DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %

DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %
, , aktualita
Už v tento den má dorazit nový patch pro hru Battlefield V od EA a DICE, který bude zahrnovat přepracovaný ray tracing. Autoři slibují obecně vyšší výkon, ale i vyšší kvalitu, respektive už podstatné rozdíly mezi nejnižším a nejvyšším nastavením. 
K oblíbeným
reklama
Na ray tracing v podobě DXR v Battlefieldu V jsme se již podívali hned jak byl zpřístupněn a ukázalo se, že rozhodně nejde o ideální implementaci této technologie. Bylo jasné, že bude nutné zapracovat jak na výkonu, tak na kvalitě obrazu a na obě tyto věci se v DICE skutečně zaměřili, protože si byli vědomi, že hráči opravdu neradi vidí, jak drtivý dopad na výkon a výsledné snímky za sekundu ray tracing má. Vedle toho tu nebyl tak velký rozdíl mezi nízkou a nejvyšší kvalitou DXR, jak by se dalo očekávat, respektive šlo především o nastavení Ultra, od něhož se dalo očekávat mnohem více. 
 
 
Je ale otázka, zda DICE vůbec kdy najdou recept na to, aby si alespoň majitelé GeForce RTX 2080 Ti mohli zahrát v DXR a rozlišení 4K, neboť s uspokojivou kvalitou to tato karta zvládla leda na cca 30 FPS. I s polovičním zlepšením to bude ideálně 45 FPS, ale co říkají samotní vývojáři? 
 
Ti mluví právě o větších rozdílech mezi různými nastaveními kvality a také o odlišném přístupu k samotnému ray tracingu. Ten nám může připomenout adaptivní shadery, jaké se nedávno dostaly do her. Jde rovněž o rozdělení scény na dlaždice s odlišnou prioritou pro ray tracing. V těch načervenalých se využije nejvíce počítaných paprsků světla a postupně v žlutých, zelených a modrých stále méně a v ostatních dlaždicích vůbec. To v podstatě odpovídá odrazivosti povrchů, takže v následující scéně s tramvají mají nárok především odrazivé povrchy jako kov a sklo. 
 
 
Samotní DICE tak mluví o variabilním ray tracingu. Své dopady na kvalitu pak budou mít nové filtry a také algoritmy pro odstranění šumu v obraze. Na prezentovaném srovnání ve scéně se zamrzlým jezerem, které je už tak místy nepřirozeně rovné a hladké jako zrcadlo, to s trochou snahy lze vidět v ostřejších detailech odražených objektů, ale pokud nehrajete Battlefield jako Sherlock s lupou v ruce, bude vám to v podobných scénách úplně jedno.
 
Co se týče výkonu, zde se v DICE společně s NVIDIÍ zaměřili ještě na problém s výkonem DXR s ohledem na ničitelné objekty a ještě větší dopad měla tráva a listy, takže v lesních scénách to dokázalo dostat framerate i pod 20, zatímco díky novému patchi se dostane těsně pod 70 s tím, že to nezahrnuje žádné změny ve vizuální kvalitě. Čili v tomto případě jde o podstatně více než 50 procent.
 
Nakonec nám DICE slíbili další optimalizace a uvedli, že tímto to vše pouze začalo a je tu velký prostor pro další zlepšení. Tak uvidíme, nicméně nyní už je opravdu jasné, že NVIDIA to celé opravdu poněkud uspěchala, když lze dělat pár týdnů po vypuštění první hry s DXR tak velké pokroky.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Autonomní loď MAS sama překoná Atlantik, oslaví 400 let lodi Mayflower Autonomní loď MAS sama překoná Atlantik, oslaví 400 let lodi Mayflower
Po 400 letech od slavného vyplutí lodě Mayflower s osadníky z anglického Plymouthu do toho amerického vypluje loď Mayflower Autonomous Ship (MAS) na stejnou trasu. Bude ale plně autonomní a prozkoumá problematiku plastů v oceánech.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Microsoft vyzývá uživatele Windows 7 Pro k přechodu na W10 Microsoft vyzývá uživatele Windows 7 Pro k přechodu na W10
Konec podpory Windows 7 se blíží a Microsoft tak začne vyzývat uživatele Windows 7 Pro k přechodu na novější operační systém Windows 10 Pro. Už brzy se tak začne v systému zobrazovat okno s výzvou.
18.10.2019, aktualita, Milan Šurkala47 komentářů
Zuckerberg nechce cenzurovat politické reklamy, i kdyby byly zavádějící Zuckerberg nechce cenzurovat politické reklamy, i kdyby byly zavádějící
Mark Zuckerberg se v jedné z jeho přednášek vyjádřil, že nepovažuje za správné kontrolovat závadnost politických reklam a na Facebooku tak bude všechno možné. Tedy i reklamy se zavádějícím obsahem.
18.10.2019, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Trailer ukazuje detaily PC verze Red Dead Redemption 2 Trailer ukazuje detaily PC verze Red Dead Redemption 2
Na závěr pracovního týdne si můžeme zaslintat nad PC verzí hry Red Dead Redemption 2. Ta byla vylepšena i z grafického hlediska právě s ohledem na možnosti a výkon moderních osobních počítačů. A je to vidět.
18.10.2019, aktualita, Jan Vítek
Ray tracing ve World of Tanks: jak funguje a jaký má vliv na výkon? Ray tracing ve World of Tanks: jak funguje a jaký má vliv na výkon?
Autoři hry World of Tanks se nedávno pochlubili tím, že do své hry implementovali ray tracing, který bude moci pracovat pod DirectX 11 a nebude potřebovat žádný zvláštní hardware, čili GeForce RTX. Jak to funguje? 
18.10.2019, recenze, Jan Vítek8 komentářů