reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Auta Google Car bourala už jedenáctkrát, ale nezaviněně

12.5.2015, Jan Vítek, aktualita
Auta Google Car bourala už jedenáctkrát, ale nezaviněně
Projekt Google Car je už pár měsíců velmi sledovaný a není divu, když jde o velmi zajímavý počin týkající se široké veřejnosti a sám Google se také už s podrobnostmi o projektu netají. Nyní se můžeme podívat, jak jsou na tom jeho auta s nehodovostí.
Google uvádí, že jeho autonomní automobily, které může zkoušet v ulicích amerických měst, se připletlo už do 11 nehod. Všechny prý ale byly jen malé a navíc ze strany automobilů Google nezaviněné. Je třeba také dodat, že flotila těchto aut čítá více než 20 kusů, které celkově už najezdily kolem 1,7 milionu mílí, tedy asi 2,7 milionu kilometrů, takže na jednu nehodu vychází asi 245.000 kilometrů. Automobily ale nebyly neustále řízeny automaticky či zcela automaticky a především dříve jim v řízení pomáhal člověk. Google nyní uvádí, že každý týden jeho automobily najezdí celkově kolem 10.000 mílí.





Nicméně i když byly Google Car v nehodách nezaviněně, nedá se s jistotou říci, že to není ani trošku jejich chyba. Však se mohou v provozu chovat jinak než řidiči, takže je třeba se zaměřit i na to, jak se ony nehody přihodily. Auta si z nehod odnášela především nabouraný zadní nárazník (7 případů z 11), z čehož vyplývá, že někdo za nimi nedobrzdil, což jde obvykle právě na jeho vrub kvůli nedodržení bezpečné vzdálenosti. Ovšem právě zde můžeme začít uvažovat nad tím, zda k tomu právě řídicí systém aut nějakým způsobem nepomohl, třeba příliš prudkým nebo nečekaným bržděním. Ve zbytku případů byly Google Car odřeny z boku někým, kdo špatně odhadl vzdálenost a v jednom případě byl na vině řidič, který projel křižovatku na červenou.

Google sám nyní začal více studovat provoz na silnicích a příčiny nehod, aby se mohl poučit a případně zjištěné informace mohl využít v softwaru svých chytrých automobilů. Může tak zmínit zajímavosti, jako že: "Každý okamžik je na amerických silních za volantem 660.000 lidí, kteří se nevěnují řízení, ale svému telefonu či jinému elektronickému zařízení".

Kam dále: Chytrá auta: ovládnou svět?

Po nájezdu 2,7 milionu kilometrů může firma také říci, že její autonomní vozy jezdí po silnicích bezpečněji než řidiči, k čemuž přispívají také jejich nepopiratelné výhody. Mezi ty patří především nepřetržité sledování okolí, a to v plném 360° okruhu kolem vozidla, což lidský řidič samozřejmě nikdy nezvládne. Google má také už nasazeny nové senzory, které rozpoznávají chodce, automobily, cyklisty a jiné účastníky provozu na vzdálenost "téměř dvou fotbalových hřišť". Pokud tuto velmi oblíbenou jednotku převedeme do srozumitelnějšího údaje (předpokládám, že Google má na mysli americký fotbal), pak by to mělo být kolem 270 metrů.

Zdroj: Hexus.net
reklama