Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD vypustí do světa Adrenalin 2020, co přináší?

10.12.2019, Jan Vítek, aktualita
AMD vypustí do světa Adrenalin 2020, co přináší?
Včera jsme se krátce podívali na dvě novinky, které mají nabídnout nové ovladače Adrenalin od společnosti AMD. Jednak to je Integer Scaling, díky němuž AMD dorovná nabídku konkurence, ale pak i Radeon Boost.
Spekulovalo se, že funkce Radeon Boost poslouží k navýšení snímkovací frekvence výměnou za kvalitu (snížení rozlišení), a to tam, kde je to třeba. Při pohybu by tak rozlišení šlo dolů kvůli navýšení FPS a v klidu by to bylo naopak. 
 
 
Nyní nám to potvrzují poznámky k novým ovladačům Adrenalin 2020 19.12.2, které ovšem slibují také v průměru o 12 % vyšší výkon v porovnání s ovladači pro tento rok. Záležet ale bude pochopitelně na tom, o jakou hru a kartu jde. 
 
Abychom ale uzavřeli téma Radeon Boost, pak ten tedy bude skutečně v pohybu snižovat rozlišení a AMD pochopitelně tvrdí, že uživatel to téměř ani nepostřehne, ale zaznamenat by měl zvýšení snímkovací frekvence. To tak přijde vhod především v případě slabších sestav a poznámky k ovladačům slibují až o 38% více FPS u Overwatch, o 22 % rychlejší PUBG a pak platí 10 % pro Borderlands 3, Shadow of the Tomb Raider či Rise of the Tomb Raider a podporovány jsou také tituly Destiny 2, GTA5, COD WW2. Ano, Radeon Boost nebude fungovat v každé hře, zajištěna musí být podpora konkrétních titulů. 
 
VideoCardz už také udávají, že ztráta kvality je jasně viditelná v případě zachycených screenshotů, ale těžce postřehnutelná v pohybu. Přínos takovéto funkce tak lze jen těžko objektivně posuzovat. 
 
 
Dále byla potvrzena funkce Integer Display Scaling, k níž jsme se dozvěděli pouze to, že nemá mít dopad na výkon a že prostě dává klasickým hrám neméně klasickou rozpixelovanou podobu bez rozmazání. 
 
AMD Link dostává podporu vysokého bitrate, a to 50 Mb/s - x265, vylepšeno bylo grafické uživatelské rozhraní prostředí nastavení ovladačů, máme tu více možností pro ladění karty v Tuning Lab a její GPU, paměti, napájení i chlazení plus možnost snadno sledovat výkon při hře, vyladěn byl Streaming Lab pro živé streamování obrazu ze hry (nové ovládání, vyšší stabilita), pak tu máme DirectML filtry pro snižování šumu a upscaling obrazu s využitím strojového učení, 
 
Funkce Image Sharpening dostala podporu her pod DirectX 11 i nastavení míry zostření či možnost vypnutí/zapnutí přímo ze hry. Radeon Anti-lag zase už podporuje DirectX 9 na kartách předchozích generací (starších než Navi), integrován byl webový prohlížeč, vylepšeno Game Center, uživatelské profily a také se mají nové ovladače rychleji nainstalovat. 


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.