DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %

DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %
, , aktualita
Už v tento den má dorazit nový patch pro hru Battlefield V od EA a DICE, který bude zahrnovat přepracovaný ray tracing. Autoři slibují obecně vyšší výkon, ale i vyšší kvalitu, respektive už podstatné rozdíly mezi nejnižším a nejvyšším nastavením. 
K oblíbeným
reklama
Na ray tracing v podobě DXR v Battlefieldu V jsme se již podívali hned jak byl zpřístupněn a ukázalo se, že rozhodně nejde o ideální implementaci této technologie. Bylo jasné, že bude nutné zapracovat jak na výkonu, tak na kvalitě obrazu a na obě tyto věci se v DICE skutečně zaměřili, protože si byli vědomi, že hráči opravdu neradi vidí, jak drtivý dopad na výkon a výsledné snímky za sekundu ray tracing má. Vedle toho tu nebyl tak velký rozdíl mezi nízkou a nejvyšší kvalitou DXR, jak by se dalo očekávat, respektive šlo především o nastavení Ultra, od něhož se dalo očekávat mnohem více. 
 
 
Je ale otázka, zda DICE vůbec kdy najdou recept na to, aby si alespoň majitelé GeForce RTX 2080 Ti mohli zahrát v DXR a rozlišení 4K, neboť s uspokojivou kvalitou to tato karta zvládla leda na cca 30 FPS. I s polovičním zlepšením to bude ideálně 45 FPS, ale co říkají samotní vývojáři? 
 
Ti mluví právě o větších rozdílech mezi různými nastaveními kvality a také o odlišném přístupu k samotnému ray tracingu. Ten nám může připomenout adaptivní shadery, jaké se nedávno dostaly do her. Jde rovněž o rozdělení scény na dlaždice s odlišnou prioritou pro ray tracing. V těch načervenalých se využije nejvíce počítaných paprsků světla a postupně v žlutých, zelených a modrých stále méně a v ostatních dlaždicích vůbec. To v podstatě odpovídá odrazivosti povrchů, takže v následující scéně s tramvají mají nárok především odrazivé povrchy jako kov a sklo. 
 
 
Samotní DICE tak mluví o variabilním ray tracingu. Své dopady na kvalitu pak budou mít nové filtry a také algoritmy pro odstranění šumu v obraze. Na prezentovaném srovnání ve scéně se zamrzlým jezerem, které je už tak místy nepřirozeně rovné a hladké jako zrcadlo, to s trochou snahy lze vidět v ostřejších detailech odražených objektů, ale pokud nehrajete Battlefield jako Sherlock s lupou v ruce, bude vám to v podobných scénách úplně jedno.
 
Co se týče výkonu, zde se v DICE společně s NVIDIÍ zaměřili ještě na problém s výkonem DXR s ohledem na ničitelné objekty a ještě větší dopad měla tráva a listy, takže v lesních scénách to dokázalo dostat framerate i pod 20, zatímco díky novému patchi se dostane těsně pod 70 s tím, že to nezahrnuje žádné změny ve vizuální kvalitě. Čili v tomto případě jde o podstatně více než 50 procent.
 
Nakonec nám DICE slíbili další optimalizace a uvedli, že tímto to vše pouze začalo a je tu velký prostor pro další zlepšení. Tak uvidíme, nicméně nyní už je opravdu jasné, že NVIDIA to celé opravdu poněkud uspěchala, když lze dělat pár týdnů po vypuštění první hry s DXR tak velké pokroky.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Miliony PC ohroženy chybou v diagnostickém softwaru Miliony PC ohroženy chybou v diagnostickém softwaru
Miliony počítačů známých značek, jako je např. Dell, mohou být hackery napadeny kvůli chybě v diagnostickém softwaru dodávaném třetí stranou. Jde o aplikace postavené na programu PC-Doctor Toolbox.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Bill Gates lituje, že Microsoft neudělal něco jako Android Bill Gates lituje, že Microsoft neudělal něco jako Android
V rozhovoru pro Village Global se Bill Gates rozhovořil i o svých největších chybách, které ve světě IT provedl. Jednou z těch největších je fakt, že Microsoft nikdy nevytvořil něco jako operační systém Android.
Včera, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
Japonský robot udržuje rýžová pole bez plevele Japonský robot udržuje rýžová pole bez plevele
S rozmachem robotiky přicházejí různí pomocníci třeba i do oblasti zemědělství. Inženýr z Japonska se například nechal inspirovat kachnami a vytvořil malého robota, který slouží k opečovávání rýžových políček.
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková1 komentář
Blazar jako další možný cíl pro celosvětový Event Horizon Telescope Blazar jako další možný cíl pro celosvětový Event Horizon Telescope
Event Horizon Telescope dokázal přinést vůbec první snímek supermasivní černé díry, respektive jejího bezprostředního ještě pozorovatelného okolí. Nyní se hledá další cíl pro tento virtuální teleskop skládající se ze zařízení umístěných po celém světě.
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Čínský serverový podnik s účastí AMD se dostal na černou listinu USA Čínský serverový podnik s účastí AMD se dostal na černou listinu USA
Nedávno jsme zjistili, že firma AMD dává ruce pryč od čínského podniku se společnou majetkovou účastí, který mohl v posledních letech vyrábět procesory x86 architektury Zen. Nyní je už jasné, že takový krok byl nevyhnutelný.
Včera, aktualita, Jan Vítek