reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Další průšvih Uberu, řidiči účtují čištění za neexistující zvracení

24.7.2018, Milan Šurkala, aktualita
Další průšvih Uberu, řidiči účtují čištění za neexistující zvracení
S rozšiřováním činnosti Uberu logicky rostou i jeho problémy. Ne každý řidič je zrovna poctivý a někteří podvádějí, kde se jen dá. Nyní se rozmáhá nešvar s účtováním čištění za zvracení, které se však nestalo.
Společnost Uber je hodně kontroverzní. Na jednu stranu v některých městech značně zlepšila kulturu cestování, na druhou se však ani jí nevyhýbají četné problémy. Navíc za to nemohou vždy jen řidiči, ale ani samo vedení společnosti není zrovna vzorem ctnosti. V minulosti např. podplatili hackery, aby mlčeli o úniku dat, společnost čelila i problému s prvním usmrcením autonomním autem nebo střelbou ve voze. Nejnovější problém se týká řidičů i společnosti vůči svým zákazníkům. Někteří řidiči totiž přišli na trik, jak si vylepšit účet za provedenou jízdu. Lidem jednoduše naúčtují čištění auta kvůli tomu, že bylo pozvraceno. Což ale ve skutečnosti nebylo.
 
Aplikace Uber
 
Autor: Mark Warner [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/)] přes Flickr
 
Do Uberu tak posílají falešné fotky poškozeného interiéru vozu a Uber pak zvýší účet o částku odpovídající poškození. U rozlitého pití to může být okolo $20, pozvracení nepoškozující interiér vozidla znamená navýšení o $40 až $80 a zvláště závažné případy, kdy dojde k silnému znečištění interiéru (krví, močí nebo zvratky) mohou přidat k nákladům dokonce až $150.
 
Stávají se i případy, že řidič nepřijel, a když zákaznice zrušila cestu a objednala si novou, řidič ji měl cestu naúčtovat a ještě 150dolarové čištění k tomu. I když se stává, že Uber dá zákazníkům za pravdu, častokrát brání spíše řidiče. Jedné ženě v Miami bylo neoprávněně naúčtováno $98, a když neuspěla u Uberu, uspěla alespoň u banky, která platbu vrátila. Uber ji údajně na oplátku zrušil účet.
 
Společnost Uber se brání tím, že při 15 milionech jízd denně není možné zajistit, aby se všichni řidiči chovali korektně a ani jedna ze stížností nebyla vyhodnocena nesprávně.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama