www.svethardware.cz
>
>
>
>

Chabý výkon Threadripperu 2990WX byl identifikován jako důsledek chyby v kernelu Windows

Chabý výkon Threadripperu 2990WX byl identifikován jako důsledek chyby v kernelu Windows
, , aktualita
Procesor Threadripper 2990WX je velice zajímavý procesor, který ale má své mouchy. O nich jsme mluvili už několikrát, ale nyní poprvé zmíníme nástroj CorePrio, který má řešit výkon a vypadá to, že nemusí jít vůbec o problém CPU, ale kernelu Windows.
K oblíbeným
reklama
AMD Ryzen Threadripper 2990WX je 32jádrový procesor tvořený čtyřmi 8jádrovými čipy Zeppelin a právě v tom je problém. Je to zástupce již druhé generace Threadripperů, přičemž ta první měla maximálně dva čipy, a tedy 16 jader. Využívá 4kanálový paměťový kontroler, respektive dva dvoukanálové a na to byla uzpůsobena také platforma s čipovou sadou X399 a paticí TR4. V rámci zachování kompatibility AMD muselo i nadále využít jen 4 kanály a ne 8 jako u serverových procesorů EPYC, a to kanály ze dvou čipů Zeppelin (nehledě na linky PCIe a další výbavu). 
 
To znamená, že 24 a 32jádrový Threadripper má dva ze čtyř Zeppelinů do systému napojen pomocí sběrnice Infinity Fabric prostřednictvím dalších dvou čipů, a to s sebou zdánlivě nese výrazně negativní dopad na paměťovou propustnost a latence v případě poloviny procesorových jader. AMD tak pro majitele takových procesorů nabízí tzv. herní režim, protože daný problém se objevil především v případě her, což znamená prostě to, že čipy nevyužívající vlastní kontrolery jsou prostě odpojeny. To nemusí v případě her vadit, protože ty stejně těžko využijí více než 16 jader (spíše ještě mnohem méně), ale u jiných aplikací citlivých na přístup do paměti to vadit může. 
 
 
Výše uvedená fakta donedávna platila a byla přijímána jako fakt, ale dle HardOCP se v případě testování 32jádrového AMD EPYC 7551 objevily podobné problémy, a ten má přitom 8kanálový přístup do paměti, respektive každý ze Zeppelinů má své dva kanály. Vedle toho byly i více otestovány procesory Threadripper 2990WX i pod Linuxem a zjistilo se, že úpadek výkonu pozorovaný v případě Windows se u něj neobjevil (využit byl renderer Indigo). Z toho prostě a jednoduše vyplývá, že to není problém procesoru, ale spíše jádra Windows a ve výsledku aplikací jako Adobe Premiere, Indigo Renderer, Blender, 7zip a her. 
 
Wendell z LevelOneTechs si všiml, že pokud v rámci dané aplikace (testoval na renderování v Indigu) vyřadil jedno jediné a určité procesové vlákno, výkon programu se záhadným způsobem zlepšil, ačkoliv i předtím správce úloh ukazoval, že procesor je na sto procent vytížen.
 
 
Wendell se pak spojil s Jeremym Collakem z Bitsumu a společně vytvořili na základě svých testů utilitu CorePrio, která má pomocí funkce NUMA Dissociater zlepšovat výkon. NUMA řeší samotné AMD už dlouho, a to i v nedávno představeném režimu Dynamic Local Mode pro procesory Threadripper. Wendell přitom uvádí, že pomoci CorePrio můžeme dosáhnout i dvojnásobného výkonu, jako právě v Indigu a nejde přitom přímo o řešení toho, jaká aplikace či její vlákno má či nemá běžet na daném jádru procesoru (tzv. CPU affinity). 
 
  
Závěr je dle Wendella takový, že "Windows přiřazuje plánovači "ideální" jádra pro využití, která ve skutečnosti ideální nejsou" a procesor není v důsledku vytížen tím, že dělá užitečnou práci, ale že si jádra mezi sebou neustále přehazují procesová vlákna jako horké brambory, a jde tak o problém kernelu Windows. Nejde přitom o utilitu s funkcí, která by řešila přiřazení procesorových jader procesovým vláknům, ale o jakýsi záhadný reset zaseknutého/přetečeného systému pomocí vyvolání SetProcessAffinityMask bez jakékoliv změny v přiřazení jader, který to řeší, takže můžeme mluvit o bugu v kernelu Windows. Nicméně to je pouze hypotéza a nejlepší možný odhad autorů CorePrio a nyní bychom předpokládali, že se snad ozve sám Microsoft, který slíbí, že se na to podívá. Míč je u něj.
 
Zdroj: Hexus.net


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
John Carmack omezí Oculus, chce vyvíjet AI srovnatelnou s člověkem John Carmack omezí Oculus, chce vyvíjet AI srovnatelnou s člověkem
John Carmack, muž, který stojí za legendárními hrami Doom a Quake, se v posledních letech soustředil na vývoj virtuální reality pro Oculus. Toho chce ale nechat, hodlá totiž vyvinout obecnou AI se schopnostmi učení srovnatelnou s člověkem.
15.11.2019, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Age of Empires IV: Mongolové útočí na Angličany Age of Empires IV: Mongolové útočí na Angličany
Microsoft ohlásil vývoj titulu Age of Empires IV už před více než dvěma roky, ale dosud toho bylo k vidění jen velice málo. Nyní se ale můžeme mrknout na video, které ukazuje především to, jak bude vypadat prostředí této hry. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek8 komentářů
AMD představuje procesor Ryzen 5 3500, ale ne pro volný prodej AMD představuje procesor Ryzen 5 3500, ale ne pro volný prodej
Recenzemi nového procesoru Ryzen 9 3950X je zastíněna zpráva o tom, že AMD vypustilo do světa model Ryzen 5 3500, o který by ale jistě mělo zájem daleko více zákazníků. Samostatně si jej ale nekoupíme. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Curiosity na Marsu detekoval nevysvětlené nárůsty koncentrace kyslíku Curiosity na Marsu detekoval nevysvětlené nárůsty koncentrace kyslíku
Už dlouho se mluví o metanu na Marsu jako o plynu, který by mohl být tvořen životem, ale stejně tak dobře i geologickými procesy. Nyní jde ale o měnící se koncentraci kyslíku, která zaměstnává hlavy v NASA. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek
Xboxové novinky: xCloud, Halo: Reach, Wasteland 3 a další Xboxové novinky: xCloud, Halo: Reach, Wasteland 3 a další
Microsoft na události X019 představil řadu novinek, na něž se nyní podíváme. Jsou tu hry od Obsidian a Rare, novinky pro Project xCloud, Halo: Reach, multiplayerové hry od Obsidian i Ninja Theory a také Wasteland 3. 
15.11.2019, aktualita, Jan Vítek