DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %

DICE slibuje navýšení výkonu ray tracingu v Battlefield V až o 50 %
, , aktualita
Už v tento den má dorazit nový patch pro hru Battlefield V od EA a DICE, který bude zahrnovat přepracovaný ray tracing. Autoři slibují obecně vyšší výkon, ale i vyšší kvalitu, respektive už podstatné rozdíly mezi nejnižším a nejvyšším nastavením. 
K oblíbeným
reklama
Na ray tracing v podobě DXR v Battlefieldu V jsme se již podívali hned jak byl zpřístupněn a ukázalo se, že rozhodně nejde o ideální implementaci této technologie. Bylo jasné, že bude nutné zapracovat jak na výkonu, tak na kvalitě obrazu a na obě tyto věci se v DICE skutečně zaměřili, protože si byli vědomi, že hráči opravdu neradi vidí, jak drtivý dopad na výkon a výsledné snímky za sekundu ray tracing má. Vedle toho tu nebyl tak velký rozdíl mezi nízkou a nejvyšší kvalitou DXR, jak by se dalo očekávat, respektive šlo především o nastavení Ultra, od něhož se dalo očekávat mnohem více. 
 
 
Je ale otázka, zda DICE vůbec kdy najdou recept na to, aby si alespoň majitelé GeForce RTX 2080 Ti mohli zahrát v DXR a rozlišení 4K, neboť s uspokojivou kvalitou to tato karta zvládla leda na cca 30 FPS. I s polovičním zlepšením to bude ideálně 45 FPS, ale co říkají samotní vývojáři? 
 
Ti mluví právě o větších rozdílech mezi různými nastaveními kvality a také o odlišném přístupu k samotnému ray tracingu. Ten nám může připomenout adaptivní shadery, jaké se nedávno dostaly do her. Jde rovněž o rozdělení scény na dlaždice s odlišnou prioritou pro ray tracing. V těch načervenalých se využije nejvíce počítaných paprsků světla a postupně v žlutých, zelených a modrých stále méně a v ostatních dlaždicích vůbec. To v podstatě odpovídá odrazivosti povrchů, takže v následující scéně s tramvají mají nárok především odrazivé povrchy jako kov a sklo. 
 
 
Samotní DICE tak mluví o variabilním ray tracingu. Své dopady na kvalitu pak budou mít nové filtry a také algoritmy pro odstranění šumu v obraze. Na prezentovaném srovnání ve scéně se zamrzlým jezerem, které je už tak místy nepřirozeně rovné a hladké jako zrcadlo, to s trochou snahy lze vidět v ostřejších detailech odražených objektů, ale pokud nehrajete Battlefield jako Sherlock s lupou v ruce, bude vám to v podobných scénách úplně jedno.
 
Co se týče výkonu, zde se v DICE společně s NVIDIÍ zaměřili ještě na problém s výkonem DXR s ohledem na ničitelné objekty a ještě větší dopad měla tráva a listy, takže v lesních scénách to dokázalo dostat framerate i pod 20, zatímco díky novému patchi se dostane těsně pod 70 s tím, že to nezahrnuje žádné změny ve vizuální kvalitě. Čili v tomto případě jde o podstatně více než 50 procent.
 
Nakonec nám DICE slíbili další optimalizace a uvedli, že tímto to vše pouze začalo a je tu velký prostor pro další zlepšení. Tak uvidíme, nicméně nyní už je opravdu jasné, že NVIDIA to celé opravdu poněkud uspěchala, když lze dělat pár týdnů po vypuštění první hry s DXR tak velké pokroky.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Toshiba končí s počítači Dynabook, i zbytek divize prodala Sharpu Toshiba končí s počítači Dynabook, i zbytek divize prodala Sharpu
Společnost Toshiba se úplně zbavuje divize počítačů Dynabook. Výrazně většinový podíl tu už nějakou dobu měl Sharp a nyní mu prodala i zbývající pětinu. Toshiba tak končí s produkty, které ji pomohly proslavit.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple Mac šlo hacknout přes zazipovaný dokument z Microsoft Office Apple Mac šlo hacknout přes zazipovaný dokument z Microsoft Office
Bezpečnostní výzkumník Patrick Wardle, který kdysi pracoval v NSA, objevil chybu v operačním systému macOS i kancelářském balíku Microsoft Office. Spolu dokázaly nabídnout hackerům cestu do systému.
8.8.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Další únik potvrzuje DDR5 pro Intel Alder Lake, mohl by tak předběhnout AMD Další únik potvrzuje DDR5 pro Intel Alder Lake, mohl by tak předběhnout AMD
Intel připravuje mnoho nových generací procesorů a jednou z novinek bude Alder Lake. Nyní se objevil další únik, který opětovně potvrdil, že by tyto procesory měly podporovat paměti DDR5 a mít je tak dříve než AMD.
7.8.2020, aktualita, Milan Šurkala10 komentářů
Intel zpět ve světě 5G díky společnému modemu MediaTek T700 Intel zpět ve světě 5G díky společnému modemu MediaTek T700
V listopadu minulého roku se Intel nechal slyšet, že bude spolupracovat s firmou MediaTek na vývoji 5G modemů. Nyní se objevil první plod společné práce, nový 5G modem MediaTek T700 pro laptopy s procesory Intel.
7.8.2020, aktualita, Milan Šurkala
Robot Pepper skenuje obličeje a žádá lidi o nasazení roušky Robot Pepper skenuje obličeje a žádá lidi o nasazení roušky
Roboti pomáhají v době poznamenané pandemií onemocnění covid-19 různými způsoby. Humanoidní robot Pepper například dostal aktualizaci, aby byl schopen rozpoznávat lidské tváře s rouškou a bez roušky.
7.8.2020, aktualita, Kateřina Hoferková4 komentáře