Daimler testuje poloautonomní konvoje trucků v USA

Daimler testuje poloautonomní konvoje trucků v USA
, , aktualita
Koncern Daimler už na amerických silnicích v Oregonu testuje provoz poloautonomních nákladních vozů Freightliner. Ty jezdí těsněji za sebou a využívají vzájemné komunikace k řízení druhého vozu.
K oblíbeným
reklama
Myšlenka konvojů nákladních vozů není nic nového. Díky těsnějším odstupům mají následující auta v konvoji menší odpor vzduchu a významně tak šetří palivo. Ideální by bylo, kdyby další auta v konvoji byla řízena automaticky dle toho prvního a s touto myšlenkou si hraje několik společností. Ve Velké Británii chtějí něco takového vyzkoušet v příštím roce s vozy DAF. Daimler Trucks North America (DTNA) nicméně už tuto myšlenku testuje nyní v USA v Oregonu.
 
Tahače Freightliner
 
Zdejší dlouhé silnice jsou k tomu naprosto ideální a společnost dostala povolení k tomu, aby částečně autonomní technologie mohla testovat na zdejších silnicích. Prozatím jde o dvojici tahačů Freightliner New Cascadia. Tato vozidla se spolu dorozumívají pomocí Wi-Fi připojení (V2V) a jsou vybavena technologií Detroit Assurance 4.0. Ta zahrnuje např. adaptivní tempomat, asistent udržování jízdních pruhů a Active Brake Assist 4. Jde o součást, kterou najdeme i v běžných tahačích této značky.
 
Se zapojením Wi-Fi a komunikace mezi auty je možné jet těsněji za sebou, neboť auta jsou schopna reagovat během 0,2 až 0,3 sekundy, zatímco reakční doba člověka se pohybuje okolo jedné sekundy. Ve výsledku by toto řešení mělo být navzdory menším mezerám mezi auty bezpečnější a díky nižší spotřebě i ekologičtější a levnější. Pokud jde o řidiče, ten v autě nadále zůstává, o autonomní řízení se stále nejedná a jde spíše o výpomoc.
 
Daimler, který se značkami Freightliner a Western Star drží 40 % amerického trhu s nákladními auty, chce mít technologii dostatečně vyladěnou a až bude legislativa na zvýšenou autonomii provozu připravena, chce být připraven také. Připomeňme, že částečně autonomní vozy Freightliner se dostaly na silnice v USA již v roce 2015 (v Nevadě).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby
Na Autonomy Day, kde automobilka Tesla hovořila o svých autonomních technologiích, se Elon Musk vyjádřil nelichotivě i na adresu lidaru. Podle něj je tento senzor pro autonomní auta cestou k záhubě.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Zaklínač 3 může díky novým nástrojům nabídnout ambiciózní modifikace Zaklínač 3 může díky novým nástrojům nabídnout ambiciózní modifikace
Pokud jde o modifikace nadšených fanoušků her, titul Zaklínač 3 na tom nikdy nebyl tak, jako třeba Skyrim ze série The Elder Scrolls. Modifikace to tak byly spíše kosmetické, ale nyní se otevírá úplně nová cesta. 
Včera, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Tesla se zbavila NVIDIE, už má nasazeny vlastní AI čipy Tesla se zbavila NVIDIE, už má nasazeny vlastní AI čipy
Vypadá to, že Tesla se s konečnou platností zbaví hardwaru firmy NVIDIA pro své AI systémy pro řízení vozů. Mluvilo se o tom už minulý rok a nyní tu máme informace o čipu Tesla FSD, který má nabídnout 21násobek výkonu NVIDIA DGX. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Výroční Ryzen 7 2700X potvrzen, přijde i speciální Radeon VII Výroční Ryzen 7 2700X potvrzen, přijde i speciální Radeon VII
Samotná společnost AMD už potvrdila, že se opravdu chystá oslavit své 50leté výročí i pomocí speciální edice procesorů Ryzen 7 2700X. Navíc se dozvídáme, že k nim přibudou také karty Radeon VII, ale ukázalo se konečně, v čem budou zvláštní?
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
NASA chystá misi na Psyche, jeden z nejzajímavějších známých asteroidů NASA chystá misi na Psyche, jeden z nejzajímavějších známých asteroidů
Už dříve jsme se mohli dozvědět o misi Discovery, která se týká asteroidu 16 Psyche, což by mohlo být ve skutečnosti jádro protoplanety. Jde o asteroid typu M, který je tak i potenciálním zdrojem surovin v hodnotě kvadrilionů dolarů.
Včera, aktualita, Jan Vítek