Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Uber má problém, řidička zřejmě před srážkou koukala na Hulu

25.6.2018, Jan Vítek, aktualita
Uber má problém, řidička zřejmě před srážkou koukala na Hulu
Ze zveřejněného videa je patrné, že řidičku více než okolí vozu zajímalo něco u volantu. Dle nové 318stránkové zprávy arizonské policie se měla těsně před srážkou koukat na streamované video z Hulu. 
Z již dříve zveřejněného videa je zřejmé, že řidička věnovala v době před srážkou pozornost něčemu, co nejspíše držela v rukou u volantu a jen občas zkontrolovala okolí svého vozu. Naposledy vzhlédla těsně před tím, než auto najelo do chodkyně vedoucí kolo přes silnici. 
 
 
Řidička Rafaela Vasquez dle zprávy arizonské policie za jízdy sledovala stream ze služby Hulu namísto toho, aby se plně věnovala tomu, kam její auto jede. V podstatě tak již mohou odpadnout úvahy o tom, zda by dokázala či nedokázala zabránit srážce, neboť prostě nedělala to, co dělat měla, a tak má zřejmě velký problém a ponese odpovědnost za smrt Elaine Herzberg.   
 
 
Policie také vyvodila, že kolizi bylo možné "zcela předejít" a ostatně je jasné, že lidské oko mohlo vidět danou scénu velice odlišně než kamera. Nicméně jak už jsme psali, kdyby samořídicí systém fungoval správně, dokázalo by zabrzdit i samo auto, jehož senzory chodkyni zaregistrovaly na dostatečnou vzdálenost. 
 
 
Rafaela Vasquez měla tehdy v autě s sebou svůj služební i osobní telefon a oba má policie k dispozici. Mohla si tak všimnout, že mají na sobě nainstalovány aplikace pro streamování, a tak kontaktovala příslušné společnosti. Od Hulu se policisté dozvěděli, že Rafaela sledovala plných 40 minut před srážkou epizodu ze seriálu The Voice a stream byl ukončen právě v době srážky. 
 
Ze záběrů z kabiny také bylo určeno, že oči řidičky nesledovaly cestu více než šest minut v průběhu trasy dlouhé 19 km. Rafaela tehdy tvrdila, že sledovala data samořídicích systémů na kontrolním panelu, což bylo nyní značně zpochybněno. Uber mezitím ukončil své testy v Arizoně a pokračuje v oblastech San Franciska a Pittsburghu. 
 
Na tomto případu se ukazuje velké nebezpečí samořiditelných systémů, které ještě nejsou navrženy tak, aby odpovídaly 5. úrovní úplné autonomie. Jde prostě o to, že lidé budou mít nutkání na takové systémy spoléhat až příliš a dělat něco, co bude jejich pozornost odvracet od sledování cesty. Ostatně koho by bavilo být ve svém autě neustále v roli instruktora autoškoly? Nicméně v takovém případě bychom měli prostě převzít řízení.