www.svethardware.cz
>
>
>

CryEngine 5.7 slibuje DirectX 12, Vulkan a ray tracing

CryEngine 5.7 slibuje DirectX 12, Vulkan a ray tracing
, , aktualita
Na příští rok se chystá velice zajímavá aktualizace pro CryEngine společnosti Crytek, který slibuje jednak podporu API DirectX 12 a Vulkan a vedle toho také ray tracing. Můžeme očekávat, že to bude ray tracing ve stylu dema Neon Noir. 
K oblíbeným
reklama
Na Neon Noir jsme se nedávno podívali blíže díky rozhovoru se zástupcem vývojářů CryEngine. Crytek se v jeho rámci rozhodl, že bude dělat ray tracing po svém, což se zatím týká jen odrazů. Jejich demo Neon Noir tak v použitelné snímkovací frekvenci tak zvládnou i karty, které nejsou vybaveny speciálním hardwarem pro ray tracing, ale Crytek zároveň říká, že tento hardware, čili jádra RT na kartách GeForce RTX, rozhodně umí využít, takže s nimi to může být jen lepší a je možné počítat s rozlišením 4K. 
 
 
CryEngine 5.7 chystaný na jaro roku 2020 bude ray tracing podporovat a vedle toho se dozvídáme i o podpoře API DirectX 12 a Vulkan. Nicméně, jak už také víme, ray tracing v CryEnginu není na těchto API závislý, respektive je nepotřebuje.  
 
Dále se dočteme také o optimalizaci pro moderní CPU, což znamená především to, že se bude počítat s více jádry. Ostatně AMD dle všeho brzy uvede do mainstreamu 16 jader, takže z osmijádrových procesorů by se brzy mohl stát mainstream. Crytek přitom přímo počítá s architekturou Zen 2 a vedle toho také s headsetem Oculus Quest a virtuální realitou obecně. Heslovitě můžeme také zmínit termíny Area Lights Implementation, Improved Multiple View Rendering, Opaque Particles/Deferred Lighting, Optimized Dynamic Instancing, Mesh/Opaque Particle Casting Shadows, Render Optimization Pass, Tesselated Particle Ribbons a Opaque Particle Z-Buffer.
 
To nejdůležitější ale už bylo řečeno a k tomu můžeme říci, že podpora DirectX 12 a Vulkanu bude vyhovovat především firmě AMD, jejíž Radeony s GCN dokáží zvláště ve Vulkanu poskytovat mnohem lepší výkony než pod DirectX 11. 
 
Ještě později pak přijde i CryEngine 5.8, o němž již víme, že bude sám podporovat technologii NVIDIA Ansel pro ty, kteří ocení možnost si ve hrách volně poletovat s virtuální kamerou a zachytávat screenshoty. Krom toho tu bude podpora Multi-GPU DX12, čili zapojení více karet, a to i různých modelů. Dále to bude v bodech:
  • Deferring RenderObject Compilation to Job Threat
  • Distance LOD Merging
  • Vegetation Spine Animation on GPU
  • Pixel Shader to Compute Shade
  • Order Independent Transparency
  • Parallax Skybox
  • Parametric Surface Support
  • Physically Based Material Blending
Právě možnost využití výkonu více karet vypadá velice zajímavě, přičemž to byla už před dlouhými lety představená funkce API DX12, která by měla už v praxi fungovat několika hrách, jako jsou Deus Ex: Mankind Divided či Rise of the Tomb Raider. Chtělo by to přitom zabojovat o její větší rozšíření, neboť by mohla mít větší přínos než prosté CrossFire a SLI. Však si představme, že upgradujeme počítač a pořídíme si dejme tomu kartu RTX 2070 a přemýšlíme, co se starou GTX 1070. Můžeme ji prodat, ale také můžeme využít její výkon, ale o tom nás musí přesvědčit nabídka her, v nichž něco takového bude možné. 
 
Zdroj: wccftech


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Origin Big O: desktop kombinující PC, Xbox One X, PS4 Pro i Nintendo Switch Origin Big O: desktop kombinující PC, Xbox One X, PS4 Pro i Nintendo Switch
Origin Big O by se dal marketingovou řečí označit za ultimátní herní stanici, která v sobě kombinuje čtyři platformy, abychom se nemuseli rozhodovat, k čemu se posadíme. Máme tu tak jednak výkonné PC a k němu tři konzole. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3400G: nejvýkonnější APU v testu, vyplatí se? AMD Ryzen 5 3400G: nejvýkonnější APU v testu, vyplatí se?
Mezi novými 7nm procesory Ryzen 3000 byla do stejné série propašována také dvě nová 12nm APU, z nichž to lepší v podobě Ryzen 5 3400G je zároveň nejvýkonnější APU, jaké je k dispozici. Co nabídne?
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Temné hvězdy: vodík a trošku temné hmoty jako zárodek supermasivních černých děr? Temné hvězdy: vodík a trošku temné hmoty jako zárodek supermasivních černých děr?
Teorie o mladém vesmíru zahrnují exotické objekty, mezi něž rozhodně patří i temné hvězdy. Tyto hypotetické objekty by se mohly stát zárodky pozdějších supermasivních černých děr jako vůbec první hvězdy vesmíru. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
AMD: NVIDIA nám spadla do cenové pasti AMD: NVIDIA nám spadla do cenové pasti
Dle vyjádření jednoho z vedoucích pracovníků firmy AMD byly ceny nových Radeonů s jejich pozdějším snížením ještě před vypuštěním na trh předem pečlivě připravená akce. Alespoň to se dozvídáme z úst Scotta Herkelmana. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek6 komentářů
Google: Stadia není Netflix pro hry, nabídne i exkluzivity Google: Stadia není Netflix pro hry, nabídne i exkluzivity
Zástupce firmy Google, který má přímo na starosti platformu Stadia, byl ochoten odpovídat na všetečné otázky lidí na fórech Reddit. My jsme se tak dozvěděli i to, že bychom dle jeho představ neměli o službě mluvit jako o Netflixu pro hry.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář