reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Control a výkon grafických karet AMD a NVIDIA

26.8.2019, Jan Vítek, aktualita
Control a výkon grafických karet AMD a NVIDIA
Na trh přichází titul Control od Remedy jako akční adventura, v níž si zahrajeme ředitelku FBI vybavenou řádnými nadpřirozenými schopnostmi a procházet budeme měnícím se herním prostředím. Které karty na to budou stačit? 
Se hrou Control se vrací Northlight Story Telling Engine použitý v titulu Quantum Break, takže se můžeme těšit i na to, co předvede tato nová hra pod DirectX 12, ale na rozdíl od první verze Quantum Break bude k dispozici hned také ve verzi pro DirectX 11. Navíc bude podporovat DXR Ray Tracing, takže majitelé GeForce RTX mají další hru, která využije jádra RT v jejich kartách. Zde jde o stíny a odrazy.
 
 
Server wccftech testoval Control s využitím procesoru Core i9-9900K, 16 GB DDR4-3200, a to na desce EVGA Z370 Classified K a Windows 10 1903. Metodologie testů byla prostá. Vzhledem k tomu, že tu není žádný interní herní benchmark, procházela se prostě vždy stejná trasa. 
 
 
Nejdříve se můžeme podívat, jak škáluje výkon s nastavením kvality obrazu, přičemž toto je jedna z her, u které musíme rozdíly v kvalitě na nejnižší a nejvyšší nastavení opravdu hledat. Zde se také velice projevilo DLSS, které dokáže zajistit cca dvojnásobný výkon při nastavení vysoké kvality, což se počítá. 
 
 
A také je to hra, které bude téměř jedno, kolik jader má váš procesor. Už od 4C/8T jsme v podstatě na maximu, pokud nepočítáme opravdu nejnižší možný framerate, který ani tak nebude vyloženě špatný. V podstatě si ale bohatě vystačíme i s prostým dvoujádrem, respektive 2C/4T procesorem. Je ale třeba upozornit, že procesor v tomto testu byl stále týž model, a sice Core i9-9900K, takže jde o CPU na 5 GHz a procesor vybavený jen dvěma jádry takový takt mít nebude. 
 
Dále můžete pokračovat sami na stránku s testy pod DX11 i DX12. Testována byla řada karet od GTX 1060 až po RTX 2080 Ti. Dá se říci, že pod DX11 tu máme obvyklé soupeře pohromadě, takže GTX 1060 6GB je konkurence pro RX 580 a Vega 64 soupeří s GTX 1080. Model RX 5700 XT, ale nedosáhne ani na RTX 2060 SUPER, natož pak ještě výkonnější modely. 
 
Pod DX12 se ovšem téměř nic nemění. Pořadí karet zůstává stejné a snímkovací frekvence se liší jen minimálně. RTX 2080 Ti navíc ve Full HD výrazně ztratila, což je divné, když FPS karty RTX 2080 zůstaly stejné. 
 
A nakonec se můžeme podívat, zda stojí za to využít DLSS a zapnout si ray tracing. Na těch několika málo příkladech, které poskytli na wccftech, to opět vypadá, že ray tracing zařídí jen těžko vysledovatelné změny v podání obrazu, nicméně by se daly jistě najít i lepší příklady.  


reklama