Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny

, , aktualita
Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny
Nová megabaterie Victoria Big Battery v Austrálii koncem minulého týdne zachvátil požár. Jde o jedno z největších akumulátorových úložišť na světě, které zde pomáhá vykrývat špičky a řešit zásahy FCAS.
Australskou megabaterii Tesly a Neoenu zachvátil požár, hasili ji 3 dny
Společnosti Tesla a Neoen postavily v Austrálii už dva obří akumulátory, které slouží jako úložiště energie pro vykrývání špiček a poskytování energie v případě nenadálých událostí. Ta první jihouastralská, jejíž konfigurace byla v průběhu času zvýšena ze 100MW/129MWh na 150MW/194MWh, byla nedávno doplněna o druhou a ještě větší (ve státě Victoria). Nese název Victorian Big Battery a její konstrukce ohlášena v listopadu loňského roku. Její konfigurace je dokonce 300MW/450MWh. Právě ona se ale sama stala zdrojem problémů.
 
 
V pátek se kolem 10:30 ráno objevil požár jednoho z bloků, který má sám o sobě 13 tun. Postupem času se požár rozšířil i na druhý blok, který byl v jeho těsné blízkosti. Úřady vydaly varování před toxickými výpary, kvalita ovzduší ale nakonec nebyla významněji narušena a v neděli byla závažnost varování snížena. S požárem bojovalo více než 30 hasičských aut a 150 hasičů. Požár se podařilo dostat pod kontrolu v pondělí 2. srpna v 15:05. Několik hasičů zůstává ještě na místě pro monitorování situace.
 
Příčina požáru není známá, stejně jako nevíme, který typ článků byl v tomto akumulátoru použit. Tesla používala i v úložištích články NMC (ty jsou vhodnější pro elektromobily než pro úložiště, kde jsou zbytečným "luxusem"), ale v poslední době má u úložišť přecházet na LFP, které jsou výrazně odolnější vůči požáru (a naopak obecně vhodnější pro úložiště než pro EV). Vypadá to tedy, že zde byl použit ještě typ NMC, to ale můžeme jen hádat.
 


reklama