www.svethardware.cz
>
>
>

Denuvo a další testy: zpomaluje hry?

Denuvo a další testy: zpomaluje hry?
, , aktualita
Denuvo bylo už dříve testováno na to, zda dokáže výrazně srazit výkon našeho hardwaru ve hrách, aby se to projevilo na výsledné snímkovací frekvenci. Nyní tu máme další test, takže jak dopadl tentokrát?
K oblíbeným
reklama
Na testy DRM Denuvo a jeho dopad na výkon her jsme se už jednou podívali a ukázalo se, že ten může být značný, ale také téměř žádný. Z toho plyne, že velice záleží na konkrétní implementaci, a tedy na tom, jak Denuvo či jinou ochranu do svého titulu zapracují samotní vývojáři. Nicméně i dle toho platí, že právě DRM může mít výrazný negativní dopad na výkon a to poznají na svém herním zážitku a v podstatě i na účtech za energii právě ti poctiví hráči, kteří si za hru zaplatí. Deaktivované či vypreparované DRM je znak pirátských verzí her, takže ti nepoctiví na tom mohou být paradoxně lépe. I z tohoto důvodu se vyplatí podporovat herní společnosti, které DRM odmítají, neboť tím sloužíme i sami sobě, však to celé není pouze o výkonu, ale i o tom, zda nám bude i v budoucnu umožněno si dříve zakoupené tituly zahrát. Však si představte tu herní apokalypsu, kdyby najednou padl Steam. To samozřejmě zatím nehrozí, ale nic tu není nastálo. 
 
 
Nové testy má na svědomí stejně jako ty staré youtubovský kanál Overlord Gaming, který v nich nevyužil pirátské verze, které na tom ostatně s deaktivací DRM mohou být všelijak, ale oficiální verze her, které už byly časem zbaveny ochrany samotnými vývojáři, takže lze předpokládat, že to bylo provedeno správně. 
 
 
Výsledky z videa byly serverem Extremetech vytáhnuty do přehledné tabulky, takže se můžeme podívat, jak se ochrana projevila ve hrách Dishonored 2, Death of the Outsider, Lords of the Fallen a Bulletstorm. Testován byl jednak výkon s ohledem na snímky za sekundu (FPS či ms), ale také doba načítání, kde samozřejmě platí, že menší hodnota je lepší. 
 
 
V případě Dishonored 2 není dopad Denuva na výkon tak velký, ale to neplatí pro časy načítání, však 73 a 40 sekund, to už je pořádný rozdíl. 
 
Ve hře Death of the Outsider máme pouze maximální frame time, čili vykreslení toho nejpomalejšího framu, které se smrsklo ze 137 na 58 ms, což představuje 7,3 vs. 17,2 FPS. V Lords of the Fallen pak vzrostl výkon z 54 na 70 FPS bez Denuva a podrobnější testy tu máme v Bulletstorm, kde se zlepšil čas načítání i minimální FPS. 
 
Lze tak říci, že ve všech čtyřech hrách mělo Denuvo negativní dopad na výkon, a to leckdy velice velký. Málokoho přitom může zajímat, že Denuvo sníží o pár FPS průměrnou snímkovací frekvenci. Pokud ale máme čekat mnohem déle na načítání úrovní a potýkat se s výraznými poklesy FPS i na pouhé jednotky, je to už daleko horší a o to víc pak naštve fakt, že je příčinou něco, co k samotné hře vůbec nepřispívá a pouze nám užírá ze systémových zdrojů. Prostě a jednoduše FCK DRM.
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Spoluzakladatel Alienware odchází do AMD na pozici Chief Gaming Officer Spoluzakladatel Alienware odchází do AMD na pozici Chief Gaming Officer
V průběhu dnešního dne se objevila informace, že spoluzakladatel firmy Alienware Frank Azor odchází z pozice viceprezidenta a generálního manažera. Později jsme se dozvěděli, že jeho cílem je společnost AMD. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Původní konektory USB jsou jednostranné kvůli tlakům výrobců na cenu Původní konektory USB jsou jednostranné kvůli tlakům výrobců na cenu
Specifikace rozhraní USB 1.0 byly zveřejněny už na začátku roku 1996, takže toto rozhraní je tu s námi přes 20 let a teprve nedávno se začal prosazovat oboustranný konektor USB typu C. Proč něco podobného nepřišlo hned?
Včera, aktualita, Jan Vítek
Everspin začíná vyrábět 1Gb paměti STT-MRAM Everspin začíná vyrábět 1Gb paměti STT-MRAM
Společnost Everspin splňuje svůj slib a začíná s výrobou pamětí typu STT-MRAM, což jsou nové nadějné Spin-transfer Torque Magnetoresistive RAM. Využije přitom k tomu služeb společnosti GlobalFoundries.
Včera, aktualita, Jan Vítek
Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu Intel přidá do grafické výbavy nevyhlazované škálování obrazu
Lisa Pearce z Intelu dnes oznámila, že požadavky uživatelů byly vyslyšeny, a to alespoň v případě využití funkce Integer Scaling týkající se obrazu. To by mělo potěšit především fanoušky emulátorů starých konzolí. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
AMD Ryzen 5 3600 v recenzi na platformě X470 AMD Ryzen 5 3600 v recenzi na platformě X470
Dnes se opět můžeme zaměřit na procesor AMD Ryzen 5 3600 a jeho testy, které tentokrát přichází ze serveru Elchapuzasinformatico. Můžeme a nemusíme jim věřit, ale aspoň se na ně můžeme podívat. 
Včera, aktualita, Jan Vítek