www.svethardware.cz
>
>
>

CryEngine 5.7 slibuje DirectX 12, Vulkan a ray tracing

CryEngine 5.7 slibuje DirectX 12, Vulkan a ray tracing
, , aktualita
Na příští rok se chystá velice zajímavá aktualizace pro CryEngine společnosti Crytek, který slibuje jednak podporu API DirectX 12 a Vulkan a vedle toho také ray tracing. Můžeme očekávat, že to bude ray tracing ve stylu dema Neon Noir. 
K oblíbeným
reklama
Na Neon Noir jsme se nedávno podívali blíže díky rozhovoru se zástupcem vývojářů CryEngine. Crytek se v jeho rámci rozhodl, že bude dělat ray tracing po svém, což se zatím týká jen odrazů. Jejich demo Neon Noir tak v použitelné snímkovací frekvenci tak zvládnou i karty, které nejsou vybaveny speciálním hardwarem pro ray tracing, ale Crytek zároveň říká, že tento hardware, čili jádra RT na kartách GeForce RTX, rozhodně umí využít, takže s nimi to může být jen lepší a je možné počítat s rozlišením 4K. 
 
 
CryEngine 5.7 chystaný na jaro roku 2020 bude ray tracing podporovat a vedle toho se dozvídáme i o podpoře API DirectX 12 a Vulkan. Nicméně, jak už také víme, ray tracing v CryEnginu není na těchto API závislý, respektive je nepotřebuje.  
 
Dále se dočteme také o optimalizaci pro moderní CPU, což znamená především to, že se bude počítat s více jádry. Ostatně AMD dle všeho brzy uvede do mainstreamu 16 jader, takže z osmijádrových procesorů by se brzy mohl stát mainstream. Crytek přitom přímo počítá s architekturou Zen 2 a vedle toho také s headsetem Oculus Quest a virtuální realitou obecně. Heslovitě můžeme také zmínit termíny Area Lights Implementation, Improved Multiple View Rendering, Opaque Particles/Deferred Lighting, Optimized Dynamic Instancing, Mesh/Opaque Particle Casting Shadows, Render Optimization Pass, Tesselated Particle Ribbons a Opaque Particle Z-Buffer.
 
To nejdůležitější ale už bylo řečeno a k tomu můžeme říci, že podpora DirectX 12 a Vulkanu bude vyhovovat především firmě AMD, jejíž Radeony s GCN dokáží zvláště ve Vulkanu poskytovat mnohem lepší výkony než pod DirectX 11. 
 
Ještě později pak přijde i CryEngine 5.8, o němž již víme, že bude sám podporovat technologii NVIDIA Ansel pro ty, kteří ocení možnost si ve hrách volně poletovat s virtuální kamerou a zachytávat screenshoty. Krom toho tu bude podpora Multi-GPU DX12, čili zapojení více karet, a to i různých modelů. Dále to bude v bodech:
  • Deferring RenderObject Compilation to Job Threat
  • Distance LOD Merging
  • Vegetation Spine Animation on GPU
  • Pixel Shader to Compute Shade
  • Order Independent Transparency
  • Parallax Skybox
  • Parametric Surface Support
  • Physically Based Material Blending
Právě možnost využití výkonu více karet vypadá velice zajímavě, přičemž to byla už před dlouhými lety představená funkce API DX12, která by měla už v praxi fungovat několika hrách, jako jsou Deus Ex: Mankind Divided či Rise of the Tomb Raider. Chtělo by to přitom zabojovat o její větší rozšíření, neboť by mohla mít větší přínos než prosté CrossFire a SLI. Však si představme, že upgradujeme počítač a pořídíme si dejme tomu kartu RTX 2070 a přemýšlíme, co se starou GTX 1070. Můžeme ji prodat, ale také můžeme využít její výkon, ale o tom nás musí přesvědčit nabídka her, v nichž něco takového bude možné. 
 
Zdroj: wccftech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NVIDIA DLSS 2.0: dokáže nahradit ray tracingem ztracený výkon? NVIDIA DLSS 2.0: dokáže nahradit ray tracingem ztracený výkon?
NVIDIA si pro nás připravila vylepšenou technologii DLSS 2.0, která má za úkol v konečném důsledku zajistit vyšší výkon při vysoce kvalitním zobrazení. My se nyní podíváme na to, jak funguje v praxi.
Dnes, recenze, Jan Vítek
Zakladatel ARMu říká, že prodej společnosti NVIDIA by byla katastrofa Zakladatel ARMu říká, že prodej společnosti NVIDIA by byla katastrofa
Hermann Hauser, jeden ze zakladatelů společnosti ARM, se velmi kriticky vyjádřil k záměru NVIDIE převzít ARM z rukou japonské banky Softbank. Dle jeho slov by něco takového byla hotová katastrofa.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Azza Pyramid Mini 806: doslova pyramidální skříň Azza Pyramid Mini 806: doslova pyramidální skříň
Pokud někoho nebaví nudné krabicoidní počítačové skříně, má dnes už možnost si vybírat z mnoha jiných, které mají zajímavější tvary, i když to v řadě případů znamená neefektivní využití prostoru. Jak to je v případě Azza Pyramid Mini 806?
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Důvod padání prohlížeče Microsoft Edge při vyhledávání přes Google odhalen Důvod padání prohlížeče Microsoft Edge při vyhledávání přes Google odhalen
Před pár dny se objevily záhadné pády internetového prohlížeče Microsoft Edge při nastavení výchozího vyhledávače na Google. Chyba se přitom neobjevovala při vyhledávání přes vlastní vyhledávač Bing. Důvod havárií se už naštěstí povedlo odhalit.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
ViewSonic nabízí pár herních 31,5" monitorů s MVA panely ViewSonic nabízí pár herních 31,5" monitorů s MVA panely
Společnost ViewSonic obohatila svou nabídku herních monitorů o dva nové stejně velké 31,5palcové modely, které využívají panely typu MVA. Ty jsou však rozdílné, a tak jsou rozdílné i samotné monitory VX3268-2KPC-MHD a VX3268-PC-MHD.
Včera, aktualita, Jan Vítek