Chrome začal na některých počítačích padat. Jaké je řešení?
22.5.2021, Jáchym Šlik, aktualita
Po poslední aktualizaci se někteří uživatelé Chromu setkali s pády a dalším podivným chováním prohlížeče. Chyba se týká verze pro Windows 10 a v současné době existuje několik řešení, jak vrátit Chrome do funkčního stavu.
Windows 10 není jediný software, který čas od času potká nějaký problém. Tentokrát měly problémy postihnout uživatele Google Chrome. Vzhledem k tomu, že se stále jedná o nejrozšířenější internetový prohlížeč na světě, si tato chyba zaslouží naši pozornost. A to i přesto, že postihla pouze část uživatelů, kteří program nedávno aktualizovali. Na stránkách oficiálního fóra podpory Chromu i na dalších místech na internetu se začaly množit stížnosti některých uživatelů, že po poslední aktualizaci přestal jejich prohlížeč fungovat. Konkrétně se to týká verze Chrome 90 pro Windows 10. Naopak uživatelé prohlížeče pro macOS nebo Linux mohou zůstat v klidu.
Chyba se na dotčených počítačích projevuje různým způsobem. Často nelze prohlížeč vůbec spustit, respektive spadne krátce po startu. Jindy se sice podaří Chrome spustit, ale následují nefunkční karty webových stránek nebo nastavení. Mohou se objevit také nečekané pády rozšíření. Stejně variabilní jako projevy této chyby je také jejich řešení, Někdy může pomoci prosté restartování Windows, ale mnohdy je nutné sáhnout po složitějším řešení. Google údajně o problému ví, ale prozatím nevydal opravu této chyby.
Pracovník technické podpory na fóru doporučil, aby dotčení uživatelé (dočasně) přešli ze stabilní verze na Chrome Beta. To je překvapivá rada, protože stabilní verzi si uživatelé instalují právě proto, že by měla mít menší riziko chyb než beta. Podle některých názorů souvisí problém s načítáním rozšíření. Již zmíněný pracovník podpory uvedl, že k chybě došlo v adresáři „User Data“, kam prohlížeč ukládá uživatelská data. Pokud se vám nefunkční Chrome nepodařilo vyřešit restartováním operačního systému ani nechcete instalovat beta verzi, objevilo se ještě několik dalších možností.
Někdy může pomoci opětovná instalace prohlížeče. Během odinstalace byste ovšem neměli zapomenout zaškrtnout možnost, že chcete vymazat všechna data o prohlížení. Pokud to nepomůže, zkuste otevřít Průzkumník Windows a přejít do adresáře %LOCALAPPDATA\Google\Chrome\User Data. Nejprve proveďte jeho zálohu a následně v něm smažte soubor Local State. Poté otevřete Chrome. Druhým možným řešením je opět zálohovat složku User Data, následně ji přejmenovat na libovolný název a spustit Chrome.
V případě neúspěchu se nabízí ještě třetí možnost, která zahrnuje odinstalaci Chromu a následné smazání složek C:\Users\[USERNAME\\Appdata\local\Google a C:\Program Files (x86)\Google. Potom otevřete editor registrů a smažete tyto záznamy: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\GOOGLE, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GOOGLE. Nakonec můžete Chromě opět nainstalovat a doufat, že bude opět fungovat.