DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %

DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %
, , aktualita
Už v tento den má dorazit nový patch pro hru Battlefield V od EA a DICE, který bude zahrnovat přepracovaný ray tracing. Autoři slibují obecně vyšší výkon, ale i vyšší kvalitu, respektive už podstatné rozdíly mezi nejnižším a nejvyšším nastavením. 
reklama
Na ray tracing v podobě DXR v Battlefieldu V jsme se již podívali hned jak byl zpřístupněn a ukázalo se, že rozhodně nejde o ideální implementaci této technologie. Bylo jasné, že bude nutné zapracovat jak na výkonu, tak na kvalitě obrazu a na obě tyto věci se v DICE skutečně zaměřili, protože si byli vědomi, že hráči opravdu neradi vidí, jak drtivý dopad na výkon a výsledné snímky za sekundu ray tracing má. Vedle toho tu nebyl tak velký rozdíl mezi nízkou a nejvyšší kvalitou DXR, jak by se dalo očekávat, respektive šlo především o nastavení Ultra, od něhož se dalo očekávat mnohem více. 
 
 
Je ale otázka, zda DICE vůbec kdy najdou recept na to, aby si alespoň majitelé GeForce RTX 2080 Ti mohli zahrát v DXR a rozlišení 4K, neboť s uspokojivou kvalitou to tato karta zvládla leda na cca 30 FPS. I s polovičním zlepšením to bude ideálně 45 FPS, ale co říkají samotní vývojáři? 
 
Ti mluví právě o větších rozdílech mezi různými nastaveními kvality a také o odlišném přístupu k samotnému ray tracingu. Ten nám může připomenout adaptivní shadery, jaké se nedávno dostaly do her. Jde rovněž o rozdělení scény na dlaždice s odlišnou prioritou pro ray tracing. V těch načervenalých se využije nejvíce počítaných paprsků světla a postupně v žlutých, zelených a modrých stále méně a v ostatních dlaždicích vůbec. To v podstatě odpovídá odrazivosti povrchů, takže v následující scéně s tramvají mají nárok především odrazivé povrchy jako kov a sklo. 
 
 
Samotní DICE tak mluví o variabilním ray tracingu. Své dopady na kvalitu pak budou mít nové filtry a také algoritmy pro odstranění šumu v obraze. Na prezentovaném srovnání ve scéně se zamrzlým jezerem, které je už tak místy nepřirozeně rovné a hladké jako zrcadlo, to s trochou snahy lze vidět v ostřejších detailech odražených objektů, ale pokud nehrajete Battlefield jako Sherlock s lupou v ruce, bude vám to v podobných scénách úplně jedno.
 
Co se týče výkonu, zde se v DICE společně s NVIDIÍ zaměřili ještě na problém s výkonem DXR s ohledem na ničitelné objekty a ještě větší dopad měla tráva a listy, takže v lesních scénách to dokázalo dostat framerate i pod 20, zatímco díky novému patchi se dostane těsně pod 70 s tím, že to nezahrnuje žádné změny ve vizuální kvalitě. Čili v tomto případě jde o podstatně více než 50 procent.
 
Nakonec nám DICE slíbili další optimalizace a uvedli, že tímto to vše pouze začalo a je tu velký prostor pro další zlepšení. Tak uvidíme, nicméně nyní už je opravdu jasné, že NVIDIA to celé opravdu poněkud uspěchala, když lze dělat pár týdnů po vypuštění první hry s DXR tak velké pokroky.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Roste počet routerů zneužívaných k těžbě kryptoměn Roste počet routerů zneužívaných k těžbě kryptoměn
Routery MikroTik jsou nadále ohroženy tzv. cryptojackingem. Ačkoliv výrobce chybu dávno opravil, počet nakažených zařízení roste. Dokazuje to, že uživatelé obvykle podceňují aktualizace firmwaru.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Google+ skončí už v dubnu, našla se další díra Google+ skončí už v dubnu, našla se další díra
Před dvěma měsíci Google oznámil, že ukončí provoz sociální sítě Google+. Našla se však další bezpečnostní díra a společnost se rozhodla, že tuto síť odstaví ještě rychleji, a to už v dubnu 2019.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla ukázala reakce lidí na drtivou akceleraci Roadsteru Tesla ukázala reakce lidí na drtivou akceleraci Roadsteru
Uvedení nové Tesly Roadster se pomaličku blíží. Sice to ještě nějakou dobu potrvá, nicméně automobilka prezentovala video demonstrující drtivou akceleraci vozu, kdy je na 96 km/h za pouhých 1,9 sekundy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Nová generace atomových hodin může pomoci najít temnou hmotu Nová generace atomových hodin může pomoci najít temnou hmotu
Hon na temnou hmotu probíhá už pěknou řádku desetiletí, což je dlouho na to, že ta má tvořit většinu hmoty ve známém vesmíru. S jejím nalezením, respektive spíše detekováním by ale mohly pomoci nové typy atomových hodin. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Intel ještě více navýšil kapitálové výdaje pro tento rok Intel ještě více navýšil kapitálové výdaje pro tento rok
Intel už jednou letos navýšil své kapitálové výdaje pro rok 2018, a to o plnou miliardu dolarů. Nyní se odhodlal kvůli svým problémům s uspokojením poptávky po 14nm čipech investovat další peníze. 
Včera, aktualita, Jan Vítek