reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Battle Royale zaujal herní svět, Fortnite měl díky němu obrat PUBG o hráče

5.10.2017, Jan Vítek, aktualita
Battle Royale zaujal herní svět, Fortnite měl díky němu obrat PUBG o hráče
Pokud dnes někdo přijde na originální nápad, nebo alespoň originálním způsobem zrecykluje starý nápad, ostatní se obvykle snaží na něm přiživit. To je případ i velice úspěšného titulu PUBG a konkurenčního Fortnite točící se kolem nápadu z filmu Battle Royale.
PlayerUnknown's Battlegrounds je titul, který v poslední době láme rekordy. Za několik měsíců se ho na Steamu prodalo přes 10 milionů kopií, a to jde stále o hru v předběžném přístupu, která se zatím ani nedostala na konzole. Není pak divu, že byl překonán i rekord Dota 2 v počtu najednou hrajících lidí a vzhledem k tomu všemu se zase nelze divit tomu, že někteří další vývojáři se také snaží na tomto nápadu přiživit. 
 
 
Jde o hraní ve stylu filmu Battle Royale, v němž se nachází skupina japonských studentů na opuštěném ostrově. Dostali do rukou velice rozdílné zbraně s tím, že vyhraje jen poslední přeživší a aby se nenudili a měli motivaci se vraždit, získali také mapu, aby se mohli rychle klidit ze sektorů, jež jsou postupně zbavovány všeho živého. Na tomto principu funguje PUBG a také nový mod pro hru Fortnite. 
 
Autoři hry PUBG (Bluehole) tak už dříve obvinili Epic Games a jejich Fortnite, že se snaží přiživit na cizím úspěchu. Epic Games také mají svůj mod Battle Royale přímo propagovat s odkazem na PUBG, což s Bluehole nekonzultovali, a ti se tak cítí poškozeni. Brendan Greene, autor původního modu Battle Royale pro Arms 2 a tvůrce PUBG, si je přitom vědom toho, že jeho úspěch inspiruje další vývojáře, ale zároveň uvádí, že ti by neměli tvořit přesné kopie, jako spíše adaptace.
 
 
Je třeba podotknout, že PUBG a Fortnite nejsou na trhu zdaleka jediné hry, které z Battle Royale těží, takže ani není jasné, kdo by si vůbec měl na něco takového dělat nároky. Pokud jsou ale ve hře, a to doslova, miliony hráčů, nastupuje vždy tvrdá soutěž bez servítků. Nevraživost mezi Bluehole a Epic Games má přitom pramenit i z toho, že PUBG využívá Unreal Engine, a tak už jen díky tomu získávají Epic značné částky za poplatky spojené s autorskými právy. Bluehole se tak mohou cítit o to více ublíženě kvůli tomu, že Epic jedná z pozice síly, ačkoliv oficiálně říká, že poskytnutím svého enginu chce podporovat indie vývojáře. 
 
 
Mezitím Epic ohlásili, že jejich Fortnite překonal hranici sedmi milionů hráčů, a tak není divu, že mod Battle Royale bude dále vyvíjen a rozšiřován. To musí být pro Bluehole trn v oku, a to zvláště i proto, že PUBG ještě není k dispozici pro konzole, zatímco Fortnite ano. Na obranu Epic Games ale lze říci, že jejich Fortnite je spíše v komiksovém stylu, zatímco PUBG si hraje na realistickou akci. To je ostatně hned vidět na stylu grafiky i na nabídce zbraní. 
reklama