DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %

DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %
, , aktualita
Už v tento den má dorazit nový patch pro hru Battlefield V od EA a DICE, který bude zahrnovat přepracovaný ray tracing. Autoři slibují obecně vyšší výkon, ale i vyšší kvalitu, respektive už podstatné rozdíly mezi nejnižším a nejvyšším nastavením. 
K oblíbeným
reklama
Na ray tracing v podobě DXR v Battlefieldu V jsme se již podívali hned jak byl zpřístupněn a ukázalo se, že rozhodně nejde o ideální implementaci této technologie. Bylo jasné, že bude nutné zapracovat jak na výkonu, tak na kvalitě obrazu a na obě tyto věci se v DICE skutečně zaměřili, protože si byli vědomi, že hráči opravdu neradi vidí, jak drtivý dopad na výkon a výsledné snímky za sekundu ray tracing má. Vedle toho tu nebyl tak velký rozdíl mezi nízkou a nejvyšší kvalitou DXR, jak by se dalo očekávat, respektive šlo především o nastavení Ultra, od něhož se dalo očekávat mnohem více. 
 
 
Je ale otázka, zda DICE vůbec kdy najdou recept na to, aby si alespoň majitelé GeForce RTX 2080 Ti mohli zahrát v DXR a rozlišení 4K, neboť s uspokojivou kvalitou to tato karta zvládla leda na cca 30 FPS. I s polovičním zlepšením to bude ideálně 45 FPS, ale co říkají samotní vývojáři? 
 
Ti mluví právě o větších rozdílech mezi různými nastaveními kvality a také o odlišném přístupu k samotnému ray tracingu. Ten nám může připomenout adaptivní shadery, jaké se nedávno dostaly do her. Jde rovněž o rozdělení scény na dlaždice s odlišnou prioritou pro ray tracing. V těch načervenalých se využije nejvíce počítaných paprsků světla a postupně v žlutých, zelených a modrých stále méně a v ostatních dlaždicích vůbec. To v podstatě odpovídá odrazivosti povrchů, takže v následující scéně s tramvají mají nárok především odrazivé povrchy jako kov a sklo. 
 
 
Samotní DICE tak mluví o variabilním ray tracingu. Své dopady na kvalitu pak budou mít nové filtry a také algoritmy pro odstranění šumu v obraze. Na prezentovaném srovnání ve scéně se zamrzlým jezerem, které je už tak místy nepřirozeně rovné a hladké jako zrcadlo, to s trochou snahy lze vidět v ostřejších detailech odražených objektů, ale pokud nehrajete Battlefield jako Sherlock s lupou v ruce, bude vám to v podobných scénách úplně jedno.
 
Co se týče výkonu, zde se v DICE společně s NVIDIÍ zaměřili ještě na problém s výkonem DXR s ohledem na ničitelné objekty a ještě větší dopad měla tráva a listy, takže v lesních scénách to dokázalo dostat framerate i pod 20, zatímco díky novému patchi se dostane těsně pod 70 s tím, že to nezahrnuje žádné změny ve vizuální kvalitě. Čili v tomto případě jde o podstatně více než 50 procent.
 
Nakonec nám DICE slíbili další optimalizace a uvedli, že tímto to vše pouze začalo a je tu velký prostor pro další zlepšení. Tak uvidíme, nicméně nyní už je opravdu jasné, že NVIDIA to celé opravdu poněkud uspěchala, když lze dělat pár týdnů po vypuštění první hry s DXR tak velké pokroky.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko" NASA pátrá po zbytcích Beresheet, přežít mohlo laserové "zrcátko"
Beresheet narazil do Měsíce rychlostí, že neměl šanci přežít v celku, ovšem NASA předpokládá, že zařízení Lunar Retroreflector Array (LRA) přežít mohlo. Jeho úkolem je odrážet laserové paprsky a přesně tak se jej NASA pokusí najít.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání Sega Mega Drive Mini jsou k předobjednání
Nedávno byly představeny nové mini-retro konzole Sega Mega Drive Mini, které mají dorazit na trh během letošního září. Sega přitom změnila vývojářský tým, který na nich pracuje a slíbila další hry nad rámec těch původně slíbených. 
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru NASA konečně detekovala nejstarší typ molekul vesmíru
Už dlouho se předpokládá, že pravděpodobně nejstarší typ molekul ve vesmíru byla HeH, čili prostý dvouprvkový hydrid helia. Je to celkem logické uvažování, když helium a vodík jsou nejstarší prvky. Až nyní to ale máme potvrzeno pozorováním.
19.4.2019, aktualita, Jan Vítek
Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer? Jiří Olšanský 'Rik_Leah': co to znamená být streamer?
YouTube je sice coby platforma pro upload videí nadále velmi populární, ale v případě pravidelného streamování (živého vysílání i několik hodin v kuse) se těší větší oblibě Twitch.tv. Přinášíme vám tak rozhovor s někým, kdo se tomu už delší dobu věnuje.
19.4.2019, rozhovor, Karel Polívka
Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák? Video: Kolik robotů SpotMini od Boston Dynamics utáhne náklaďák?
Společnost Boston Dynamics, která je známá svými pokročilými roboty, zveřejnila na YouTube krátké video, ve němž předvádí další kousky, které jsou její stroje schopné vykonat. Tentokrát se zaměřila na celou smečku robotů SpotMini. 
18.4.2019, aktualita, Kateřina Hoferková