Daimler testuje poloautonomní konvoje trucků v USA

Daimler testuje poloautonomní konvoje trucků v USA
, , aktualita
Koncern Daimler už na amerických silnicích v Oregonu testuje provoz poloautonomních nákladních vozů Freightliner. Ty jezdí těsněji za sebou a využívají vzájemné komunikace k řízení druhého vozu.
reklama
Myšlenka konvojů nákladních vozů není nic nového. Díky těsnějším odstupům mají následující auta v konvoji menší odpor vzduchu a významně tak šetří palivo. Ideální by bylo, kdyby další auta v konvoji byla řízena automaticky dle toho prvního a s touto myšlenkou si hraje několik společností. Ve Velké Británii chtějí něco takového vyzkoušet v příštím roce s vozy DAF. Daimler Trucks North America (DTNA) nicméně už tuto myšlenku testuje nyní v USA v Oregonu.
 
Tahače Freightliner
 
Zdejší dlouhé silnice jsou k tomu naprosto ideální a společnost dostala povolení k tomu, aby částečně autonomní technologie mohla testovat na zdejších silnicích. Prozatím jde o dvojici tahačů Freightliner New Cascadia. Tato vozidla se spolu dorozumívají pomocí Wi-Fi připojení (V2V) a jsou vybavena technologií Detroit Assurance 4.0. Ta zahrnuje např. adaptivní tempomat, asistent udržování jízdních pruhů a Active Brake Assist 4. Jde o součást, kterou najdeme i v běžných tahačích této značky.
 
Se zapojením Wi-Fi a komunikace mezi auty je možné jet těsněji za sebou, neboť auta jsou schopna reagovat během 0,2 až 0,3 sekundy, zatímco reakční doba člověka se pohybuje okolo jedné sekundy. Ve výsledku by toto řešení mělo být navzdory menším mezerám mezi auty bezpečnější a díky nižší spotřebě i ekologičtější a levnější. Pokud jde o řidiče, ten v autě nadále zůstává, o autonomní řízení se stále nejedná a jde spíše o výpomoc.
 
Daimler, který se značkami Freightliner a Western Star drží 40 % amerického trhu s nákladními auty, chce mít technologii dostatečně vyladěnou a až bude legislativa na zvýšenou autonomii provozu připravena, chce být připraven také. Připomeňme, že částečně autonomní vozy Freightliner se dostaly na silnice v USA již v roce 2015 (v Nevadě).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Apple ztrácí titul největšího inovátora, padá na 17. místo Apple ztrácí titul největšího inovátora, padá na 17. místo
Společnost Apple má za sebou zvláštní období. Finančně je na tom dobře, ale prodeje iPhonů dost spadly a v tradičně vyhlašovaném seznamu nejvíce inovativních společností se nyní propadla z 1. na 17. místo.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA oficiálně představila GeForce GTX 1660 Ti, jak si vede? NVIDIA oficiálně představila GeForce GTX 1660 Ti, jak si vede?
Dle očekávání se dnes, a to úderem 15. hodiny našeho času dostaly na svět informace o kartě GeForce GTX 1660 Ti. Téměř vše už bylo řečeno, ale zbývalo vyřešit podstatné věci kolem výkonu a také podpory technologií. Takže jak to je? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
NVIDIA GeForce GTX 1180: chyba, nebo reálná karta? NVIDIA GeForce GTX 1180: chyba, nebo reálná karta?
V dokumentaci firmy HP byla spatřena karta GTX 1180, která vyvolala nové spekulace a otázky o tom, jestli se nám NVIDIA chystá opravdu zamotat hlavu. Karta se měla dostat do počítačů HP Obelisk GTX 1180.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
SK Hynix zveřejnil detaily o pamětech DDR5, investovat bude přes 100 miliard USD SK Hynix zveřejnil detaily o pamětech DDR5, investovat bude přes 100 miliard USD
Na obzoru už je nová generace pamětí nejen pro naše počítače. Jde o DDR5, od nichž očekáváme logicky především vyšší pracovní frekvence, a tedy i propusnost při sníženém napětí a spotřebě. Co k tomu může říci SK Hynix?
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Prodeje NAND Flash se propadly, není poptávka Prodeje NAND Flash se propadly, není poptávka
Stejně jako v případě pamětí DRAM si mohou výrobci stěžovat na nízkou poptávku zákazníků po pamětech NAND Flash. Jejich prodeje se na konci minulého roku propadly a z toho bychom měli těžit právě my, zákazníci. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek