaktované verze. RTX 2070 zatím budeme hledat marně. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama